Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Nowy Aston Martin DB12 jest gotowy do działania

Nowy Aston Martin DB12 jest gotowy do działania

Niektórzy twierdzą, że to ponadczasowa elegancja. Inni wskazują na powiązania z pewnym fikcyjnym brytyjskim szpiegiem. Niektórzy uważają, że dzieje się tak dlatego, że kolekcjonerzy wydają nieprzyzwoite sumy pieniędzy na rzadkie wczesne modele – zaledwie sześć lat temu DBR1 z 1956 r., który wygrał Le Mans, został sprzedany za 22,5 mln dolarów.

Tak czy inaczej, Aston Martin DB pozostaje jednym z uświęconych filarów świata motoryzacji, 75 lat po pierwszym pojawieniu się luksusowego klasyka.

Powszechnie uważa się, że jeśli marka będzie na tyle szalona, ​​aby wyrzucić tabliczkę znamionową, na stronie internetowej firmy otworzy się portal prosto do piekła. Siedziba firmy GaydonOgień i siarka spadają na głowę urzędnika.

A potem, z dużą dozą ekscytacji, najnowsza wersja tej ikony kultury, DB12, pojawia się na rynku, sześć lat po swoim poprzedniku.

W tamtym czasie konsumenci mniej więcej wiedzieli, co symbolizuje skrzydlate logo Astona Martina: wyrafinowanie, sportowe dziedzictwo i okazjonalny flirt z bankructwem.

Ale to już nie wystarczy. Na korytarzach Astona panuje wrażenie, że marka za bardzo zbliżyła się do eleganckiego świata wyłożonego wełną owczą, zamieszkiwanego przez Bentleya i Rolls-Royce’a, a zbyt daleko od szokującego i budzącego podziw doświadczenia Ferrari i Lamborghini.

Fotel kanadyjskiego miliardera – i okazjonalna gwiazda serialu F1 Netflixa Jazda, żeby przetrwać Lawrence Stroll chce, aby wszystkie przyszłe Astony były szybsze, dające więcej frajdy i nowocześniejsze.

Pierwszy widok

Jesteśmy przed hotelem na świeżym powietrzu, położonym na wzgórzach za Monako we Francji, z okazji światowej premiery samochodu. Z bliska niewiele wskazuje na rewolucję w projektowaniu; Właściwie to raczej ewolucja.

Duża, masywna osłona chłodnicy, szerokie boki i zwiększona krzywizna maski nadają DB12 zmysłowy, męski wygląd, czyniąc go bliższym pod względem estetycznym modelowi DBS Superleggera firmy Aston niż jego bezpośredniemu poprzednikowi.

READ  Analityk: Sony zapłaciło za dużo, Bungie zarabia 200 milionów dolarów

To jednak świetny projekt; Samo przebywanie w pobliżu samochodu sprawi, że pomyślisz o zrobieniu szalonych rzeczy, takich jak sprzedaż domu i włożenie wszystkiego do Dogecoin, abyś mógł go kupić.

Nie zabrakło także stylowych, nowoczesnych akcentów, takich jak bezramowe lusterka boczne, płaskie klamki drzwi i nowy, atrakcyjny wygląd reflektorów.

Oczywiście nikt nigdy nie powiedział, że Astony są brzydkie. Aston chce poprawić swoją grę nie na Instagramie, ale w drodze – na drogach takich jak legendarna Route Napoléon, krętym placu zabaw położonym pomiędzy Morzem Śródziemnym a podnóżem francuskich Alp, dokąd dzisiaj zmierzamy.

Na drodze

W momencie włączenia trybu Sport, jednego z pięciu ustawień jazdy, staje się jasne, jak bardzo przypomina on samochód w porównaniu z DB11 – i że inżynierowie Astona Martina być może będą w stanie poprzeć przechwałki szefa, że ​​pewnego dnia firma to zrobi tylko to. Zostań brytyjskim Ferrari.

Po prostu ma się wrażenie, że tam jest Więcej wszystkiego w DB12 – Wydajność, przyspieszenie, przyczepność, zawieszenie i szerokie, szerokie uśmiechy kierowcy i pasażera (wraz z dziwnym skowytem).

Katalizatorem jest 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, zastępujący 5,2-litrowy silnik V12 z poprzedniego samochodu (w Gaydonie nie ma jeszcze żadnych oznak jednostek elektrycznych). Może i jest mniejszy, ale czarodzieje Astona, stosując większe turbosprężarki, poprawiony stopień sprężania i zmienione wałki rozrządu, wygenerowali 500 kW i 800 Nm, co stanowi wzrost o 30 kW i 100 Nm w porównaniu z DB11.

Aby zapobiec eksplozji lub ślizganiu się DB12 we francuskich dolinach górskich, w samochodzie zastosowano sztywniejsze podwozie, zapewniające bliższy kontakt z drogą oraz ulepszony układ chłodzenia.

Astona Martina DB12

Po prostu wydaje się, że w DB12 jest wszystkiego więcej – mocy, przyspieszenia, przyczepności, zawieszenia i szerokich, szerokich uśmiechów kierowcy i pasażera (wraz z dziwnym skowytem).

Krążące przyczepy kempingowe, które można spotkać w dużych ilościach w letnie weekendy na Trasie Napoleona, mogą być wirusami, które obniżają wydajność samochodów, ale można wykorzystać zdumiewające przyspieszenie DB12 (0-100 km/h w 3,5 sekundy; o pół sekundy szybciej niż DB11) . ), aby łatwo go chwycić.

READ  Czy sztuczna inteligencja może pomóc zwiększyć dostępność? Badacze sami to sprawdzili

Gdy zbliżają się ostre zakręty – które w tym kawałku motoryzacyjnej utopii są gęste i szybkie – możesz rzucać DB12 dookoła, mając pewność, że poprowadzi się przez nie ekscytująco.

Szybko zmieniająca się ośmiobiegowa skrzynia biegów, nie wspominając o wysokim momencie obrotowym, oznacza, że ​​możesz przyspieszać z imponującą siłą, wykonać krótkie podniesienie przy wejściu w zakręt, a następnie natychmiast odzyskać moc, gdy wjedziesz w następny zakręt.

Dzięki temu, że hałas przenoszony jest na tylne koła, DB12 nie ma nic przeciwko dziwnemu machaniu ogonem – nie ma to nic, co mogłoby obudzić Cię w żołądku, ale wystarczy, aby przypomnieć Ci, że kierujesz poważnym samochodem sportowym.

Jest to z pewnością bardziej techniczny samochód dla kierowcy niż DB11, a wyłączenie ciężko pracującego systemu kontroli trakcji jest czymś, czego powinni próbować tylko poważni kierowcy wyścigowi.

Charakterystyczne projekty wnętrz

Wśród niektórych zgromadzonych dziennikarzy panowała opinia, że ​​DB12 może zapewnić rzekomo bardziej agresywnemu V12 Vantage nieustraszoność na torze.

Poza dynamiką, Aston ciężko pracował, aby stworzyć kabinę skupioną na kierowcy, zachowując jednocześnie elementy premium, dzięki którym firma jest wymieniana jednym tchem z Bentleyem i Rolls-Roycem, w tym siedzenia z pikowanymi wzorami i ręcznie szyty mostek Weir. Skórzana tapicerka i 11-głośnikowy system dźwiękowy Bowers & Wilkins.

Wśród niektórych zgromadzonych dziennikarzy panowała opinia, że ​​DB12 może zapewnić rzekomo bardziej agresywnemu V12 Vantage nieustraszoność na torze.

Nowy, wykonany na zamówienie system informacyjno-rozrywkowy nadaje bardzo potrzebny współczesny klimat (stary system był, delikatnie mówiąc, ogólnie wyśmiewany), a ręcznie obsługiwane przełączniki stanowią stylowy ukłon w stronę starej szkoły, tworząc bardziej namacalną więź z samochodem.

Zatem najważniejsze pytanie brzmi: czym ma być DB12? Czy jest to nadal wygodny, luksusowy grand tourer oferujący doskonałe osiągi obok siebie? A może dynamiczny, ognisty supersamochód z drogą skórą i ładnymi guzikami?

READ  Twórcy „Baldur's Gate 3” przeprowadzili zwolnienia w całej branży

Cóż, Aston opisuje DB12 jako „pierwszy na świecie supertourer” i to pokazuje, na jakim etapie jest obecnie model DB. Nie za wyrafinowany i niezbyt szalony, ale też nie za waniliowy.

Niestety, nieunikniony marsz w kierunku elektryfikacji może wkrótce zmienić bazę danych na zawsze. W międzyczasie nadal oddajmy cześć temu wspaniałemu kawałkowi historii.