Polska branża gier wideo ma bardzo pracowitą jesień i ogólnie rzecz biorąc, był to pracowity i produktywny rok. Gruby Entertainment, niezależny warszawski producent gier, poinformował, że Tencent nabył mniejszościowe udziały w spółce.
Powiązany: Tencent dokonuje mniejszościowej inwestycji w dewelopera Triternion z Mordhau
– powiedział prezes Gruby, Grzegorz Michalak Firma gamingowa zachowa pełną niezależność twórczą i operacyjną Wykorzystają wsparcie Tencenta do zwiększenia zatrudnienia firmy i zakresu jej gier.
Michalak udostępnił poniższy komunikat po inwestycji Tencenta w spółkę:
„Gruby Entertainment Studio obchodzi w tym miesiącu drugą rocznicę istnienia i nie możemy sobie wyobrazić lepszego uznania dla naszej pracy niż utrzymywanie długotrwałych relacji z jedną z najważniejszych i napędzanych technologią firm na świecie.
„Naszym celem zawsze było dostarczanie wysokokalorycznej rozgrywki hardcorowym graczom, a dzięki wsparciu Tencent zyskaliśmy obszerną wiedzę i wiele nowych możliwości rozszerzenia naszego zespołu i zakresu naszych gier”.
Polska firma została założona w 2020 roku przez Grzegorz Michalak, Kamil Misiewicz, Paweł Cech, I Karol Szechka. Pierwsza gra wideo od Gruby Entertainment, Ostateczne łączewejdzie do wczesnego dostępu o godz 18 października za pośrednictwem pary. Niezależny deweloper opisuje Deadlink jako „Cyberpunkowa strzelanka pierwszoosobowa z elementami rogue-lite”; Gra zostanie opublikowana przez SuperGG.com.
Jesienią 2022 roku współprezes CD Projektu, Marcin Iwiński, ogłosił, że ustąpi ze stanowiska (do końca roku), a CD Projekt Red ujawnił 5 nowych gier w Wiedźminie, grę Cyberpunk i nowe IP. Polski gigant gier ogłosił także, że do gry Cyberpunk 2077 będzie dostępna fabularna zawartość do pobrania o nazwie Phantom Liberty.
Tymczasem Take-Two Interactive rozwiązało umowę wydawniczą Project Dagger, nad którym pracuje polski twórca gier People Can Fly.
Tymczasem Tencent w dalszym ciągu dokonuje niewielkich inwestycji na europejskim rynku gier wideo, jednak według wiarygodnych źródeł Tencent może w najbliższej przyszłości skupić się na przejmowaniu większościowych udziałów w spółkach z branży gier wideo.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024