Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Od stycznia Google testuje ograniczanie plików cookie innych firm

Od stycznia Google testuje ograniczanie plików cookie innych firm

Źródło: Nathan Dumlao za pośrednictwem Unsplash

W przyszłym miesiącu Google rozpocznie testowanie funkcji Tracking Protection, która ogranicza śledzenie w wielu witrynach poprzez domyślne ograniczenie dostępu witryny do plików cookie innych firm.

Ta funkcja zostanie wdrożona 4 stycznia u 1% użytkowników przeglądarki Chrome na całym świecie, co będzie kamieniem milowym dla Google Inicjatywa Ochrony Prywatności Wycofanie plików cookie stron trzecich w drugiej połowie 2024 r., pod warunkiem że brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków rozwiąże wszelkie pozostałe wątpliwości dotyczące konkurencji.

Cyfrowy gigant powiedział w Post na blogu Anthony Chavez, wiceprezes Google ds. prywatności, napisał, że uczestnicy programu ochrony przed śledzeniem są wybierani losowo.

„Jeśli wybrano opcję ochrony przed śledzeniem, zobaczysz powiadomienie. I to wszystko! Podczas przeglądania Internetu pliki cookie stron trzecich będą domyślnie ograniczone, co ograniczy możliwość śledzenia Cię w różnych witrynach internetowych” – powiedział Chavez. .

„Jeśli witryna nie działa bez plików cookie innych firm, a Chrome zauważy, że masz problemy – na przykład po wielokrotnym odświeżeniu strony – poprosimy Cię o możliwość tymczasowego ponownego włączenia plików cookie innych firm dla tej witryny za pomocą ikony oka po prawej stronie paska adresu.”

Chavez powiedział, że Google zapewni firmom „narzędzia umożliwiające osiągnięcie sukcesu w Internecie”, dzięki czemu wysokiej jakości treści będą swobodnie dostępne – niezależnie od tego, czy będą to artykuły prasowe, filmy, informacje edukacyjne, witryny społecznościowe czy inne formy treści internetowych.

W marcu ubiegłego roku przeprowadzony przez Google test reklam opartych na zainteresowaniach, w których opierały się one na zestawie sygnałów chroniących prywatność, dał obiecujące wyniki.

Nieco ponad miesiąc temu GroupM ogłosiło globalny program gotowości na pliki cookie we współpracy z Google Chrome, skupiający klientów GroupM w celu przyspieszenia zrozumienia i wykorzystania interfejsów API Google Privacy Sandbox w reklamach.

READ  Wzrost sprzedaży Google Pixel Watch do drugiego miejsca na światowym rynku urządzeń do noszenia – Ars Technica

Czy masz coś do powiedzenia na ten temat? Podziel się swoimi opiniami w sekcji komentarzy poniżej. Jeśli masz jakieś wiadomości lub wskazówki, napisz do nas na adres [email protected]

Zapisz się na newsletter AdNews, polub nas Facebook Lub śledź nas dalej Świergot Za dzielenie się historiami i kampaniami przez cały dzień.