Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

2022 Mercedes-AMG SL: przegląd i jazda próbna

W branży motoryzacyjnej oczekuje się niewielu rzeczy, takich jak pojawienie się zupełnie nowego Mercedes-Benz SL. Flagowy dwudrzwiowy kabriolet to kulminacja najwyższego luksusu, mistrzowskiej inżynierii, innowacji technologicznych i zaawansowanych systemów bezpieczeństwa w jednym pięknie wyrzeźbionym pakiecie. SL to standard branżowy.

Miałem szczęście, że otrzymałem wczesną wersję zapoznawczą zupełnie nowych 2022 Mercedes-AMG SL 55 i SL 63 – dwóch modeli pokazanych w tym roku – i z przyjemnością informuję, że spełniają one, a w wielu przypadkach przekraczają, swoje oczekiwania.

Fabrycznie nowe podwozie, 2+2 miejsca

Nowa generacja SL została w całości zaprojektowana przez Mercedes-AMG, dział wydajności słynnego producenta samochodów, któremu przypisuje się zbudowanie Benz Patent-Motorwagen, pierwszego na świecie samochodu. Zespół AMG wybrał kombinację lekkiego aluminium, stali stopowej i kompozytów, aby stworzyć bardzo sztywną i stosunkowo lekką jednolitą karoserię.

Samochód będzie oferowany tylko jako dwudrzwiowy roadster, z kabrioletem z miękkim dachem – 46 funtów lżejszym i łatwiejszym do spakowania niż kabriolet z twardym dachem – oraz z dwoma plus dwoma siedzeniami. Przejście na konfigurację foteli 2+2 jest pierwszym w SL. Dodanie małych tylnych siedzeń dla pasażerów z przodu – przydatnych tylko dla dzieci na krótkich wycieczkach – daje właścicielom dodatkową pojemność i użyteczność w szczyptę (przeprowadzka zabezpiecza również samochód sportowy Mercedes-AMG GT jako jedyny w ofercie dwumiejscowej marki).

Dwa potężne silniki V8.

Mercedes-AMG wyposaża SL 55 i SL 63 w 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, architekturę silnika słynącą z płynności i mocy. Pod maską SL 55 jest dostrojony, aby dostarczać 469 koni mechanicznych i 516 funtów momentu obrotowego. Mocniejszy SL 63 wykorzystuje ten sam 4,0-litrowy silnik V8, ale jest dostrojony do mocy 577 koni mechanicznych i momentu obrotowego 590 funtów.

Oba samochody wyposażone są w standardową skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G. Ta zaawansowana 9-biegowa, wielosprzęgłowa skrzynia biegów zapewnia szybkie przełączanie ognia w trybach sportowych i płynną zmianę ustawień komfortu. Standardem jest również stały napęd na cztery koła 4MATIC+ – pierwszy w modelu SL. Napęd na tylne koła po prostu nie dorównuje mocy SL, a napęd na wszystkie koła zapewnia najlepszą możliwą przyczepność niezależnie od pogody i warunków drogowych.

Innowacyjne zawieszenie i układ kierowniczy tylnej osi

Premiera nowego SL to AMG ACTIVE RIDE CONTROL. Adaptacyjny układ zawieszenia wykorzystuje aktywne elementy hydrauliczne, które zastępują tradycyjne stalowe stabilizatory. Podczas jazdy system mechanicznie kompensuje i kontroluje przechyły nadwozia w milisekundach, nie przenosząc chropowatości i wibracji na przeciwległe koło (wada konwencjonalnych stabilizatorów). Ta hydraulika pozwala również SL na podnoszenie przedniej osi – kolejny SL jako pierwszy – z pamięcią GPS (zdolną do rozpoznania, gdzie znajdują się przeszkody), aby zapewnić większy prześwit nad stromymi szlakami i dłuższymi przeszkodami, pomagając zapobiegać uszkodzeniom pojazdu.

Kabina pasażerska pierwszej klasy

Rozmowa, nie będąc zbyt futurystyczną, to najlepszy sposób na opisanie kokpitu. Ci, którzy znają dzisiejszą gamę modeli Mercedes-Benz, poczują się jak w domu dzięki logicznej ergonomii, przyjaznym dla użytkownika zaokrąglonym otworom wentylacyjnym, elastycznej tapicerce i najwyższej jakości wykończeniom nowego SL.

Kierowca i pasażer z przodu są zakodowani w wysoce regulowanych, pojedynczych fotelach kubełkowych, które są wyposażone w podgrzewane, chłodzone, masowane i system AIRSCARF – gdzie ciepłe powietrze jest nawiewane od góry siedzenia w kierunku szyi pasażerów, aby zapewnić pasażerom komfort, gdy są na górze w dół.

Podstawowy zestaw wskaźników to konfigurowalny 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowy z pół tuzinem wstępnie ustawionych powierzchni. Zamontowany na konsoli środkowej multimedialny ekran dotykowy o przekątnej 11,9 cala można przechylać w zakresie od 12 do 32 stopni, aby zmniejszyć odblaski – choć brzmi to trochę głupio, przechylanie ekranu jest praktyczne. Zgodnie z oczekiwaniami, SL wykorzystuje najnowszą generację Mercedes-Benz User Experience (MBUX), która jest jedną z najlepszych w branży – choć wymaga dużej znajomości.

Niezwykle wydajne zarządzanie powietrzem dla maksymalnego komfortu

Równoważenie projektu z najwyższym komfortem jazdy jest dzisiaj wyzwaniem, ponieważ projektanci muszą zmagać się z oszczędną aerodynamiką, która definiuje kształt samochodu. Mercedes wykonał godną pochwały pracę, wprowadzając stylowy pojazd, który oferuje wygodną – praktycznie wolną od holowania – kabinę pasażerską (dwóch pasażerów z założoną przednią szybą). Jechałem SL w dzień minus 50 stopni z lekkim deszczem. Nawet od góry do dołu było mi ciepło, a wiatr trochę wiał, a deszcz nie wdzierał się do kabiny, dopóki nie zwolniłem.

Dach składany w Z, który nie zasłania przestrzeni bagażnika, otwiera się i zamyka w około 15 sekund przy prędkości do 37 mil na godzinę – to poręczne posunięcie podczas jazdy po płytkich ulicach, gdzie można sterować dachem, zbliżając się do dowolnego światła stopu. Na górze kabina jest całkowicie cicha i odporna na warunki atmosferyczne dzięki w pełni wyłożonemu dachowi i ogrzewanej tylnej szybie – nie ma praktycznie żadnego kompromisu w przypadku przejścia Mercedesa na miękki dach.

Wyjątkowa dynamika jazdy łącząca luksus i sport

Pomimo miękkiego wnętrza i wygodnych siedzeń, nowy SL jest wyraźnie bardziej sportowy niż jego poprzednicy w chwili, gdy mocny silnik V8 cicho ryczy. Podwozie jest sztywniejsze, a układ kierowniczy bardziej bezpośredni. Ogólnie rzecz biorąc, możesz poczuć masę nowego SL – wydaje się duża zza kierownicy – ​​ale skrętna tylna oś znacznie poprawia zwrotność i zwinność. System AMG ACTIVE RIDE CONTROL jest absolutnie niesamowity w tym, jak utrzymuje ciało pod kontrolą bez widocznych niedoskonałości. Pomimo sportowego charakteru nowego SL, jazda pozostaje wyjątkowo wygodna i dopasowana.

Napędzany cicho, 9-biegowa skrzynia biegów jest przejrzyście gładka, a SL wygładza (i utrzymuje tempo) płynnie bez dramatyzmu. SL 55 i SL 63 są tak samo wydajne w prowadzeniu jak dżentelmen. Jednak wciśnij przepustnicę, szczególnie w trybach jazdy sportowej, a SL to rakiety — SL 55 przyspieszy do 60 mil na godzinę w około 3,8 sekundy, podczas gdy nieco szybszy SL 63 zrobi to w 3,5 sekundy. Ponieważ są całkowicie przezroczyste, trudno odróżnić elektrownie bez przyrządów do pomiaru akcelerometrów – są bardzo szybkie.

Mercedes-AMG SL kontra Porsche 911 Cabriolet

Nie jest tajemnicą, że Mercedes-AMG celuje w Porsche 911 C4 S Cabriolet z AMG SL 55 Roadster i Porsche 911 Turbo Cabriolet z AMG SL 63 Roadster. Oba oferują miejsca siedzące 2+2 i są wyposażone w mocne silniki, napęd na wszystkie koła, skrętną tylną oś, uniesienie nosa, mocne hamulce i zawieszenie adaptacyjne – po przejechaniu obu, porównanie nie jest bezpodstawne. Ale było jasne, że celują w dwóch wyjątkowych klientów.

Porsche 911 Cabriolet jest wyposażony w turbodoładowany silnik flat-6, który nie jest tak płynny jak turbodoładowany V8 w Mercedesie-AMG SL, ale jest bardziej ostrożny w skręcaniu w czerwoną linię i jest bardziej wydajny przy wyższych obrotach. Porsche czuje się trochę zwinne, pomimo bardziej zaawansowanego zawieszenia Mercedesa, prawdopodobnie dzięki lepszemu wyważeniu podwozia i rozkładowi masy (tylny silnik). Z punktu widzenia kierowcy 911 również wygląda na mniejsze, bardziej wyciorowe i bardziej reaktywne.

Mercedes-AMG SL jest płynniejszy, wygodniejszy, bardziej zaawansowany technologicznie i bardziej luksusowo wyposażony. Chociaż radzi sobie bardzo dobrze, informacje zwrotne z kierownicy nie są tak komunikatywne, jak w przypadku Porsche. Chociaż trudno to zobaczyć z SL, ponieważ jego pozycja siedząca wydaje się niższa, kabina SL jest znacznie cichsza zarówno od góry do dołu, jak i od góry do dołu.

Choć oba oferują komfortową jazdę i nienaganną obsługę, kupujący poszukujący luksusowego samochodu o sportowym DNA i bezkompromisowej dynamice jazdy powinni wybrać Porsche. Kupujący, którzy szukają szczytu luksusu, który podkreśla luksus, technologię i komfort jazdy, powinni wybrać Mercedesa. W związku z tym fani kabrioletów mogą łatwo uzasadnić posiadanie obu!

Końcowe wrażenia Mercedes-AMG SL 2022

Całkowicie nowa Klasa SL długo czekała (poprzednia generacja SL zadebiutowała pod koniec 2011 roku), ale warto. Zespół inżynierów Mercedes-AMG dopracował kultowego SL – i wszystko, co reprezentuje – do perfekcyjnego wykończenia. Flagowy dwudrzwiowy kabriolet to stylowy, wyrafinowany, luksusowy, innowacyjny, wygodny i bezpieczny pojazd. Bez wahania warto powiedzieć, że 2022 Mercedes-AMG SL-Class z łatwością zachowuje swój standardowy status.

READ  2023 McLaren 750S: najlżejszy i najpotężniejszy w historii McLaren, gotowy do zmierzenia się z Ferrari F8 Tributo i Porsche 911 Turbo S - Automotive News