Sama historia CD Projekt Red to nie mniej niż historia wielkiego sukcesu firmy Film Cyberpunk 2077 Wiedźmin 3. Firma powstała w latach 90. jako swego rodzaju gra komputerowa, która była jedynym sposobem na zdobycie wielu gier w Polsce. Udało mu się dobrze prosperować, ponieważ prawo autorskie zostało dodane dopiero w jednej z późniejszych łatek w Polsce. Później firma kontynuowała także ingerencję w wewnętrzne części gier, zapewniając tłumaczenie na język polski.
Gdy ambicje firmy rosły, zawarli umowę, aby uczynić konsolę ekskluzywną Baldur’s Gate Dark Alliance dla komputera. Być może doświadczenie firmy w handlu ulicznym było pomocne, gdy musieli przemycić grupę deweloperów PS2 z Londynu do Polski w celu budowy portu. To nie miało się wydarzyć, ponieważ nawet ich wytrwałość nie przeszkodziła w anulowaniu gry po tym, jak właściciel IP miał wewnętrzny problem. CD Projekt powinien jednak to zachować Mroczny Sojuszs, którzy uderzają w firmę jako sygnał, że powinni zrobić coś własnego.
I to… nie do końca to, co zrobili. Od razu próbowali zaimponować Andrzejowi Sapkowskiemu, twórcy polskiego hitu Żywiciele Seria książek, w które przekształcili się później Magik. Firma wpadła na sprytny pomysł na zrobienie czegoś, co było duże w ich kraju. Próbowali nakłonić Sapkowskiego, by sprzedał im prawa do modyfikacji gry za procent od zysków, ale Sapkowski śmiał się z tego pomysłu, ponieważ jego zdaniem gry to niesprzedane bzdury, prawdopodobnie zero procent. Również bardzo mała liczba.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Występy na parkiecie „High Water” i „Forgotten Love”.
Krytyka Feva pod adresem jego rywali Kyle'a i Jackie O
Czy on naprawdę to napisał?