Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Zapomniane reklamy ropy, które mówiły nam o zmianach klimatycznych, były niczym | środowisko

Dlaczego podjęcie znaczących działań w celu zapobieżenia kryzysowi klimatycznemu okazało się tak trudne? Dzieje się tak, przynajmniej częściowo, z powodu reklam.

Przemysł paliw kopalnych od kilkudziesięciu lat dopuszcza się dezinformacji, miliardów dolarów, propagandy i lobbingu Kampania Opóźnianie działań na rzecz klimatu poprzez dezorientację opinii publicznej i decydentów na temat kryzysu klimatycznego i jego rozwiązań. Obejmowało to imponujący zestaw reklam – z nagłówkami od „Kłamstwa opowiadają naszym dzieciom” po „Życie pomp olejowych” – które miały przekonać opinię publiczną, że kryzys klimatyczny nie jest prawdziwy, nie jest dziełem człowieka, nie jest niebezpieczny i niemożliwy do rozwiązania. . Kampania trwa do dziś.

W zeszłym miesiącu sześciu czołowych dyrektorów generalnych naftowych zostało wezwanych do Kongresu USA, aby odpowiedzieć na dotychczasową historię dyskredytowania przez branżę nauk o klimacie. Kłamali Pod przysięgą o tym. Innymi słowy, przemysł paliw kopalnych wprowadza obecnie opinię publiczną w błąd co do swojej historii wprowadzania w błąd opinii publicznej.

Jesteśmy ekspertami w historii dezinformacji klimatycznej i chcemy wszystko naprawić. Tutaj, czarno na białym (i w kolorze), jest wybór tysięcy zwodniczych reklam klimatycznych dla Big Oil od 1984 do 2021. To nie jest wyczerpująca analiza, którą mamy opublikowany wiele, ale krótka ilustrowana historia – jak „gorące bębny”, których twórcy używają do podkreślenia ich najlepszych prac – ewolucji propagandy przemysłu paliw kopalnych od ponad 30 lat. To jest rolka PR firmy Big Oil.


Wczesne dni: nauka kręcenia

Skromny olej (obecnie ExxonMobil) nie zdawał sobie sprawy z potencjalnego wpływu swoich produktów na środowisko w reklamie z 1962 r. promującej „Każdego dnia Humble dostarcza wystarczająco dużo energii, aby stopić 7 milionów ton lodowców!”

Prawda kryjąca się za reklamą: Trzy lata temu, w 1959 roku, szefowie naftowi Ameryki też byli ostrzeżony Że spalanie paliw kopalnych może doprowadzić do globalnego ocieplenia „wystarczającego, by stopić lód i zalać Nowy Jork”.

READ  Kim był Michaił Gorbaczow i jaka była jego rola w Rosji? To niektóre z jego kluczowych momentów

Ich wiedza tylko rosła. 1979 Indoor Exxon badanie Ostrzegał przed „katastrofalnymi skutkami dla środowiska” przed 2050 r. „Pod koniec lat 70.”, były naukowiec Exxon niedawno ZapamiętajGlobalne ocieplenie nie jest już moim zdaniem.


„Zmiana położenia globalnego ocieplenia jako teoria (nie fakt)”

W 1991 roku Informed Citizens for the Environment, początkowa grupa spółek węglowych i komunalnych, ogłosiła, że ​​„Doomsday został odwołany” i zapytała: „Kto ci powiedział, że Ziemia się ociepla… Mały Kurczak?”. Skarżyli się na „słabe” dowody, „nieistniejące” dowody i niedokładne modele klimatyczne i twierdzili, że fizyka jest „otwarta na debatę”.

Poinformowani obywatele dla środowiska, 1991: "Kto ci powiedział, że Ziemia robi się coraz gorętsza... Kurczak?"
Poinformowani obywatele dla środowiska, 1991: "Doomsday został odwołany.  jeszcze raz."

Prawda kryjąca się za reklamami: Zamiast ostrzegać opinię publiczną o globalnym ociepleniu lub podejmowaniu działań, firmy paliw kopalnych milczą tak, jak to tylko możliwe. Jednak pod koniec lat 80. świat obudził się w obliczu kryzysu klimatycznego, zaznaczając to, co zrobił Exxon o imieniu Krytyczne wydarzenie. Aparat PR przemysłu paliw kopalnych zaczął działać, wdrażając prostą strategię z podręcznika wielkiej gry tytoniowej: uzbrajanie nauki przeciwko sobie.

1991 Notatka autorstwa Informed Citizens for the Environment jasno określiło tę strategię: „Zmień globalne ocieplenie jako teorię (a nie fakt)”.


„nacisk na niepewność”

Mobil i ExxonMobil przeprowadziły jeden z najbardziej kompleksowych rodzajów negacji klimatu Kampanie Cały czas, z najazdem w latach 80., blitzkriegiem w latach 90. i kontynuacją wiadomości do późnych lat 2000. Ich klimatyczne „reklamy” – zamaskowane reklamy w formie artykułów wstępnych – pojawiły się na pierwszej stronie New York Times i innych gazet i były częścią tego, co naukowcy nazwali „dłuższym i regularnym (cotygodniowym) wykorzystaniem mediów w celu wpływania na opinię publiczną. i elitarnej opinii we współczesnej Ameryce”.

New York Times, 1984: "Kłamstwa, które opowiadają naszym dzieciom"
The New York Times, 1993: "koniec świata nie"

Na przykład w latach 1996-1998 Mobil pobiegł 12 oświadczeń zbiegło się w czasie z negocjacjami ONZ z Kioto w 1997 r., które kwestionowały, czy kryzys klimatyczny był prawdziwy i spowodowany przez człowieka, a 10 bagatelizowało jego powagę. Jedna reklama sugerowała „zresetuj alarm”. „Nie spieszmy się z podjęciem decyzji w Kioto… Nadal nie wiemy, jaką rolę w globalnym ociepleniu mogą odgrywać gazy cieplarniane wytwarzane przez człowieka”.

READ  Aligator zginął po wniesieniu martwego ciała do kanału na Florydzie
Reklama w New York Times z 1997 roku od Mobil: "Czego nie wiemy"
The New York Times, The Wall Street Journal i inne publikacje, 2000, z firmy Mobil: "niestabilna nauka"

  • Po lewej: The New York Times, 1997. Po prawej: The New York Times, The Wall Street Journal i inne publikacje, 2000

Prawda kryjąca się za reklamami: „Stanowisko” Exxona, które pouczano w wewnętrznych notatkach strategicznych od 1988 do 1989 roku, brzmiało:rozciąga się flaga „i”Potwierdź, że Niepewność we wnioskach naukowych” o kryzysie klimatycznym. Lub jako „Biznes plan” z 1998 r. Exxon, Chevron, API, firmy użyteczności publicznej itp. ogłaszać: „Zwycięstwo nadejdzie, gdy zwykli obywatele zrozumieją (rozpoznają) sceptycyzm nauk o klimacie”.

ExxonMobil nieprzerwany Aby sfinansować negację klimatyczną przynajmniej do 2018 r. W jednym z ich ogłoszeń z 2004 r. stwierdzono, że „niepewność naukowa” zapobiegła „podejmowaniu decyzji dotyczących roli człowieka w ostatnich zmianach klimatycznych”. To było błędne. Dziewięć lat temu Międzyrządowy Zespół ONZ ds. Zmian Klimatu to koniec Namacalny wpływ człowieka na globalny klimat. Był głównym klimatologiem w ExxonMobil A Współautor do raportu.


Zastraszanie gospodarcze

„Nie ryzykuj naszej ekonomicznej przyszłości” — błagał Globalny Sojusz Klimatyczny, grupa frontowa dla przedsiębiorstw użyteczności publicznej, naftowych, węglowych, górniczych, kolejowych i samochodowych. Reklama z 1997 r. była również ukierunkowana na negocjacje w Kioto i była częścią kampanii wartej 13 milionów dolarów, która była tak udana, że ​​Biały Dom Powiedzieć Rada Współpracy Państw Zatoki Perskiej: Prezydent Bush „odrzucił Protokół z Kioto, po części w oparciu o Wasz wkład”.

Światowy Sojusz Klimatyczny, Deklaracja z 1997 r.: "Amerykanie ciężko pracują na to, co mamy, panie prezydencie.  Nie ryzykuj naszej ekonomicznej przyszłości."

Prawda kryjąca się za reklamą: Połóż „skup się na kosztach/realiach politycznych”, zgodnie ze strategią firmy Exxon z 1989 r. Notatka. Podobnie jak przemysł paliw kopalnych finansowane sprzeczny Naukowcy Odmowa klimatu Nauki ścisłe, Także opisane ten wadliwy Analizy ekonomiczne ekonomistów finansowanych przez przemysł.

Najlepsza Prognoza Wśród wydatków reklamowych przemysłu paliw kopalnych jest analiza mediów i aktywizm polityczny. Dziś zastraszenie gospodarcze zniknęło Cyfrowyogromny paznokcie w telewizji i Media społecznościowe Wydatki na reklamę według ropy Lobbyści Za każdym razem pojawiają się przepisy klimatyczne. W okresie poprzedzającym wybory śródokresowe i prezydenckie w USA w latach 2018-20 ExxonMobil spędzić Dostają więcej reklam politycznych na Facebooku i Instagramie niż jakakolwiek inna firma na świecie (z wyjątkiem samego Facebooka).


To nie nasza wina, to twoja wina

W latach 2004-2006 marketing BP wynosi ponad 100 milionów dolarów rocznie Kampania Wprowadził ideę „śladu węglowego”, zanim stał się popularnym hasłem, według Do agenta public relations odpowiedzialnego za kampanię. Cele tej kampanii ona była Rutynowe działania człowieka i wybory stylu życia poszczególnych osób orazWskaźnik The American Family”. W 2019 roku BP opublikowało nowy raport „Poznaj swój ślad węglowy”. Kampania w mediach społecznościowych.

Komunikat BP w różnych publikacjach, od 2003 do 2006 roku: "Jaki jest ślad węglowy Ziemi?"
Komunikat BP w różnych publikacjach, od 2003 do 2006 roku: "Zmniejsz swój ślad węglowy.  Ale najpierw dowiedz się, co to jest."

Prawda kryjąca się za reklamami: Retoryka Big Oil ewoluowała od jawnego zaprzeczenia do bardziej subtelnych form propagandy, w tym: zmiana Odpowiedzialność z dala od firm i konsumentów. To naśladuje duży tytoń Wysiłek Aby zwalczać krytykę i bronić się przed sporami sądowymi i regulacjami poprzez:Wlać się jako rodzaj bezstronnej niewinnej, poobijanej przez siły popytu konsumpcyjnego”.


Greenwashing: Mów czysto, zachowuj się brudno

„Współpracujemy z głównymi uniwersytetami w celu opracowania nowej generacji biopaliw”, powiedział Chevron w 2007 roku. Jest to również główny punkt rozmów w BPI ExxonMobil i inni.

The New Yorker, 2007, reklama Chevron: "Współpracujemy z najlepszymi uniwersytetami w celu opracowania nowej generacji biopaliw."

ExxonMobil od ponad dekady promuje swoje badania nad biopaliwami z alg – od czarno-białych reklam drukowanych (2009 r. po Cyfrowy Reklama (2018-21).

New York Times, 2009 Reklama ExxonMobil dotycząca biopaliw z alg
New York Times 2018 reklama glonów

Prawda kryjąca się za reklamami: Greenwashing daje firmom aurę wiarygodności środowiskowej, jednocześnie odwracając uwagę od dezinformacji, lobbingu i inwestycji antynaukowych i antyczystej energii. Celem jest obrona tego, co BP dzwoni „Społeczna licencja na prowadzenie działalności” dla firmy.

Jednym ze sposobów, w jaki firmy zajmujące się paliwami kopalnymi nadają sobie zielonego blasku, jest tworzenie – a następnie obnoszenie się – tym, czym jest dokument strategiczny API z 1998 roku. nazywa Współpraca z renomowanymi instytucjami akademickimi. duży olej Kolonizacja naukowców rozproszony. ciągła powłoka Opieka Z wystawy klimatycznej w London Science Museum pochodzi klauzula wyciszająca, która uniemożliwia muzeum oczernianie firmy.

W przypadku alg: pięć największych firm naftowych i gazowych w Ameryce spędzić 3,6 miliarda dolarów na reklamy reputacji firm w latach 1986-2015. Zrobił to ExxonMobil spędzić Na reklamie więcej niż szukaj glonów.


„Jesteśmy częścią rozwiązania!”

BP opracowało „wszystkie powyższe” strategię marketingu energii w latach 2006-2008, „zanim jakikolwiek kandydat na prezydenta mógł mówić to samo”, według Prowadzenie BP Public Relations.

Główne firmy naftowe nadal promują tę narrację o „rozwiązaniu w zakresie paliw kopalnych”, w tym ich język „wszystkich powyższych”. Media społecznościowe, w Kongres A w napędzany, wyobraź sobie Artykuły redakcyjne W Washington Post. Aby ten trend był spójny, firmy zajmujące się paliwami kopalnymi od roku nazywają metan „czystym” lata 80.. Amerykański Instytut Naftowy powiedział: „Gaz ziemny jest naprawdę czysty”. Reklamy na Facebooku I billboardy ostatni rok.

BP . zapowiedź
Reklama lokalna American Petroleum Institute w The Washington Post, 2021

Prawda kryjąca się za reklamami: w sprzeczność W nauce o powstrzymywaniu globalnego ocieplenia wielkie nafty podkreślają, że paliwa kopalne będą niezbędne w przewidywalnej przyszłości. Hasło energetyczne brzmiało „Wszystko powyższe” – jak kreatywna reklama BP połóż to – „Został dokooptowany przez polityków w 2008 roku” i został polityki energetycznej administracji Obamy. Ekspedycja umieściła również metan jako „czysty most„Paliwo.

Podobnie jak „czysty węgiel”, etykieta „czysty”, „czystszy” lub „niskoemisyjny” metan jest. Jest rozważane Fałszywa reklama przez organy regulacyjne.


Zniekształcona rzeczywistość lat dwudziestych obecnego wieku i później

Reklama w Shell TV w zeszłym roku pokazała ptaki na niebie, farmy wiatrowe i fotowoltaiczne, dyrektor generalny firmy Shell zajmującej się energią odnawialną, mówiąc, że „przyczyniła się do znacznie czystszej i lepszej przyszłości dla naszych dzieci”, ani jednego odniesienia do paliw kopalnych. paliwa.

Prawda kryjąca się za reklamą: W latach 2010-2018 98,7% Shell Inwestycje Była w ropie i gazie. Te zniekształcenia są na poziomie branżowym.

Dzisiaj wszyscy jesteśmy zalewani reklamami, które wykorzystują szereg narracji, w tym te opisane powyżej, aby przedstawić firmy paliw kopalnych jako Zbawiciele klimatu. Już minął czas, kiedy nazywaliśmy ich sztuczkę.

Podkreślone tutaj narracje to wybór „dyskursów o zaprzeczeniu i opóźnianiu klimatu” zidentyfikowanych wcześniej przez: Autorski I w przeciwnym razie badacze. Reklamy wybrane do zilustrowania tych dyskursów zostały określone przez autorów na podstawie przeglądu kilkudziesięciu recenzowanych badań, dziennikarstwa śledczego, białych ksiąg, bibliotek reklamowych, archiwów gazet i raportów z mediów społecznościowych. i procesy sądowe.