Jednak pod koniec lat 80. i na początku 90., podobnie jak miało to miejsce na wielu rynkach, Toyota Camry zyskała reputację pojazdu solidnego, niezawodnego i niezawodnego. Są to oczywiście wszystkie przydatne funkcje związane z Twoim samochodem, ale mają swoją cenę. Kiedy myślę o Camry, nigdzie nie przychodzi mi na myśl słowo „seksowny”.
Wszystko zmieniło się w 1991 roku wraz z wprowadzeniem na rynek nowej trzeciej generacji XV10 Camry, gdy Toyota zrzuciła (niektóre) kajdany konserwatyzmu. Unikając twardych krawędzi i pudełkowatych proporcji poprzednich generacji, XV10 jawi się jako bardziej wyrafinowana Camry, która choć nie jest tak pełna wdzięku, z pewnością wygląda bardziej elegancko z profilu.
Jednak w ciekawy i nietypowy sposób, w 1993 roku Toyota zaprezentowała Camry Coupe, dwudrzwiową wersję swojego najlepiej sprzedającego się samochodu średniej wielkości. Uzasadnieniem było zapewnienie kupującym opcji sportowej, ale rzeczywistość była taka, że poza utratą dwojga drzwi i całkowitej wysokości 16 mm w porównaniu z sedanem, w coupe Camry nie było nic jawnie „sportowego”.
Zamiast tego w 1997 roku Toyota wypuściła na rynek Camry Solarę (na zdjęciu powyżej) jako coupe i kabriolet, który choć zbudowany na platformie Camry, w niczym nie przypominał swojego czterodrzwiowego rodzeństwa. Okazał się bardziej skuteczny, pozostając w sprzedaży przez 10 lat i przez dwie generacje, zanim Toyota wycofała się z rynku w 2008 roku. Od tego czasu dwudrzwiowa Camry nie była oferowana.
Przeczytaj więcej o Robu Margate
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort