Hand powiedział, że bank nauczył się „kilku ważnych lekcji” od 2020 roku, w tym odejścia od opcji uniwersalnej.
Decyzja o nieudzielaniu ogólnych odroczeń kontrastuje z wybuchem epidemii w 2020 r., w którym ANZ dała klientom bezpytne opóźnienia w głębi kryzysu, kiedy inne banki kierowały klientów w stronę mniej ekscytujących opcji.
Hand powiedział, że sytuacja „znacznie ewoluowała” od czasu, gdy rząd federalny, organy regulacyjne i banki połączyły siły, aby w marcu zaproponować inicjatywę odroczonej spłaty kredytu, która otworzyła drzwi do wstrzymania jednego na 10 kredytów mieszkaniowych.
nowe środki
Banki były zasypywane prośbami klientów o odroczenie kredytu, a wynikająca z tego odprawa klienta została opisana jako „największy kontakt z klientem w historii” bankowości przez dyrektor generalną Australijskiego Stowarzyszenia Bankowego, Anna Bligh.
W ramach pakietu środków ogłoszonych przez ABA w dniu 8 lipca branża zgodziła się oferować trzymiesięczne odroczenie dla MŚP, podczas gdy odroczenia będą przyznawane posiadaczom kredytów hipotecznych w indywidualnych przypadkach na okres do trzech miesięcy.
ANZ ujawnił, że około trzy czwarte wezwań do banku o pomoc w zakresie kredytów mieszkaniowych pochodziło od klientów NSW w ostatniej fali epidemii, która doprowadziła do zamknięcia Greater Sydney 26 czerwca.
Ponad połowa wniosków o pomoc wpłynęła również od właścicieli małych firm z NSW, a wielu klientów zdecydowało się na zmniejszenie płatności lub przejście na płatności tylko z odsetkami przed złożeniem formalnego wniosku o odroczenie pożyczki na okres do dwóch miesięcy.
Podział próśb o obsługę klienta ANZ jest zasadniczo zgodny z Notatki z NAB, Który powiedział w sobotę, że około trzy czwarte klientów, którzy szukali pomocy, pochodziło z Sydney, a jedna trzecia z zachodniego Sydney.
NAB poinformował, że odnotował 40-procentowy wzrost liczby połączeń z linią obsługi klienta w porównaniu z poprzednim tygodniem.
Pan Hand poinformował również o wzroście wezwań do linii wsparcia banku w lipcu od czerwca, choć z niższej bazy. Powiedział, że bank jest gotowy w razie potrzeby zrzucić dodatkowe środki na linie wsparcia, ale nie spodziewał się powtórki z 2020 roku.
„Nie spodziewamy się, że wolumeny będą takie same jak w zeszłym roku” – powiedział Hand.
„Chociaż nie jesteśmy jeszcze bezpieczni, jesteśmy gotowi ponownie współpracować z rządami i organami regulacyjnymi, aby upewnić się, że nasi klienci nie tylko przetrwają te ostatnie zakłócenia, ale także wydają się gotowi skorzystać z ożywienia po drugiej stronie”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu