Jazda na hulajnogach elektrycznych po chodniku jest niebezpieczna, ale firmy zajmujące się udostępnianiem skuterów starają się uniemożliwić swoim klientom podejmowanie ryzykownych zachowań. Bird myśli, że znalazł rozwiązanie: denerwujące dźwięki.
Korzystając z technologii dostarczonej przez firmę o nazwie u-blox, Bird wprowadza kompleksowy system GPS „zaprojektowany w celu zapewnienia dokładności na poziomie centymetra specjalnie dla branży nawigacji precyzyjnej”. Jeźdźcy oddalający się od krawężnika będą bombardowani alarmami dźwiękowymi ze skutera, a także powiadomieniami na smartfonach, ostrzegającymi ich, aby nie wracali na ulicę. Nieprzestrzeganie instrukcji skutkuje brakiem zasilania skutera: samochód zwolni i ostatecznie się zatrzyma.
Problem, który próbuje rozwiązać Bird, wydaje się nie do rozwiązania. Zawodnicy mają trudności ze śledzeniem dostępnych skuterów, kiedy chcą. A czasami skutery blokują chodniki, zasłaniając drogę osobom na wózkach inwalidzkich i innym pieszym z problemami z poruszaniem się. Wszystkie kończą się zagracone w kilku miejscach, zamiast równomiernie rozłożyć się po całym mieście. Miasta skarżyły się, że firmy nie umieściły wystarczającej liczby skuterów w społecznościach o niskich dochodach i mniejszościach, aby zapewnić sprawiedliwą dystrybucję we wszystkich kategoriach ekonomicznych.
Lime mówi, że używa „złożonego modelu statystycznego” Z 95-procentową dokładnością określania, kiedy hulajnoga wspinała się na chodnik. Inne firmy zajmujące się hulajnogą Zainwestowali w technologię zdalnego uruchamiania, w tym kamery i inne czujniki, aby usprawnić zarządzanie flotą. Te zintegrowane przednie i tylne kamery umożliwiają operatorom zdalne poruszanie skuterami, gdy zdarzy im się zablokować chodniki lub ruch uliczny. Mogą również umożliwić e-hulajnodze przejechanie kilku bloków pasażerskich.
Ale Bird twierdzi, że jego rozwiązanie oparte na GPS jest łatwiejsze i tańsze do wdrożenia niż drogie systemy oparte na kamerach. Mówi również, że jednostka ZED-F9R firmy U-blox (fajna nazwa) ułatwi klientom znalezienie skuterów w pobliżu, nawet w miastach z wysokimi budynkami, które zwykle blokują sygnał satelitarny. Tak to działa:
ZED-F9R to dwuzakresowy, wielopasmowy odbiornik GNSS, który obsługuje do 8 razy więcej rodzajów sygnałów satelitarnych i 4 razy więcej konstelacji (GPS, Galileo, GLONASS, BeiDou) niż standardowe rozwiązania. Jednostka przetwarza dane pojazdu w czasie rzeczywistym, w tym prędkość koła, dane z czujnika IMU, w tym przyspieszenie, orientację przestrzenną, oraz dane kinematyczne w czasie rzeczywistym, które korygują zakłócenia jonosferyczne. Technologia jest również zoptymalizowana dla e-skuterów poprzez zastosowanie dynamicznych modeli, które odpowiadają ruchom pojazdu.
Bird używa również tego, co nazywa „mapowaniem chodnika na poziomie centymetra”, aby określić, kiedy skuter zjechał z drogi i na chodniku. Dzięki temu firma może utworzyć strefę geofence, która dezaktywuje przepustnicę podczas wchodzenia na obszar o ograniczonym dostępie. Poziom centymetra, mówisz? Jak to zrobić?
Krok 1: Zaczyna się od diagramu geofence zbudowanego na podstawie zdjęć satelitarnych lub danych GIS dla miasta.
Krok 2: Stąd używamy sprzętu pomiarowego do pomiaru lokalizacji trzech punktów orientacyjnych miasta. Dla każdego miasta potrzeba kilku pomiarów.
Krok 3: Po zidentyfikowaniu punktów orientacyjnych porównujemy ich lokalizację ze zdjęciami satelitarnymi, aby określić przemieszczenie i obrót.
Czwarty krok: Następnie używamy tych wartości przemieszczenia i rotacji do przekształcenia i przekształcenia każdego z naszych oryginalnych wykresów geofence.
Piąty krok: Wreszcie, po zaktualizowaniu naszych konturów geofence, są one wstępnie ładowane do naszych pojazdów, aby wyeliminować opóźnienia.
Bird mówi, że przetestuje nowy system na skuterach wdrożonych w Milwaukee i San Diego, a wkrótce potem w Madrycie. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, firma planuje „wkrótce” wprowadzić go do reszty globalnej floty.
„Chcę być miłośnikiem telewizji. Certyfikowany entuzjasta popkultury. Stypendysta Twittera. Student amator.”
More Stories
Humor w reklamie może rozwiązać problemy związane z reklamą
Królik R1 został wysłany w stanie na wpół upieczonym, ale o to właśnie chodzi
Oto jak otworzyć Skrzynię Aarona w Stellar Blade