Porsche twierdzi, że nowy Taycan Turbo GT – oraz lżejszy, przeznaczony na tor Taycan Turbo GT z pakietem Weissach – to najmocniejszy model produkowany seryjnie, jaki kiedykolwiek wyprodukowano.
Oczekuje się, że pierwsze modele Taycan Turbo GT, generujące nie mniej niż 815 kW/1340 Nm, pojawią się w Australii od połowy 2024 r. w cenie od 416 600 dolarów przed kosztami drogowymi.
Aby pomóc w budowaniu profilu nowego samochodu, kierowca programistyczny Porsche, Lars Kern, ustanowił niedawno najszybsze okrążenie samochodu elektrycznego z certyfikatem drogowym na słynnym kalifornijskim torze Laguna Seca (1:27,87 minuty), ustanawiając już nowy rekord w swojej klasie na torze Nürburgring. (7:07,55 minuty) w przedprodukcyjnej wersji samochodu, co czyni Turbo GT najszybszym czterodrzwiowym samochodem ze wszystkimi typami silników na Północnej Pętli.
Przeczytaj więcej o Porsche Taycan
Zmieniony układ napędowy samochodu obejmuje „mocniejszy i wydajniejszy” falownik impulsowy (900 amperów w porównaniu do 600 amperów w Turbo S), ulepszoną elektronikę mocy i nowy silnik tylnej osi.
Zoptymalizowano przełożenie przekładni i poprawiono „wytrzymałość” skrzyni biegów, aby mogła wytrzymać ogromny moment obrotowy.
Posiada również „tryb ataku”, który zapewnia do 120 kW dodatkowej mocy przez 10 sekund. Czas przyspieszania od 0 do 100 km/h wynosi 2,3 sekundy w przypadku Taycan Turbo GT i 2,2 sekundy w przypadku lekkiego, dwumiejscowego pakietu Weissach z dużą zawartością węgla.
Dzięki temu model jest o jedną do jednej dziesiątej sekundy szybszy od i tak szybkiego Taycana Turbo S.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
Nasze najlepsze produkty z wyprzedaży Big W Toys
„Głupie” zdjęcie obnaża powszechny australijski problem
13 portów, remasterów i przeróbek Nintendo, które kochamy, czekając na Switch 2