Gigant samochodowy obiecuje „radykalne reformy” po problemie, który wstrzymał produkcję samochodów, w tym HiLux i Land Cruiser.
Przyjrzyj się bliżej Fordowi Rangerowi Wildtrak
Toyota tymczasowo wstrzymała produkcję silników wysokoprężnych montowanych w dziesięciu pojazdach, w tym w modelu HiLux ute i Land Cruiser z napędem na cztery koła, w następstwie dochodzenia w sprawie manipulacji oprogramowaniem przez dział produkcji silników marki.
Marka obiecała przeprowadzenie „radykalnej zmiany kultury korporacyjnej”. Oświadczenie podane do wiadomości publicznej w poniedziałek.
Stwierdzono, że komisja „zajmująca się badaniem możliwych naruszeń przepisów certyfikacyjnych” stwierdziła nieprawidłowości podczas testowania silników wysokoprężnych.
„Dochodzenie wykazało, że podczas testów mocy w ramach certyfikacji trzech modeli samochodowych silników wysokoprężnych zleconych przez Toyotę firmie TICO wystąpiły nieprawidłowości”. [Toyota Industries Corporation],” Powiedział.
„Podczas testów certyfikacyjnych zmierzono moc silników przy użyciu elektronicznych jednostek sterujących z oprogramowaniem innym niż to stosowane w produkcji masowej, dzięki czemu wyniki można było przeskalować, aby wartości wyglądały na płynniejsze i miały mniejsze wahania”.
Dotknięte modele obejmują SUV-y HiLux ute, Land Cruiser, Fortuner i Lexus LX500d, a także van HiAce i lekką ciężarówkę Hino Dyna.
Toyota stwierdziła, że „potwierdziła, że silniki i pojazdy, których to dotyczy, spełniają standardy wydajności silników”.
Toyota przyznała, że dochodzenie i zamknięcie fabryk wydłużyłyby czas oczekiwania na poszukiwane pojazdy, takie jak Hilux i Land Cruiser, i powiedziała: „Szczerze przepraszamy naszych klientów, którzy wspierali dotknięte pojazdy i czekali przez długi czas .”
Problemy z silnikami wysokoprężnymi są następstwem skandalu związanego z fałszowaniem emisji spalin wokół siostrzanej marki Toyoty Daihatsu oraz australijskiego pozwu zbiorowego dotyczącego wadliwych filtrów cząstek stałych w 260 000 starszych modeli silników wysokoprężnych.
Sprawa pojawia się w trudnym momencie dla branży motoryzacyjnej, która lobbuje w rządzie federalnym, aby pozwolił na pozostawienie samochodów z silnikiem Diesla w salonach zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi efektywności paliwowej, które mogą zmusić niektóre samochody do wycofania się z dróg.
Rzecznik Toyoty Australia powiedział, że nie jest jasne, w jaki sposób najnowszy problem wpłynie na dostawy pojazdów do Australii.
„Szukamy informacji na temat jakiegokolwiek wpływu na pojazdy na rynku australijskim” – powiedział.
„Zostaliśmy poinformowani, że nie ma różnic w mocy, momencie obrotowym ani innych wartościach związanych z układem napędowym, a ponadto nie ma kompromisów w zakresie emisji, bezpieczeństwa czy właściwości jezdnych pojazdów.
„Będziemy na bieżąco informować naszych klientów i sprzedawców, gdy tylko zostanie potwierdzone więcej informacji. Przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie mogą doświadczyć.”
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu