Technologia cyfrowa jest bardziej zintegrowana z życiem nastolatków niż kiedykolwiek wcześniej. Większość dowodów wskazuje na związek między wysokim czasem spędzanym przed ekranem a niekorzystnymi skutkami psychologicznymi. Jednym z niepokojących stanów zdrowia psychicznego, w przypadku którego wzrasta korzystanie z ekranów, jest zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne (OCD). Stan obejmuje powtarzające się, niechciane myśli i powtarzające się zachowania, które osoba czuje się zmotywowana do wykonania. Te natrętne myśli i zachowania mogą poważnie upośledzać osoby cierpiące i osoby im bliskie.
Niedawne badanie autorstwa Uniwersytet Kalifornijski w San Francisco Naukowcy zidentyfikowali potencjalne powiązania między podstawowym czasem badania a zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Odkryli, że w ciągu dwóch lat prawdopodobieństwo wystąpienia OCD wzrastało o 15% z każdą godziną gry Gry wideo i 11% za każdą godzinę oglądania filmów.
Jason Nagata, MD, główny autor badania i adiunkt pediatrii na UCSF, powiedział. Dzieci, które spędzają dużo czasu Grać w gry wideo Zgłoś, że czujesz potrzebę grania coraz więcej i nie możesz przestać pomimo prób. Natrętne myśli na temat treści gier wideo mogą przekształcić się w obsesje lub kompulsje.
„Oglądanie filmów może również umożliwiać kompulsywne oglądanie podobnych treści – a algorytmy i reklamy mogą nasilać to zachowanie”.
Uzależnienie od ekranu wiąże się z przymusem i utratą kontroli nad zachowaniem, które są podstawowymi objawami zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego.
Na potrzeby badania naukowcy przeanalizowali dane z prospektywnej kohorty z badania Adolescent Brain Cognitive Development Study, która obejmuje 9204 nastolatków w wieku 9-10 lat. Uczestników zapytano o ilość czasu spędzanego na różnych platformach; Średnia wynosiła 3,9 godziny dziennie.
Po dwóch latach badacze zapytali opiekunów uczestników, czy u nastolatków rozwinęły się objawy obsesyjno-kompulsywne. Wykluczono wykorzystanie ekranów do celów edukacyjnych.
4,4% nastolatków zgłosiło nowy początek OCD po dwóch latach. Granie w gry wideo i oglądanie strumieniowych filmów wideo zostało powiązane ze zwiększoną szansą na rozwój OCD. Media społecznościoweCzat wideo i SMS-y nie były oddzielnie związane z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Jednak naukowcy spekulują, że może to być spowodowane tym, że nastolatki w próbie nie korzystały często z tych platform. Wyniki mogą się różnić w przypadku starszych nastolatków.
Nagata Powiedziałi „Chociaż czas przed ekranem może przynieść ważne korzyści, takie jak edukacja i zwiększona socjalizacja, rodzice powinni być świadomi potencjalnych zagrożeń, w szczególności Zdrowie psychiczne. Rodziny mogą opracować plan korzystania z mediów, który może obejmować czas wolny od ekranu, w tym przed snem”.
Odniesienie do czasopisma:
- Jason M. Nagata, Jonathan Chu i inni. Czas na ekranie i zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne wśród dzieci w wieku od 9 do 10 lat: prospektywne badanie kohortowe. Dziennik zdrowia młodzieży. DOI: 10.1016/j.jadozdrowie.2022.10.023
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Prognoza cukrzycy w Australii w 2024 r. | Wiadomości o Mirażu
„Gorąca sauna żabia” pomaga australijskim gatunkom w walce ze śmiercionośnym grzybem
Model sztucznej inteligencji poprawia reakcję pacjentów na leczenie raka