Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

2023 Porsche 911 GT3 RS ujawnione w australijskiej cenie

2023 Porsche 911 GT3 RS ujawnione w australijskiej cenie

Najmocniejsze do tej pory Porsche 911 GT3 RS trafi do sprzedaży w Australii w przyszłym roku, z wyścigowym wyglądem i aktywną aerodynamiką w stylu Formuły 1.


The 2023 Porsche 911 GT3 RS Zostało ujawnione przed kwalifikującymi się australijskimi przybyszami w połowie przyszłego roku – z ceną wywoławczą w wysokości 500 200 USD plus koszty jazdy po drogach.

Oparty na najnowszej 911 generacji 992, nowy GT3 RS jest jednym z najtrudniejszych samochodów dopuszczonych do ruchu drogowego noszących znaczek Porsche, z większą mocą niż GT3 pod spodem i aerodynamiką wywodzącą się z wyścigów — z kilkoma sztuczkami zaczerpniętymi z Formuły 1.

Prowadzenie samochodu to podrasowana wersja znanego GT3 Płaski sześciocylindrowy silnik 4.0Lewoluować teraz 386 kW (525 KM) – o 11 kW więcej w 992 GT3 „standard”, o 3 kW więcej niż w poprzedniej generacji „991.2” GT3 RS.



Nie wspomniano o wartości momentu obrotowego – chociaż zarówno obecny 992 GT3, jak i poprzedni 991.2 GT3 RS rozwijały 470 Nm.

Wyjście jest przesyłane do tylnych kół przez a Siedmiobiegowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów Nie ma dostępnej instrukcji, jak to jest w tradycji Porsche RS – ma krótsze przełożenia niż GT3 i wloty powietrza pod samochodem, aby utrzymać niższą temperaturę skrzyni biegów na torze.

Porsche twierdzi, że nowe 911 GT3 RS jest w stanie przewozić Od zera do 100 km/h czas wroga 3,2 sekundyprzy maksymalnej prędkości 296 km/h Na siódmym biegu.



To, co umożliwia zwiększenie mocy, to nowe wałki rozrządu ze zmodyfikowanymi profilami krzywek i wlot z pojedynczą przepustnicą wywodzący się ze sportów motorowych. Nowy GT3 RS to najmocniejsza bez turbodoładowania, dopuszczona do ruchu drogowego 911, jaką kiedykolwiek sprzedano.

Zwieńczeniem ulepszeń jest powiększona wersja tylnego spojlera GT3 „łabędzia szyja”, który umieszcza rozpórki na górnej powierzchni, zmniejszając opór, jednocześnie zwiększając siłę docisku wytwarzaną na spodzie skrzydła i ma hydraulicznie regulowaną maskę.



Oprócz regulowanych elementów z przodu, GT3 RS jest w stanie zaoferować System redukcji oporu (DRS) Podobnie jak w bolidzie F1, przednie i tylne elementy aerodynamiczne „spłaszczają się”, aby zmniejszyć opór i poprawić prędkość na torze wyścigowym.

Podczas gwałtownego hamowania elementy aerodynamiczne dostosowują się do działania jako „hamulec pneumatyczny”, pomagając zmniejszyć prędkość samochodu w zakrętach.

Po raz pierwszy w seryjnym Porsche, regulowana górna część tylnego spojlera znajduje się wyżej niż dach samochodu – to sama wielkość nowego spojlera GT3 RS z łabędzia szyją.



Inne ulepszenia aerodynamiczne obejmują potężne boczne łopaty – z otworami wentylacyjnymi przed każdym kołem i wlotami z tyłu, aby „zmniejszyć ciśnienie dynamiczne w nadkolach” – a także powiększone „otwory wentylacyjne w nosie” na „masce”, żebra dachowe do odprowadzania powietrza, i dostrojony tylny dyfuzor.

Zrezygnowano z trzech przednich chłodnic GT3 na rzecz jednego, centralnego, narożnego grzejnika, inspirowanego modelami 911, który podobno zapewnia miejsce na aktywne elementy aerodynamiczne — aczkolwiek kosztem miejsca na przednich schowkach w innych modelach 911.

Wloty powietrza za drzwiami tylko poprawiają aerodynamikę – a nie chłodzenie silnika – i są też nowe drzwi z tradycyjnymi gałkami zamiast wyskakujących jednostek napędowych GT3, które prawdopodobnie zmniejszą o kilka gramów.



Ogólnie rzecz biorąc, nowy 992 GT3 RS ma wytwarzać dwukrotnie większy docisk niż poprzedni 991.2 GT3 RS lub trzykrotnie większy niż obecny 992 GT3. W liczbach to 409 kg przy 200 km/h, czyli 860 kg – prawie cały hatchback Suzuki Swift – przy 285 km/h.

Pod skórą nowe 911 GT3 RS dzieli przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z GT3 — nowość w 992. generacji — ale rozstaw kół jest szerszy o 29 mm i są tam nowe, bardziej aerodynamiczne komponenty, które faktycznie zwiększają siłę docisku z przodu o 40 kg.

Adaptacyjne zawieszenie jest standardowym wyposażeniem, jak można się spodziewać po nowoczesnym samochodzie o wysokich osiągach za 500 000 USD, z możliwością przełączania między trybem normalnym, sportowym i torowym.

Ale zamiast jednego przełącznika, który pozwala wybrać między stabilną lub mniej stabilną jazdą, kierowcy w trybie Track GT3 RS mogą regulować tłumienie odbicia i kompresji przedniego i tylnego zawieszenia w kilku etapach, za pomocą ściągnięcia na kierownicy.

Inne modyfikacje zawieszenia obejmują zmienione przednie wahacze, zmodyfikowane elementy tylnej osi oraz „bardziej dynamiczną konfigurację” systemów elektronicznych samochodu i układu kierowniczego tylnych kół.



Nadkola wypełniają 20-calowe przednie i 21-calowe felgi aluminiowe z centralnym zamkiem, owinięte oponami Michelin Pilot Sport Cup 2, które uważa się za najszersze w historii w seryjnym 911 (10 mm szerszym niż w starym GT3 RS), z 275/35 R20 i 335 /30 R21 .

Standardowe stalowe hamulce mierzą 408x36mm z przodu i 380mm z tyłu, z sześciotłokowymi zaciskami z przodu i czterotłokowymi z tyłu, z większymi tłokami niż „zwykły” GT3.

Kupujący mogą dodatkowo zapłacić za karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe o wymiarach 410mm i 390mm z przodu iz tyłu.

Wewnątrz, ulepszenia do GT3 obejmują nową kierownicę z przełącznikiem DRS i czterema wirnikami do sterowania adaptacyjnym zawieszeniem, tylny mechanizm różnicowy sterowany momentem obrotowym, kontrolę trakcji/stabilności i tryb jazdy.

Na zamszowej kierownicy Race-Tex pojawia się żółty pasek na godzinie 12, a klamki do klamek z lżejszej tkaniny zostały porzucone, a tradycyjne pojemniki w drzwiach zostały zezłomowane na rzecz lżejszych kratek.



Zagłęb się w listę opcji, a klienci mogą bezpłatnie dodać pakiet Club Sport, który obejmuje stalową klatkę, „przenośną” gaśnicę i sześciopunktowe pasy wyścigowe kierowcy, a wszystko to przeznaczone dla właścicieli, którzy często odwiedzają tory.

Dostępny jako opcja kosztowa, pakiet Weissach dodaje wykończenie z włókna węglowego przedniej pokrywy bagażnika, dachu, niektórych elementów tylnego błotnika, osłon lusterek oraz tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym dla drążków stabilizatora, tylnych drążków łączących i tylna płyta usztywniająca.

Zawiera również plastikową klatkę wzmocnioną włóknem węglowym – 6 kg lżejszą niż wersja stalowa – a także namagnesowane łopatki do sportów motorowych, które według Porsche zapewniają „bardziej precyzyjny punkt nacisku i wyraźnie zauważalne kliknięcie”.

Felgi magnezowe są dostępne jako opcja w samochodach z pakietem Weissach, który ma zaoszczędzić kolejne osiem kilogramów.

The 2023 Porsche 911 GT3 RS Teraz można zamawiać w Australii, zaczynając od 500 200 USD plus koszty w drodze, przed pierwszymi dostawami w Australii, które mają się rozpocząć w drugim kwartale 2023 r. (od kwietnia do czerwca).

Poza funkcjami oferowanymi na zewnątrz, australijskie modele GT3 RS będą wyposażone w adaptacyjne kolorowe reflektory LED, samościemniające się lusterka boczne z czujnikami deszczu, system podnoszenia przedniej osi, tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, cyfrowe radio i naprawę opon. zestaw.



Alex Misoyannis

Alex Misoyannis pisze o samochodach od 2017 roku, kiedy to założył własną stronę internetową Redline. Współpracował z Drive w 2018 roku, zanim dołączył do CarAdvice w 2019 roku, stając się stałym dziennikarzem zespołu informacyjnego w 2020 roku. Samochody odgrywały kluczową rolę przez całe życie Alexa, od nawigowania po magazynach motoryzacyjnych w młodym wieku po rozwój wokół samochodów wyczynowych w rodzinie Miłośnik samochodów.

Przeczytaj więcej o Alexie Misoyannis LinkIkona