Stała się najpopularniejszą witryną internetową na świecie, a termin „Wystarczy Google to” jest obecnie częścią codziennego języka. Wartość spółki dominującej Alphabet wynosi obecnie 1,7 biliona dolarów (2,6 biliona dolarów australijskich).
Oto spojrzenie na początki technologicznego giganta i jego przyszłość.
W 1995 roku założyciele Google, Larry Page i Sergey Brin, spotkali się na Uniwersytecie Stanforda w Kalifornii, gdzie absolwent Brin oprowadził przyszłego studenta Page.
Rok później duet rozpoczął pracę nad nową wyszukiwarką internetową. Początkowo wyszukiwarka była znana jako BackRub, ponieważ opierała się na linkach zwrotnych w celu oszacowania znaczenia witryn.
Nazwa, która później stała się Google, pochodzi od słowa „googol” – określenia liczby jeden, po której następuje 100 zer.
4 września 1998 r. Page i Brin złożyli dokumenty w stanie Kalifornia w celu oficjalnego założenia firmy Google.
Pierwsze zarejestrowane wyszukiwanie w Google miało miejsce w tym roku, kiedy Page i Brin wykazali dokładność Google w porównaniu z innymi wyszukiwarkami.
Próbując zaimponować słynnemu naukowcowi z Doliny Krzemowej Johnowi Hennessy’emu, poprosili go o wpisanie nazwiska Gerharda Kaspera, który był wówczas rektorem Uniwersytetu Stanforda.
Poprzednie wyszukiwanie w konkurencyjnej wyszukiwarce AltaVista zwróciło wyniki dotyczące filmu dla dzieci z 1995 roku Casper, przyjazny duch, Jednak Hennessy był zszokowany i zachwycony, gdy Google zwrócił linki do człowieka Gerharda Kaspera.
W 1999 roku Page i Brin przenieśli swoją firmę z garażu w Kalifornii do nowoczesnych biur w Mountain View w Kalifornii.
Przez następne dwie dekady Google dywersyfikował się w niemal każdym obszarze technologii.
Wprowadziła i nabyła niezliczone produkty i usługi, w tym smartfony, oprogramowanie, sprzęt, samochody autonomiczne i YouTube.
Ale czy może pokonać wyzwanie związane ze sztuczną inteligencją, w szczególności ChatGPT, wirusowym chatbotem opartym na sztucznej inteligencji, uruchomionym w listopadzie zeszłego roku i opisanym jako „zabójca Google”?
Ekspert ds. technologii Mark Sanderson z Uniwersytetu RMIT w Melbourne uważa, że pomimo rozwoju sztucznej inteligencji trudno będzie przełamać dominację Google.
„Systemy generatywne popełniają błędy, mają halucynacje i popełniają błędy. Użytkownicy wyszukiwarek mają również bardzo niską tolerancję na błędy. ” Powiedział 9news.com.au.
„Dlatego uważam, że musi być bardziej precyzyjny, zanim będzie mógł zostać powszechnie przyjęty”.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
TRUE NORTH uruchomiła nową platformę marki „Life's Different After” w ramach kampanii Today the Brave
Pomiar mowy ciała Wiadomości o Mirażu
W trakcie testu | Rower Giant Revolt 2025 ma dodatkowe schowki w dolnej rurze i twierdzi, że zapewnia większy komfort