Pozornie, Michael i Matthias Roach, niemieccy bracia stojący za niemieckim modelem, agentem sprzedaży i europejskim dystrybutorem Kinostar, mają niewiele wspólnego z Ronem i Russellem Mile, duetem stojącym za legendarnym zespołem Sparks z Los Angeles, poza związkami rodzeństwa i rodzicami. Z zamiłowaniem do aliteracji po imieniu.
Ale podobnie jak rodzina Maels, Roesches zbudował trwały biznes w branży rozrywkowej, znajdując i obsługując niszowych odbiorców na obrzeżach głównego nurtu. Zamiast o teatralnej muzyce rockowej Sparks, pomyśl o tureckich i polskich filmach, które Kinostar nakręcił na szczyty list przebojów w Europie; występy na żywo rosyjskiej firmy Bolshoi Ballet, która przyciąga wyrafinowaną i oddaną publiczność do kin w Niemczech, Austrii i Portugalii; Albo filmy klasy B w reżyserii Uwe Bolla, które Kinostar sprzedaje na całym świecie.
Podobnie jak Sparks, bracia Roach odnieśli sukces, wykorzystując swoje indywidualne atuty. Michael jest czarującym Kinostarem, który podróżuje do Los Angeles, Cannes i Stambułu, aby nawiązać kontakty z talentami i założyć nowy biznes. Matthias – Ron Mail do swojego brata Russella – jest człowiekiem na zapleczu, najszczęśliwszym chrupaniem liczb w arkuszu kalkulacyjnym w biurze Kinostar w swoim domu w Stuttgarcie.
„Michael jest zdecydowanie typem osoby, która jest innowacyjna, jest bardziej otwarta na nowe pomysły i jest typem osoby” – mówi Matthias. „Wolałbym być z dala od światła reflektorów, na zapleczu, upewniając się, że sklep nadal działa”.
Jego brat Michael kontratakuje: „Matthias ma jeden z najmądrzejszych analitycznych umysłów, jakie znam. To on potrafi zachować każdy najmniejszy szczegół w głowie i analizować stronę finansową, gdzie, szczerze mówiąc, jestem beznadziejny. Chcielibyśmy to powiedzieć Jestem ministrem spraw zagranicznych, a Matthias ministrem finansów”.
Michael zauważa, że obaj byli „wielkimi fanami kina”, zanim zabrali się do pracy. Michael zaczął pisać scenariusze na studiach i pracował jako dziennikarz filmowy, aby „opłacić rachunki”. Artykuł w regionalnej gazecie – spojrzenie na Scala, dwusalowe kino z lat 50. w Neckarsulm (26 000 mieszkańców) – zmienił się, gdy właściciel zauważył, że ma kłopoty finansowe i planuje je zamknąć. „To było bardzo piękne kino, ze starymi płytami pieniężnymi i czcionką z lat 50. na znaku” – wspomina. „Pomyślałem: „Nie możesz tego zamknąć. „Powiedziałem mu, że może mój brat i ja możemy mu pomóc”.
The Roesches zdominowali skład Scali i zaprogramowali swoich faworytów: Pulp FictionI bracia bluesowiI Od zmierzchu do śwituI Łowca ostrzy. „To było przed boomem na DVD i ludzie głodowali z tego powodu” — mówi Matthias. „Przybyli tłumnie. W ciągu zaledwie dwóch do trzech lat przeszliśmy od sprzedaży biletów z 6000 rocznie do ponad 43 000. „
Bracia skopiowali to podejście w innych kinach, znaleźli teatry w odległych miejscach (Heilbronn, Bretten, Mosbach) z niedocenianą publicznością i złożyli kolekcję filmów, których nie mogli zobaczyć nigdzie indziej.
W tym samym czasie Michael zagłębiał się w produkcję i sprzedaż. Wszystko zaczęło się od przypadkowego spotkania z wkrótce niesławnym niemieckim reżyserem Uwe Ballem.
„Siedziałem na imprezie na Festiwalu Filmowym w Berlinie, a za mną rozmawiał facet, głośno, żeby wszyscy tutaj mogli, mówiąc, że nakręcił film – nie mniej niż 35 mm – który był lepszy niż ktokolwiek pamięta Michaela”. rozmawiać z nim. Obróciłem się. I był Oi.”
Paul właśnie skończył swój pierwszy film – kompilację szkiców komiksowych Niemiecki smażony film. On i Michael szybko zaczęli pracować razem i postanowili razem wejść do biznesu.
Po tym, jak został okradziony przez nieoficjalnych agentów sprzedaży podczas jego pierwszych dwóch wspólnych projektów – „firma handlowa dosłownie ukradła wszystkie pieniądze”, mówi Michael – postanowił zająć się globalną sprzedażą wewnętrznie.
Oprócz sprzedaży Michael wyprodukował wiele najpopularniejszych filmów Paula, w tym 2005 niebieski deszcz Z Benem Kingsleyem i 2007 W imię króla: opowieść o oblężeniu lochówW roli głównej Jason Statham. Michael wziął nawet na siebie zadania skryptowe w grze wideo Boll . z 2005 roku sam w ciemności Z Christianem Slaterem i Tarą Reid w 2008 roku Far cryW roli głównej Tila Schweigera.
Chociaż krytycy nie zawsze byli mili — nagrody Złotej Maliny przyznały Bollowi rzadkie najgorsze osiągnięcie w karierze w 2009 roku — niemiecki reżyser dobrze poradził sobie z Kinostarem. W imię króla Sprzedana do ponad 150 terytoriów na całym świecie, firma osiągnęła imponujące wyniki sprzedaży swoich nowszych tytułów Boll, w tym szał (2009), z udziałem Brendana Fletchera i Atak na Wall Street (2013) z Dominikiem Purcellem.
Jeśli chodzi o dystrybucję, Kinostar powoli budował swoją markę dzięki eklektycznej mieszance tytułów artystycznych (film Philip Groening 2000 kocham pieniądze kochanie), dokument (2005 .) Prawdziwy brud na ojca Johna) i taryfy typu B-movie, dużo tego – hipokryzja (2000), nasionko (2006) lub pocztowy (2007) – reżyseria Paul.
Ale kolejne nieoczekiwane spotkanie, tym razem na amerykańskim rynku filmowym 2007, skierowało Kinostar w nowym kierunku. Firma właśnie sfinalizowała turecką umowę na W imię króla Z wiodącym dystrybutorem Özen Film. Michael siedział w biurze sprzedaży Kinostar w hotelu Loews, kiedy wszedł dyrektor generalny Ozen, Mehmet Suyarslan.
„Słyszał od swoich kolegów z klasy, jaki jest wspaniały W imię króla To był zwiastun, więc przyszedł go zobaczyć: „Michael wspomina. Rozmawialiśmy i powiedział, czy nie masz firmy dystrybucyjnej w Niemczech? Szukamy nowego partnera do naszych tureckich filmów”.
Rodzina Roachów wiedziała, że w Niemczech tureckie filmy mają ogromną publiczność – Turcy stanowią największą mniejszość etniczną w Niemczech, a nawet 7 milionów Niemców twierdzi, że ma tureckie dziedzictwo – ale w dużej mierze nie zostało to wykorzystane. „W tamtym czasie niewielu właścicieli teatrów, nawet tych największych, wierzyło w potencjał tureckiej publiczności” – mówi Michael.
Ale Kinostar to zrobił. Podpisując kontrakt z Özen Film, firma rozpoczęła kręcenie tytułów studyjnych w Niemczech i zdobyła złoto w drugim filmie: Rajab Efdikszeroko zakrojony film komediowy z Shahanem Gokpakarem w roli tytułowego bohatera, pełnym kęsów i zatłoczonym taksówkarzem. Rajab Efdik Zarobił ponad 3 miliony dolarów w Niemczech i wyprodukował pięć kolejnych udanych sequeli (Rajab Evdik 7 Obecnie w biznesie).
„Kinostar nie był pierwszym, który zaatakował turecką publiczność, ale są w tym lepsi niż ktokolwiek inny” – mówi Oliver Fock, dyrektor zarządzający Cinestar, jednej z wiodących niemieckich grup teatralnych multicastowych. „Naprawdę znają swoją publiczność i wiedzą, jak wprowadzić ich do kin”.
The Roesches wiedzieli też, jak zadowolić twórców: dbając o to, by w pełni wykorzystali sukces swoich filmów.
„Klasyczny model dla dystrybutorów to płacenie dużej minimalnej gwarancji, a jeśli film jest dobry, dystrybutor zyskuje nieproporcjonalnie.Reżyser dostaje minimalną gwarancję [MG], ale nie ma udziału w sukcesie ”- mówi Michael. „Jeśli film jest porażką, to jest na odwrót. Filmowiec dostaje MG, ale dystrybutor zostaje z torbą. To nie miało dla nas sensu. Robimy nasze transakcje tam, gdzie nie płacimy lub MG jest bardzo niskie, ale kiedy film odnosi sukces, producenci otrzymują lwią część zysków”.
Paul zauważa: „Jeśli masz umowę z Kinostarem, możesz na niego liczyć. Są całkowicie wiarygodni. To rzadkie zjawisko w tym biznesie”.
Od tego czasu Kinostar wyszedł poza Niemcy i jest wiodącym dystrybutorem tureckiej żywności w Europie.
Turecka diaspora wyszła silna we wszystkim od epickiej epoki Podbój 1453 (2012) do dramatu więziennego Cud w komórce numer 7 (2019), turecka adaptacja koreańskiego filmu z 2013 roku o tej samej nazwie.
I to nie tylko filmy tureckie. Kinostar jest również wyłącznym międzynarodowym dystrybutorem polskiego bohatera kasowego Patricka Vegi (pitbullI kobiety mafii), której intensywne filmy kryminalne i akcji odniosły szczególny sukces w Wielkiej Brytanii
„W Anglii jest wielu Polaków, którzy niedawno wyjechali z Polski i brakuje im polskich treści” – powiedział Vega. THR E-mailem. „Wiele moich produktów znalazło się w pierwszej piątce w Wielkiej Brytanii, Kinostar umożliwił dotarcie do tak szerokiego grona odbiorców”.
Po drugiej stronie spektrum Kinostar jest również wyłącznym dystrybutorem – w Niemczech, Austrii i Portugalii – Pathé Live, które dostarcza widzom kinowym sztuki piękne, operowe i baletowe, często w formie występów na żywo.
„To bardzo wyjątkowa publiczność i bardzo różni się od przeciętnej publiczności filmowej. Marketing, podejście musi być bardzo szczegółowe. Kinostar zawsze to dostrzegał” – zauważa Raphael Lemy, dyrektor ds. międzynarodowej sprzedaży w Pathé Live.
Kinostar jest drugim co do wielkości dystrybutorem w Niemczech w segmencie wydarzeń na żywo, dzięki transmisji na żywo Pathé Live Baletu Bolszoj w Moskwie (który firma tymczasowo przerwała po inwazji Rosji na Ukrainę). Kinostar Show 2014 dla Orzechówka W samych Niemczech zarobił 1,14 miliona dolarów.
„W końcu wszystko sprowadza się do stworzenia wydarzenia” – mówi Michael. Dla studia, Spider-Mana czy Jamesa Bonda, ale dla naszych fanów, nowość Rajab Efdik, nowy balet Patricka Vegi, Balet Bolszoj, to po prostu wielka sprawa. Wiemy, że nie możemy konkurować z dużymi studiami, ale w naszych niszowych obszarach możemy zdominować rynek”.
Kasa, balet i kule: historia sukcesu Kinostar
ze wszystkim od Orzechówka W polskich eposach kryminalnych bracia Roach wiedzą, jak dać masom to, czego chcą. Oto kilka przykładów.
Zabij ich
Epicka praca w 2007 roku W imię króla: opowieść o oblężeniu lochówZ udziałem Jasona Stathama i wyreżyserowanym przez Uwe Bolla, nadal jest najbardziej udanym tytułem sprzedaży międzynarodowej Kinostar, sprzedawanym w ponad 150 krajach na całym świecie.
SZAŁ WENTYLATORA
Kinostar szybko wykorzystał szaleństwo K-popu. film imprezowy BTS – Kochaj siebie Sprzedał ponad 48 000 biletów w Niemczech, na łączną kwotę blisko 500 000 USD.
Kasa Bolszoj
Przed zaprzestaniem występów na żywo Baletu Bolszoj w odpowiedzi na rosyjską inwazję na Ukrainę Kinostar był drugim co do wielkości dystrybutorem przedstawień klasycznych (po Metropolitan Opera). Pokaż 2014 Orzechówka W samych Niemczech zarobił 1,14 miliona dolarów.
MÓWISZ PO POLSKU?
Jako wyłączny międzynarodowy dystrybutor polskiego bohatera kasowego Patricka Vegi, Kinostar regularnie ogląda brytyjskie listy przebojów thrillerów kryminalnych i dramatów kryminalnych o korupcji. Petla (2020) otwarty pod numerem 9.
Wyobraź sobie miazgę I Lista Schindlera
Kinostar kupił swój pierwszy teatr w 1997 roku, w spokojnym południowoniemieckim mieście Heilbronn. Klasyka programowania uwielbienia (Pulp FictionI Łowca ostrzyi filmy studyjnePark JurajskiI Lista Schindlera), w ciągu trzech lat siedmiokrotnie zwiększyła frekwencję.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Wielka Brytania ogłasza, że król Karol żyje po tym, jak międzynarodowe doniesienia podały, że „umarł”
Lena Dunham występuje w filmie, w którym może pojawić się nazistowski duch?!
Modelka i prezenterka telewizyjna Katie Price po raz drugi złożyła wniosek o upadłość z powodu niezapłaconego podatku o wartości 1,5 miliona dolarów.