Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Test pegboardu w wirtualnej rzeczywistości ujawnia różnice w preferencjach wydajności

Test pegboardu w wirtualnej rzeczywistości ujawnia różnice w preferencjach wydajności

Interakcje z wirtualną ręką to jedna z najpopularniejszych i najbardziej przydatnych aplikacji udostępnianych użytkownikom przez systemy wirtualnej rzeczywistości (VR). Jednak jak pokazuje nowe badanie przeprowadzone przez Concordię, osobiste preferencje pozostają ważnym czynnikiem wpływającym na sposób wdrażania technologii, niezależnie od jej wpływu na ogólną wydajność.

W papierze Wprowadzenie w Międzynarodowe sympozjum IEEE na temat rzeczywistości mieszanej i rozszerzonej (ISMAR).W październiku badacze podzielili się wnioskami z eksperymentów, w których uczestniczyli uczestnicy wykonujący powtarzalne zadania w teście Purdue Pegboard Test (PPT) opartym na rzeczywistości wirtualnej.

Jednym z wielu zastosowań PPT jest jego zastosowanie jako narzędzia terapeutycznego dla pacjentów, którzy doznali uszkodzeń neurologicznych, takich jak udar. Ma na celu poprawę motoryki dużej i małej.

Uczestnicy zostali wyposażeni w gogle VR. Następnie poproszono ich o podniesienie wirtualnego przedmiotu i umieszczenie go w dziurze tak szybko i najdokładniej, jak to możliwe. Różnice obejmowały użycie dominujących i niedominujących rąk, obu rąk oraz zadania grupowe.

Zadania powtarzano w trzech oddzielnych trybach. W pierwszym przypadku wirtualna dłoń użytkownika była nieprzezroczysta, co oznaczało, że nie mógł przez nią widzieć. W drugim przypadku zarys dłoni użytkownika był widoczny, ale sama dłoń była przezroczysta. W trzecim przypadku ręka zniknęła zaraz po podniesieniu stawki.

Rejestrowano takie pomiary, jak czas trwania, czas zatrzymania, czas ruchu, długość ścieżki, prędkość liniowa i kątowa oraz prędkość kątowa.

READ  Lantanoidy oferują ogromny potencjał 18 listopada