Toyota City, Japonia, 19 grudnia 2023 r. – Toyota Motor Corporation ogłosiła, że dzisiaj rozpocznie sprzedaż całkowicie nowego modelu hybrydowego pojazdu elektrycznego typu plug-in (PHEV) marki Crown Sport w Japonii.
Nowy model w gamie Crown, model Sport PHEV, został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu przyjemności i sportowych wrażeń z jazdy. Zachowując piękny, współgrający ze zmysłami design, model Sport PHEV zapewnia kierowcom sportowe wrażenia, które obejmują ekskluzywne wyposażenie, które pozwala kierowcy w pełni doświadczyć przyjemności z jazdy. Co więcej, PHEV, wyposażony w akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności, oferuje zasięg w trybie BEV odpowiedni do codziennego użytku, łącząc w ten sposób przyjemność z jazdy z doskonałą ekologicznością.
Oprócz modeli Crown Crossover HEV, Sport HEV, Sedan HEV i FCEV, a także zupełnie nowego Sports PHEV, Toyota oferuje klientom istotny wybór, kontynuując drogę do dekarbonizacji. W przyszłości Toyota zamierza kontynuować swoje wielościeżkowe podejście, promować powszechne przyjęcie pojazdów elektrycznych poprzez rozszerzanie swojej oferty, aby sprostać różnorodnym potrzebom, a także przyczyniać się do osiągnięcia społeczeństwa neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla.
Zarys pojazdu
- Charakterystyczne przyjemne wrażenia z jazdy PHEV
Równoległy układ hybrydowy serii 2,5L
- Wyposażony w silnik napędowy o dużej intensywności, sportowy pojazd PHEV osiąga maksymalną moc systemu*1 Dzięki mocy 225 kW (306 KM) przy pełnym wykorzystaniu silnika osiąga płynne i mocne przyspieszenie.
- Pod podłogą pośrodku samochodu umieszczono akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności. Zapewnia zasięg w trybie BEV odpowiedni do codziennego użytku, bez uszczerbku dla przestrzeni wewnętrznej, umożliwiając pracę w trybie BEV w większości codziennych sytuacji na drodze. W pełni naładowany akumulator zapewnia zasięg w trybie BEV do 90 km*2 Zużycie paliwa w trybie hybrydowym wynosi 20,3 km/l*3. Przy zbiorniku paliwa o pojemności 55 litrów PHEV może przejechać 1200 km lub więcej*4.
Technologie o wysokiej wydajności
- Dzięki elektrycznemu napędowi na wszystkie koła E-Four moc wytwarzana przez system hybrydowy typu plug-in jest w pełni rozdzielana na wszystkie cztery koła. Oprócz osiągnięcia doskonałej stabilności jazdy, poprawiło również poczucie stabilności nawet podczas pokonywania zakrętów lub jazdy w śniegu lub deszczu.
- Crown Sport PHEV bazuje na modelu Sport Z HEV, ale posiada dodatkowe wzmocnienia tunelu podłogowego, aby zapewnić optymalną równowagę sztywności nadwozia. Poprawiono także siłę tarcia i charakterystykę tłumienia przednich i tylnych amortyzatorów. Dodatkowo, niezależnie kontrolując siłę tłumienia amortyzatorów każdego koła w reakcji na stan nawierzchni i działania kierowcy, adaptacyjne zawieszenie zmienne (AVS)*5 System zapewnia płynną, równą i osadzoną jazdę.
- Łopatki zmiany biegów umożliwiają kierowcy płynną zmianę biegów przy minimalnych ruchach rąk.
- Przednie koła są wyposażone w 20-calowe wentylowane hamulce tarczowe, których siłę hamowania zapewniają ekskluzywne 20-calowe aluminiowe, sześciotłoczkowe zaciski offsetowe. Przednie i tylne zaciski hamulcowe są pomalowane na czerwono, co zapewnia układ hamulcowy łączący lepszą skuteczność hamowania ze sportowym wyglądem zewnętrznym.
*1 | Moc systemu zapewnia silnik i akumulator litowo-jonowy (konto Toyota Motor Corporation) |
---|---|
*2 | Dystans przejechany w trybie WLTC przy ładowaniu akumulatora. Zgodnie z oceną Ministerstwa Gruntów, Infrastruktury, Transportu i Turystyki. Aktywator uniemożliwi jazdę pojazdem elektrycznym akumulatorowym niezależnie od pozostałej energii akumulatora w danym stanie silnika lub akumulatora napędowego, użytkowaniu klimatyzacji czy stylu jazdy (przekroczenie zalecanej prędkości). |
*3 | Zgodnie z oceną Ministerstwa Gruntów, Infrastruktury, Transportu i Turystyki. Tryb WLTC (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Cycle) to uznany na całym świecie cykl testowy oparty na średnich wskaźnikach wykorzystania podczas jazdy miejskiej, podmiejskiej i autostradowej. |
*4 | Ocena jest obliczana na podstawie wartości oceny MLIT (tryb WLTC). Przykładowo odległość przejechania pojazdu elektrycznego zasilanego akumulatorowo wynosi 90 km + (zużycie paliwa w trybie hybrydowym 20,3 km / pojemność zbiornika paliwa 55 litrów) = 1206 km |
*5 | Adaptacyjne zawieszenie zmienne |
- Charakterystyczny komfort PHEV
Wytwarzanie i dostarczanie energii
- Model Sport PHEV jest wyposażony w tryb „My Room”, który umożliwia użytkownikom korzystanie z klimatyzacji i systemów audio zasilanych z zewnętrznego źródła zasilania po włączeniu wyłącznika zasilania podczas normalnego ładowania. Tworzenie komfortowej przestrzeni wewnętrznej bez konieczności uruchamiania silnika, gdyż ta funkcja zamienia wnętrze samochodu w dodatkowe pomieszczenie, które można wykorzystać do pracy zdalnej, odpoczynku lub innych aktywności.
- Pojazd jest standardowo wyposażony w funkcję zewnętrznego zasilania o mocy maksymalnie 1500 W (AC 100 V) – przydatną podczas przerw w dostawie prądu i innych sytuacjach awaryjnych, a także podczas zajęć rekreacyjnych na świeżym powietrzu. Oprócz gniazdka elektrycznego umieszczonego w bagażniku i z tyłu konsoli środkowej, model Sport PHEV jest wyposażony w złącze zasilania pojazdu, które po podłączeniu do portu ładowania pojazdu pełni funkcję zewnętrznego gniazda zasilania o mocy 1500 W mocy (100 V AC).
- Samochód wyposażony jest w funkcje ładowania standardowego oraz szybkiego ładowania. Funkcja szybkiego ładowania jest w stanie naładować akumulator do około 80% jego pełnej pojemności*6 W około 38 minut, co zapewnia znaczną oszczędność czasu w porównaniu do standardowego ładowania za pomocą kabla ładującego 200 V.
- Pojazd jest również wyposażony w funkcję Vehicle to Home (V2H)*7, system umożliwiający zasilanie domu energią elektryczną zmagazynowaną w akumulatorze samochodowym, dzięki czemu samochód może służyć jako niezawodny akumulator podczas przerw w dostawie prądu i w innych sytuacjach awaryjnych. Ustawiając wejście szybkiego ładowania na tryb funkcji zasilania zewnętrznego (tryb V2H)*8 Następnie podłączając urządzenie V2H (sprzedawane osobno), energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze silnika może zostać wykorzystana jako energia elektryczna w gospodarstwie domowym. Nadmiar energii elektrycznej wytworzonej przez domowe generatory słoneczne można wykorzystać do ładowania akumulatora silnika pojazdu, aby zapewnić płynne dostawy i zapotrzebowanie na energię elektryczną.
- Pojazd jest wyposażony w tryb zasilania zewnętrznego BEV, który umożliwia wykorzystanie energii elektrycznej zmagazynowanej w akumulatorze do zasilania zewnętrznego źródła zasilania podczas aktywności na świeżym powietrzu, rekreacji i innych, oraz tryb zasilania zewnętrznego HEV, który umożliwia wykorzystanie pojazdu jako źródła zasilania źródło zasilania podczas przerw w dostawie prądu, katastrof i innych sytuacji awaryjnych. W trybie zasilania zewnętrznego HEV prąd jest dostarczany z akumulatora tylko do momentu, gdy pozostała moc spadnie do określonego poziomu, po czym silnik zaczyna dostarczać prąd. Przy całkowicie naładowanym akumulatorze i pełnym zbiorniku gazu system ten może zapewnić energię wystarczającą na około 6,5 dnia użytkowania*9. W standardzie dostępny jest także zewnętrzny zasilacz elektryczny, dzięki czemu zewnętrzne zasilanie można zapewnić przy zamkniętych oknach drzwi, aby zapobiec przedostawaniu się deszczu i owadów do pojazdu podczas użytkowania.
*6 | Na podstawie pomiarów wewnętrznych, podczas ładowania przy użyciu stacji szybkiego ładowania o mocy wyjściowej 50 kW lub większej i maksymalnym znamionowym prądzie wyjściowym 125 A. Czasy ładowania mogą się różnić w zależności od poziomu naładowania akumulatora, temperatury akumulatora i otoczenia oraz specyfikacji podłączonego źródła zasilania lub podstawki ładującej. |
---|---|
*7 | V2HPojazd do domu |
*8 | Urządzenie V2H, sprzedawane osobno, wymagane jest do konwersji prądu stałego z portu szybkiego ładowania (wyposażonego w funkcję zewnętrznego zasilacza V2H) na prąd przemienny do użytku domowego. |
*9 | Obliczono na podstawie dziennego zużycia energii wynoszącego 10 kWh (400 Wh) dla przeciętnego gospodarstwa domowego. |
- Sportowy charakter podkreślony przez wyposażenie hybrydowego pojazdu elektrycznego typu plug-in (PHEV).
Projekt zewnętrzny
- Piękno samochodu sportowego PHEV zaczyna się od podstaw, od szerokich 21-calowych opon o dużej średnicy i ekskluzywnych czarnych aluminiowych felg. Zastosowanie charakterystycznych potrójnych ramion i cienkich warstw podkreśla sportowy i luksusowy wygląd samochodu.
projektowanie wnętrz
- Wnętrze Sportowego PHEV charakteryzuje się efektowną, asymetryczną kolorystyką czarnego i zmysłowo czerwonego fotela kierowcy i pasażera z przodu. Ta kolorystyka dodaje emocji jeździe i podkreśla charakter oraz sportowy charakter samochodu. Ponadto połączenie tkaniny wewnętrznej i nowo opracowanych materiałów świetlistych pozwala uzyskać mocne cieniowanie i żywe kolory. Ponadto przednie i tylne pasy bezpieczeństwa również są czerwone.
- Samochód wyposażony jest w sportowe fotele, które mocno wspierają kierowcę i posiadają czerwone przeszycia zwiększające przyjemność z jazdy.
Sportowe RS (Model hybrydowy typu plug-in o pojemności 2,5 l, równoległy)
Wykres sprzedaży
- Podstawowy wolumen sprzedaży w Japonii
- 300 jednostek miesięcznie
Zakład produkcyjny
Fabryka Tsutsumi, Toyota Motor Corporation
Producent sugerował ceny detaliczne
stopień | Układ napędowy | Grupa napędowa | cena* (JPY) |
---|---|---|---|
Sport RZ | Hybryda szeregowo-równoległa z przekładniami redukcyjnymi (Silnik dynamiczny A25A-FXS 2,5 l) | E-cztery | 7 650 000 |
* | Zawiera podatek konsumpcyjny; Ceny mogą się różnić w różnych regionach. Opłaty recyklingowe i inne opłaty uiszczane są osobno. |
---|
/Wydanie ogólne. Ten materiał od oryginalnej organizacji/autora(ów) może mieć charakter chronologiczny i został zredagowany pod kątem przejrzystości, stylu i długości. Mirage.News nie zajmuje stanowisk korporacyjnych ani stron, a wszystkie opinie, stanowiska i wnioski wyrażone w niniejszym dokumencie są wyłącznie opiniami autorów. Zobacz całość tutaj.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort