Jedna z największych epickich legend w Chinach została zaadaptowana jako gra wideo, pozwalająca graczom tworzyć własne historie podczas epickich podróży i walki z fantastycznymi wrogami.
główne punkty:
- Jeden z ekspertów twierdzi, że gry wideo często nie doceniają wszystkiego, co niezachodnie
- Branża gier w Chinach wyróżnia się, a nie tylko przyczynia się do projektów prowadzonych przez zachodnie studia
- Black Legend: Wukong ukaże się w 2023 roku
Czarna Legenda: Wukong nie jest pierwszą próbą odtworzenia lub zinterpretowania przygód z Podróży na Zachód; Japoński program telewizyjny Monkey and Dragon Ball z lat 80. to tylko dwie z wielu wersji, które mogą znać widzowie spoza Azji.
Ale nadchodząca gra jest reklamowana jako jeden z najbardziej znanych i odnoszących sukcesy modów XVI-wiecznego klasyka.
Wysokiej jakości grafika, animacja i dźwięk zaprezentowane w materiałach testowych wydanych przez niezależnych twórców gier Game Science doprowadziły już do porównań z tytułami AAA.
„Od razu wydaje się, że jest wysokiej jakości” – powiedział ABC Stephen Conway, dyrektor kursu gier i elementów interaktywnych na Swinburne University of Technology.
Gry AAA to gry o wysokich budżetach lub wysokiej jakości, podobne do przebojowych filmów.
Ale oprócz zapewniania graczom godzin zabawy, frustracji i uniesienia, ważne jest, aby gra pomagała wnieść nowe pomysły i różnorodność do ogromnej branży.
„Podobnie jak kino z Hongkongu, potem kino chińskie, a ostatnio być może kino i telewizja południowokoreańska wywarły wpływ na ich zachodnie odpowiedniki, myślę, że zobaczymy nowe pokolenie graczy i programistów, którzy będą znacznie głębiej wpływać na różne punkty widzenia i mity spoza – powiedział doktor Conway.
Przemysł zabawkarski w Chinach stał się własną siłą twórczą
Ostatnio branża gier wideo w Chinach była celem outsourcingu aspektów zachodnich projektów, ale teraz wyróżnia się własnymi cechami i kreatywnymi liderami.
Dr Conway powiedział, że chiński przemysł gier wideo zaczyna wyróżniać się jako własna siła twórcza.
„Zbyt często w grach wideo widzimy, że coś niezachodniego jest niedoceniane jako coś egzotycznego: obcego, prymitywnego lub, co gorsza, po prostu jednorodnego wroga, który należy eksterminować” – powiedział.
„Teraz, gdy głosy z tych kultur wchodzą do branży, widzimy niuanse i bardzo potrzebne szczegóły dodane do tych obrazów”.
Dr Conway powiedział, że spodziewa się zobaczyć „więcej” nagłówków pochodzących od twórców z różnych krajów.
„Korzyści z tego wszyscy, od programisty po gracza” – powiedział.
Bogatsze narracje, głębsze postacie i ciekawa mechanika gry wynikają z zabawnych działań, gier i systemów wartości, które nie należą do społeczeństwa zachodniego.
„To wszystko stanowi wartość dodaną do systemu gier”.
Black Legend: Wukong ukaże się w 2023 roku i będzie jedną z pierwszych osób korzystających z najnowszej wersji silnika gry Unreal, o którym mówi się, że jest najbardziej zaawansowanym na świecie silnikiem graficznym do gier 3D.
Historia będzie interesująca do zagłębienia się.
gracz i Aspirujący programista Trent Euman Powiedział, że nie może się doczekać gry, zwłaszcza ze względu na jej styl narracyjny, sztukę i estetykę.
„Jego koncentracja na chińskim folklorze z XVI wieku będzie ekscytująca do eksploracji i wydobędzie realistyczną grafikę wielu graczy, którzy chcą zanurzyć się w XVI-wiecznych Chinach” – powiedział.
„Z tego, co zostało pokazane do tej pory, mechanika walki wygląda fajnie, aby się w nią zagłębić, dopracowanie – efekty specjalne i komentarz audiowizualny – wyglądają świetnie, środowiska wyglądają świetnie, a folklor osadzony w historii będzie fajny do zagłębienia się ”.
Euman powiedział, że rośnie zainteresowanie grami opartymi na różnych językach i kulturach, dzięki franczyzom takim jak Yakuza, Shin Megami Tensei i Genshin Impact.
„Nawet potrójne gry AAA obejmują to, z grami takimi jak Ghost of Tsushima i Sekiro Shadows Die Twice, które pozwalają graczom grać w całą grę w języku angielskim lub japońskim” – powiedział.
Różne sposoby gry
Dr Conway powiedział, że globalizacja oraz tańszy i łatwiejszy dostęp do kreatywnych narzędzi, takich jak Unreal Engine, pomogłyby napędzać bardziej „wielokulturowy rozwój”.
„Myślę, że nie tylko zobaczymy zmianę w mitach i baśniach… zobaczymy zmianę w wartościach, na które jesteśmy narażeni i w sposobie, w jaki myślimy o funkcjonowaniu społeczeństwa, które jest naprawdę ekscytujące”.
Dr Conway współpracuje z członkami społeczności aborygeńskiej w Australii nad zaprojektowaniem gry.
„Nie mogliśmy stworzyć czegoś, co nazwałbym zachodnią grą dla tej grupy demograficznej i pozostać wiernym rdzennej kulturze” – powiedział.
Współpracując ze społecznością aborygeńską, uznał za kluczową rozgrywkę, która jest znacznie bardziej kooperacyjna niż to, co można znaleźć w głównych grach zachodnich, które są zazwyczaj wrogie, konkurencyjne i bojowe.
„Widzieliśmy, jak to się dzieje w wielu chińskich i południowokoreańskich opracowaniach, w których projekty te mają bardzo różne punkty mechaniki i systemów wartości, ponieważ nie są one częścią kultury zachodniej” – powiedział dr Conway.
Podczas gdy Black Myth: Wukong wciąż powstaje, a jego sukces jeszcze się nie pojawił, istnieje kilka innych tytułów z różnych części świata, które stały się popularne poza ich kulturą lub krajem ojczystym.
Historie pojawiają się z całego świata
W zeszłym roku indyjscy deweloperzy wydali Raji: An Ancient Epic, który zdobył nagrody i jest dostępny na głównych konsolach i platformach do gier w wielu językach.
Nosi znamiona przygody – siostra poszukująca brata, który został odsunięty od niej przez atakowanie demonicznych hord – i rozgrywa się w starożytnych Indiach.
„Cała gra aktywnie i twórczo współgra z mitologią indyjską” – powiedział dr Conway.
Jedna z najbardziej znanych i odnoszących sukcesy współczesnych gier, Never Alone / Kisima Ingitchuna, została stworzona we współpracy z Iñupiatem, tubylcem z Alaski.
„Połączyliśmy światowej klasy twórców gier z gawędziarzami z Alaskan Native i starszymi ludźmi, aby stworzyć grę, która głęboko zagłębia się w tradycyjne tradycje ludu Inupia, aby zapewnić niezrównane wrażenia” – powiedział twórca gry.
Postacie i otoczenie zostały zainspirowane tradycyjną sztuką i „dopracowane dzięki współpracy ze starszyzną i artystami rdzennych mieszkańców Alaski”.
„Gwarantuje to, że wygląd i styl gry pozostaje wierny tradycyjnym metodom i zapewnia wyjątkową i inspirującą prezentację wizualną” – powiedzieli twórcy.
Chernobylite to survival horror, który wykorzystuje realistyczną rozgrywkę z elementami lokalnego folkloru.
W nim gracze wcielają się w byłego fizyka w elektrowni w Czarnobylu.
Charakteryzuje się złożonym odtworzeniem terenu, pieczołowicie odtworzonym przez polskich deweloperów.
„Wszędzie interesująco angażuje się w folklor wschodnioeuropejski i rosyjski” – powiedział dr Conway.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Niebezpieczny manewr australijskiego zespołu Trophy Eyes powoduje poważne obrażenia fana
Fani „Koła fortuny” wściekli po tym, jak „bolesny” błąd uczestniczki kosztował ją 10 000 dolarów
Carte Blanche OTT Edition – zobacz, jak nauczycielka w szkole średniej radzi sobie z trudnościami po zdiagnozowaniu u niej choroby