Nasz system testowy 8K
Komputer osobisty stworzony przez chilbast
Płyta główna: ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING
Chłodnica procesora: Noctua NH-U14S
Wentylatory obudowy: Noctua NF-A14 PWM Chromax 140mm
Uzdrowiciel: Procesor Intel Core i9-9900K, osiem rdzeni / 16 wątków
GPU: NVIDIA GeForce RTX 3090
magazynowanie: 500 GB Samsung 970 EVO Plus M.2 PCIe
Drugi magazyn: 2 TB HP 860 w zależności od tego
Energia: Zasilacz Corsair RM850x 80 PLUS Złoty 850 W
Sprawa: Fractal Design Vector RS Szkło hartowane
BARAN: Corsair Revenge LPX 32GB DDR4 3600MHz
Ekran: Dell UltraSharp UP3218K
Nawet kilka lat po premierze Red Dead Redemption 2 pozostaje jedną z najlepszych gier w historii – zwłaszcza na PC i z najnowszą aktualizacją Wsparcie dla technologii DLSS od NvidiiWróciliśmy, aby zobaczyć, czy możemy wreszcie Zagraj w grę w pełnej chwale 8K.
W 2019 roku początkowo próbowaliśmy Uruchom Red Dead Redemption 2 w 8K W naszym systemie testowym 8K przy użyciu karty graficznej Nvidia Titan RTX o wartości 2499 USD (około 2000 GBP, 3 600 USD). W tamtym czasie był to najpotężniejszy procesor graficzny, jaki wyprodukowała Nvidia.
Wyniki nie były dobre: przy wszystkich dostrojonych ustawieniach Red Dead Redemption osiągnął w teście średnio 18,65 kl./s w rozdzielczości 7680 x 4320.
Jednak wracając dziś do tytułu, byliśmy bardziej pewni lepszego wyniku. Po pierwsze, w ciągu ostatnich dwóch lat, odkąd wypróbowaliśmy ją w 8K, gra otrzymała wiele aktualizacji, z których wiele pomogło poprawić wydajność – w tym najnowszą aktualizację, która dodaje DLSS.
Po drugie, zastąpiliśmy Nvidia Titan RTX najnowszą Nvidia GeForce RTX 3090. Chociaż ten procesor graficzny jest tańszy niż Titan RTX, w rzeczywistości działa znacznie lepiej dzięki ulepszeniom, które Nvidia wniosła do kart z serii RTX 30.
Odwiedziliśmy wiele gier, aby zobaczyć Jak RTX 3090 działa w 8K w porównaniu do Titan RTXPodsumowując, RTX 3090 zapewnił całkiem imponujące zyski, jeśli chodzi o FPS.
Na przykład w Red Dead Redemption 2 Titan RTX radził sobie zaledwie 18,65 fps przy wszystkich szczegółach ustawionych na maksimum, co jest dalekie od 60 fps, które uważamy obecnie za absolutne minimum dla gier na PC, zwłaszcza w przypadku szybkich procesorów graficznych z najwyższej półki.
Tymczasem RTX 3090 uzyskał lepsze (choć nie idealne) 19,02 kl/s. Jednak przeprowadziliśmy ponowne testy z ostatnią aktualizacją, z najwyższymi ustawieniami, ale nową funkcją DLSS wyłączoną, co dało znacznie lepsze 25,3 fps. Ten skok mógł nastąpić dzięki aktualizacjom Red Dead Redemption 2 wydanym od czasu naszych początkowych testów, a także ulepszeniom sterowników Nvidii, które zostały wprowadzone
Dzięki tej podstawowej poprawie mamy nadzieję, że Red Dead Redemption 2 w 8K stanie się rzeczywistością.
Z niewielką pomocą mojego DLSS
Powodem, dla którego ponownie pobraliśmy Red Dead Redemption 2 w 8K, jest fakt, że obsługuje ono teraz DLSS. Skrót od Deep Learning Super Sampling, wykorzystuje rdzenie tensorowe w kartach GeForce RTX Nvidii w celu zwiększenia rozdzielczości gier.
Dzięki uczeniu maszynowemu i sztucznej inteligencji możesz na przykład wziąć grę działającą w rozdzielczości 1440p i uaktualnić ją do 4K — lub wyższej. Pomysł jest taki, że ta ulepszona gra powinna wyglądać tak, jakby pierwotnie działała w wyższej rozdzielczości, ale ponieważ w rzeczywistości działa w niższej rozdzielczości, mniej obciąża procesor graficzny.
Można to następnie wykorzystać, aby pomóc słabszym procesorom graficznym osiągnąć „wyższe” rozdzielczości, jednocześnie obniżając płynną liczbę klatek na sekundę w przypadku mocniejszych kart, co pozwala im zachować solidną ramkę.
Przetestowaliśmy wiele gier z DLSS i byliśmy pod wielkim wrażeniem. Nawet jeśli istnieją zauważalne różnice między grą z DLSS a grą, która działa lokalnie, zwykle tak nie jest. ten który Niezwykłe, a co najważniejsze, pozwala na lepszą wydajność bez zbytniego wpływu na wierność graficzną. Może to również oznaczać, że możesz zaimplementować intensywne efekty graficzne, takie jak śledzenie promieni, na które tradycyjnie cierpiało Twoje urządzenie do gier.
Dlatego z niecierpliwością czekaliśmy na różnicę, jaką robi DLSS, zwłaszcza w 8K Ultra HD. Jak zwykle graliśmy na naszym komputerze do gier 8K dostarczonym przez chilbast, wraz z firmą Dell UltraSharp UP3218K Majster. Zaznacz pole po prawej stronie, aby zobaczyć pełną specyfikację używanego komputera.
Po osiągnięciu 25,3 kl./s w 8K przy wszystkich ustawieniach graficznych ustawionych na najwyższe wartości, ale wyłączonym DLSS, zachowaliśmy wszystko nienaruszone, ale przełączyliśmy DLSS na „auto”. Wyniki były drastyczne, osiągając teraz średnio 50 kl./s, co skutecznie podwaja liczbę klatek na sekundę.
Choć wciąż nie osiąga średnio 60 klatek na sekundę, od razu sprawia, że gra jest grywalna w 8K, czego nie byłoby bez DLSS, i jest to solidny przykład na to, jak dużą różnicę może zrobić DLSS.
Minimalna liczba klatek na sekundę również wzrosła z 21,5 do 29,7 kl./s, podczas gdy maksymalna liczba klatek na sekundę podwoiła się z 31,3 do 62,2 kl./s. Te skoki pokazują, że przy niewielkich poprawkach powinniśmy być w stanie osiągnąć średnio 60 klatek na sekundę w 8K – co wcześniej uważano za nieosiągalne.
Wizualnie wyglądał świetnie, być może nieco bardziej miękki w odległych szczegółach. Oczywiście Red Dead Redemption 2, jak większość gier, nie zostało stworzone dla 8K, więc tekstury nie skorzystałyby z wyższej rozdzielczości, ale ogólnie rzecz biorąc, DLSS pokazało, co potrafi.
Red Dead Redemption 2 oferuje kilka opcji DLSS, więc w następnej kolejności przetestowaliśmy tryb jakości. Powoduje to nadanie priorytetu grafice nad wydajnością, dzięki czemu wpływ na jakość obrazu jest zminimalizowany, ale wtedy wzrasta wydajność. Dzieje się tak, ponieważ rozdzielczość, z której aktualizowane jest DLSS, jest wyższa. Mimo to jest to przyzwoity wyskok, osiągający średnio 34,4 kl/s. Jest to zdecydowanie grywalne, chociaż nie sądzimy, aby korzyści wizualne były tego warte.
Ustawienie Balanced próbuje znaleźć granicę między jakością obrazu a wydajnością, ale właśnie osiąga 38,4, co sprawia, że czujemy, że nadal jest zbyt prawdopodobne, aby jakość obrazu była nad wydajnością.
Wreszcie istnieją dwie opcje wydajności. Przeszliśmy od razu do „Ultra Performance” i osiągnęliśmy 50,3 fps, co daje nam wrażenie, że „Auto” skłania się w stronę wydajności, zwłaszcza gdy próbujesz naprawdę pchnąć grę w 8K.
Dzięki zbliżeniu się do 60 klatek na sekundę przy wszystkich najwyższych ustawieniach graficznych dawało nam to elastyczność, aby porzucić kilka ustawień tu i tam, co pomogło nam osiągnąć cel 60 klatek na sekundę.
Jest to niezwykle ekscytujące, ponieważ pokazuje potencjał DLSS, jeśli chodzi o granie w 8K i jak wielu z nas miało nadzieję, może to oznaczać, że gry w rozdzielczości 7680 x 4320 staną się pewnego dnia bardziej rozpowszechnione i osiągalne, bez konieczności inwestowania w . Drogie urządzenia.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort