Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Jak odzyskać pieniądze

Jak odzyskać pieniądze

Klienci F45 tracą więcej niż cale, ponieważ sieć popularnych siłowni została zamknięta z powodu problemów finansowych. Zobacz, co zrobić, jeśli Twoja siłownia jest zamknięta.

Jeśli jednym z Twoich celów na nowy rok jest poprawa formy, F45 zapewni Ci wszystko.

F45 słynie z 45-minutowych treningów interwałowych o wysokiej intensywności, a tysiące ludzi na całym świecie przypisuje mu utrzymanie zdrowia fizycznego i psychicznego.

Ale teraz niektórzy klienci widzą kolor czerwony, po pojawieniu się na zwykłym treningu, tylko po to, by ich dom z dala od domu był zamknięty.

Upadło wiele franczyz F45. Zdjęcie: Josie Hayden

Co się stało?

Gdy Covid-19 pogrążył kraj w zamknięciu, Australijczycy musieli zmienić swoje podejście do zdrowia i sprawności oraz nauczyć się wykonywać pracę w domu.

W rezultacie ucierpiały siłownie, a tylko część osób, które opuściły siłownię, wróciła do zewnętrznych centrów fitness.

Pomimo posiadania grupy lojalnych klientów, F45 spotkał ten sam los, co najmniej 11 sklepów zostało nieoczekiwanie zamkniętych.

Kto jest dotknięty?

Krachy nie tylko pozostawiają klientów bez siłowni, ale także pozostawiają po sobie dużo pieniędzy, niektóre nawet do 1000 USD.

Kluby F45 działają indywidualnie z różnymi opcjami płatności. Podczas gdy niektóre z tych opcji obejmują cotygodniowe płatności, inne wymagają płatności z góry — na przykład specjalne wyzwania lub obniżone stawki obejmujące sześcio- i 12-miesięczne członkostwo.

Osuwiska zdenerwowały również właścicieli, z których niektórzy mają ponad 100 000 dolarów czynszu. Jedna siłownia podobno była winna swojemu właścicielowi prawie 600 000 $, podczas gdy inne zgłosiły blisko 200 000 $.

Ile członkowie płacą za szkolenia?

Siłownie F45 są indywidualnie prowadzone i wyceniane w ten sposób, a każda franczyza może pobierać opłaty według własnego uznania, chociaż większość oferuje podobne opcje.

Na przykład w przypadku franczyzy w Brisbane możesz uiścić tygodniową opłatę w wysokości od 55 do 77 USD, w zależności od tego, jak długo się zobowiązałeś, co może wynosić od tygodnia do sześciu miesięcy.

READ  O ile wzrosną spłaty kredytu hipotecznego, gdy wzrosną stopy procentowe

Istnieje również możliwość zapłacenia 780 USD z góry za trzymiesięczny karnet, 279 USD z góry za miesiąc lub 150 USD z góry za dziesięć wizyt. Otrzymasz dodatkowe 50 $ za zarejestrowanie się w 45-dniowym wyzwaniu.

Co powinni zrobić członkowie, jeśli siłownia jest zamknięta?

Według Consumer Action Law Center, jeśli masz bieżące polecenie zapłaty lub płatność cykliczną, która wciąż wychodzi z Twojego konta, powinieneś skontaktować się ze swoim bankiem i poprosić o jak najszybsze anulowanie.

Co się stanie, jeśli opłacę członkostwo z góry?

„Jeśli dokonałeś płatności kartą kredytową, możesz zażądać zwrotu pieniędzy od swojego banku na zasadzie niezwiązanej z usługą” – powiedziała Stephanie Tonkin, dyrektor generalny Consumer Action Law Center.

„Jeśli zapłaciłeś przelewem bezpośrednim lub gotówką z góry, niestety jesteś uważany za wierzyciela w niewypłacalnej firmie”.

Czy mogę przenieść moje członkostwo do innej franczyzy?

Ponieważ członkowie są uważani za wierzycieli franczyzodawcy, nie ma żadnych gwarancji.

„Ale nie zaszkodzi skontaktować się z siłownią lub organizacją nadrzędną siłowni i zażądać zdeponowania płatności w alternatywnej siłowni” – powiedział Tonkin.

Lub poproś o zwrot pieniędzy bezpośrednio od nich.

Co jeśli nie mogę skontaktować się z F45 i/lub nie odpowiedzą?

Jeśli nie możesz skontaktować się z franczyzodawcą siłowni, do której uczęszczałeś, spróbuj skontaktować się z likwidatorem lub firmą macierzystą w celu uzyskania pomocy.

Jakie obowiązki ma F45 wobec swoich członków?

Kodeks postępowania franczyzowego to obowiązkowy kodeks branżowy, który ma zastosowanie do franczyzobiorców, franczyzobiorców i potencjalnych franczyzobiorców.

Podobnie jak wszyscy franczyzobiorcy i franczyzobiorcy, firmy fitness, takie jak F45, muszą zapewnić konsumentom jasne, aktualne informacje o opłatach i kosztach, zgodnie z Australian Fitness Center (ACCC).

„Firma fitness musi dostarczać klientom jasnych, aktualnych informacji o warunkach anulowania rezerwacji i zapewniać, że nie wprowadza konsumentów w błąd co do stosowania tych warunków”.

READ  Kształtowanie przyszłości polskiej gospodarki

Co zrobić, jeśli nie rozumiesz swojej umowy lub uważasz, że została naruszona?

Aby uzyskać pomoc, skontaktuj się ze stanową organizacją zajmującą się sprawami konsumentów lub lokalnym centrum prawnym.