Źródło: Nathan Dumlao za pośrednictwem Unsplash
W przyszłym miesiącu Google rozpocznie testowanie funkcji Tracking Protection, która ogranicza śledzenie w wielu witrynach poprzez domyślne ograniczenie dostępu witryny do plików cookie innych firm.
Ta funkcja zostanie wdrożona 4 stycznia u 1% użytkowników przeglądarki Chrome na całym świecie, co będzie kamieniem milowym dla Google Inicjatywa Ochrony Prywatności Wycofanie plików cookie stron trzecich w drugiej połowie 2024 r., pod warunkiem że brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków rozwiąże wszelkie pozostałe wątpliwości dotyczące konkurencji.
Cyfrowy gigant powiedział w Post na blogu Anthony Chavez, wiceprezes Google ds. prywatności, napisał, że uczestnicy programu ochrony przed śledzeniem są wybierani losowo.
„Jeśli wybrano opcję ochrony przed śledzeniem, zobaczysz powiadomienie. I to wszystko! Podczas przeglądania Internetu pliki cookie stron trzecich będą domyślnie ograniczone, co ograniczy możliwość śledzenia Cię w różnych witrynach internetowych” – powiedział Chavez. .
„Jeśli witryna nie działa bez plików cookie innych firm, a Chrome zauważy, że masz problemy – na przykład po wielokrotnym odświeżeniu strony – poprosimy Cię o możliwość tymczasowego ponownego włączenia plików cookie innych firm dla tej witryny za pomocą ikony oka po prawej stronie paska adresu.”
Chavez powiedział, że Google zapewni firmom „narzędzia umożliwiające osiągnięcie sukcesu w Internecie”, dzięki czemu wysokiej jakości treści będą swobodnie dostępne – niezależnie od tego, czy będą to artykuły prasowe, filmy, informacje edukacyjne, witryny społecznościowe czy inne formy treści internetowych.
W marcu ubiegłego roku przeprowadzony przez Google test reklam opartych na zainteresowaniach, w których opierały się one na zestawie sygnałów chroniących prywatność, dał obiecujące wyniki.
Nieco ponad miesiąc temu GroupM ogłosiło globalny program gotowości na pliki cookie we współpracy z Google Chrome, skupiający klientów GroupM w celu przyspieszenia zrozumienia i wykorzystania interfejsów API Google Privacy Sandbox w reklamach.
Czy masz coś do powiedzenia na ten temat? Podziel się swoimi opiniami w sekcji komentarzy poniżej. Jeśli masz jakieś wiadomości lub wskazówki, napisz do nas na adres [email protected]
Zapisz się na newsletter AdNews, polub nas Facebook Lub śledź nas dalej Świergot Za dzielenie się historiami i kampaniami przez cały dzień.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
„Ghost Of Tsushima” jest już zalany negatywnymi recenzjami na Steamie
Assassin's Creed Shadows eksploruje feudalną Japonię – Ubisoft wypuszcza pierwszy zwiastun w listopadzie
Zdjęcia szpiegowskie: Lamborghini Temerario 2025 przyłapane we Włoszech