Kiedy Wojciech Czernek rozpoczynał swoją karierę w polskim handlu detalicznym na początku lat 90., branża przechodziła transformację. – To był czas dynamicznych zmian w polskiej gospodarce i czas wejścia na polski rynek międzynarodowych detalistów – mówi. „Jak możesz sobie wyobrazić, to była naprawdę bardzo dynamiczna i magiczna rzecz”.
Prawie 30 lat później dostał wymarzoną pracę w handlu detalicznym jako dyrektor generalny firmy Baltunapolska firma, która prowadzi sklepy wolnocłowe i lokalne restauracje na lotniskach w swoim kraju i innych częściach Europy.
Dla Chernick jest to bardzo ważna firma dla jego pokolenia. „To kultowa marka założona w 1946 roku. To była świetna okazja, aby dołączyć i poprowadzić zespół” — mówi. „Mamy takie powiedzenie, że podróżujemy z Baltoną z przeszłości do przyszłości i tak naprawdę to właśnie robimy”.
W lutym 2021 r., niecały rok po przejęciu Baltony przez Korporację Państwowych Portów Lotniczych, Czernik wystartował i rozpoczął proces modernizacji i restrukturyzacji.
Baltona jest gotowa podjąć każde wyzwanie, ponieważ stoi za nią wspaniały zespół profesjonalistów z ogromnym doświadczeniem, którzy są bardzo oddani firmie i marce.
W czasie pandemii COVID-19 Czernik i jego zespół mogli skupić się na procesie restrukturyzacji w Baltonie. Pierwszym i najważniejszym krokiem było ustabilizowanie sytuacji finansowej i przywrócenie stabilności finansowej po bardzo trudnym, pandemicznym środowisku operacyjnym.
Po osiągnięciu tego celu następnym krokiem było wykorzystanie wiedzy ze wszystkich obszarów działalności do przeprojektowania całej organizacji, w celu skupienia się na doświadczeniach klientów. Dzięki temu, że modernizacja stała się priorytetem, Baltona jest na finiszu procesu restrukturyzacji.
„Wykorzystamy przeprojektowane wyniki firmy do odbudowy i przebudowy naszych sklepów detalicznych i kawiarni na lotniskach” – mówi Chernick. „Ponadto mamy wiele nowych projektów ekspansji, które zostaną wdrożone w ciągu najbliższych 18 do 36 miesięcy”.
Wyniki przeprojektowanej firmy wykorzystamy do odbudowy i przebudowy naszych sklepów detalicznych i kawiarni na lotniskach.
Dostosowanie się do nowej rzeczywistości dla podróżujących to ciągły proces dla Baltony, ponieważ firma prowadzi szereg detalicznych sklepów turystycznych i salonów kosmetycznych w krajach takich jak Polska, Francja i Rumunia. Ekspansja w sektorze żywności i napojów, z restauracjami pod marką Travel Chef i kawiarniami pod marką Cavarious, odgrywa ważną rolę w szerszej organizacji.
Łączenie wiedzy z branży spożywczej, handlu detalicznego i partnerstwa między przedsiębiorstwami w celu opracowania nowych koncepcji biznesowych, aby zadowolić podróżnych – tak, aby mogli powiedzieć, że Baltona jest najlepszym towarzyszem ich podróży – to ambitne, ale inspirujące ambicje firmy.
Teraz, gdy najgorsze z pandemii COVID-19 minęło, a Baltona przebudowała obszary biznesowe od logistyki po handel i zasoby ludzkie, jest dobrze przygotowana na przyszłe wyzwania i wstrząsy w branży. Po wojnie i wyzwaniach związanych z pandemią w Europie Czernik uważa, że trudno przewidzieć, co może się wydarzyć dalej.
Zmiana relacji partnerskich
Podobnie jak prawie wszystkie inne firmy, wpływ pandemii COVID-19 radykalnie zmienił relacje Baltony z jej partnerami. Podczas gdy obie strony stanęły w obliczu ogromnego kryzysu, Chernick mówi, że pomogło to zresetować relacje w nowy sposób, wsparte zarówno kluczowymi wskaźnikami wydajności, jak i podstawowymi wartościami Baltuny.
„Istnieją jasne wartości”, mówi, „które zaczynają się od zaufania, a kończą na odpowiedzialności, życzliwości i wartości dodanej”. „Umowa i relacje nie są tylko między mną a tobą; jest coś na górze, jakaś wartość dodana do tej relacji, więc możemy powiedzieć:„ Cóż, to jest wartość dodana naszego partnerstwa ”.
„Staramy się opracować strategię negocjacyjną, w której wszyscy wygrywają”.
„Wolę mówić, że patrzymy na nasze mocne strony, abyśmy mogli stawić czoła wszystkim wyzwaniom, które mogą nadejść” – mówi. „I myślę, że naszą siłą jest nasz zespół i jego kompetencje”.
Ludzie, którzy pracują w Baltonie, postrzegają markę jako znaczącą dla nich i uważają ją za markę kultową. Chernick uważa również, że prowadzenie firmy to ogromna odpowiedzialność, ponieważ wiele osób, które dołączyły do Baltony w 1984 roku, nadal w niej pracuje.
„Baltona jest gotowa podjąć każde wyzwanie, ponieważ stoi za nią wspaniały zespół profesjonalistów z dużym doświadczeniem, którzy są bardzo oddani firmie i marce” – mówi.
„Od ponad 20 lat wspieramy zespół Baltony w obsłudze systemu ERP zintegrowanego z aplikacjami zewnętrznymi w celu stworzenia kompleksowego i skalowalnego rozwiązania informatycznego. Współpraca stwarza warunki do rozwoju naszej działalności.” – Arkadiusz Miedziński, CEO, Insoft Consulting
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu