Powiedział: „To nie jest w 2027 roku, niedobór jest teraz”.
Aksip powiedział, że problem był szczególnie dotkliwy w przypadku szkół średnich, ponieważ nauczyciele specjalizują się w określonych obszarach przedmiotowych. W szczególności obszary wiejskie i regionalne mają trudności z obsadzaniem stanowisk w różnych dziedzinach, w tym w przedmiotach STEM.
„Niebezpieczeństwo braku nauczycieli specjalizujących się w danym przedmiocie polega na tym, że możliwości szkół w zakresie oferowania przedmiotów VCE są ograniczone” – powiedział.
Dyrektor Bayswater High School, Elizabeth Swann, jest jedną ze szczęśliwych dyrektorek szkół, która ma pełną listę 180 uczniów, w tym absolwentów i niektórych nauczycieli, którzy pracują w szkole od 30 lat.
pobierać
Kampus 7-12 wzrósł z maksymalnie ośmiu pracowników rocznie, kiedy Swan przybył w 2021 r., do prawie 100-procentowego wskaźnika retencji w tym roku.
Ale Swan powiedział, że niektóre z większych szkół w jej sieci już borykają się z problemami.
„Niektórzy mają wakaty od ponad roku” – powiedziała.
Programy, które otwierały możliwości dla studentów studiów magisterskich, dawały absolwentom większe doświadczenie zawodowe, powiedział Swan, i rozwijały skuteczniejszych nauczycieli, którzy z większym prawdopodobieństwem pozostaliby w zawodzie. Powiedziała, że chociaż podjęto kilka dobrych inicjatyw, aby zatrudnić więcej nauczycieli, należy zrobić więcej.
„Jeśli pozostanie taka sama, będzie stopniowo prowadzić do gorszych i gorszych wyników dla dzieci na całym świecie” – powiedziała.
Meredith Peace, przewodnicząca wiktoriańskiego oddziału Australijskiej Federacji Edukacyjnej, powiedziała, że raport nie odzwierciedla obecnego kryzysu i pokazuje, że rząd Andrews odpuścił środki potrzebne do rozwiązania chronicznych problemów z zaopatrzeniem nauczycieli.
Powiedziała: „Kontynuując ignorowanie kryzysu niedoborów nauczycieli, rząd Andrews w rzeczywistości mówi, że niektóre dzieci i młodzież mogą chodzić bez stałego nauczyciela”. Jest to niedopuszczalne, nie mówiąc już o tym, co ma być „stanem edukacji”.
Liczba wolnych miejsc pracy w szkołach średnich wyniosła 7661 w 2021 r., czyli o 47 procent więcej niż w 2020 r.
Raport pokazał, że liczba wolnych miejsc pracy wzrosła we wszystkich regionach stanu, z największym wzrostem w South Melbourne, West Melbourne, Goulburn, Murray Furnaces oraz w Gippsland.
pobierać
Wskaźnik osób nie zatrudnionych, w przypadku których nie zidentyfikowano odpowiedniego kandydata, wzrósł z 4,8 procent do 23,9 procent – prawie jedna czwarta wszystkich ofert pracy ogłaszanych w całym stanie.
Można to porównać do 18,7 procent w 2020 r. i ogólnego wskaźnika 13,2 procent w przypadku braku rekrutacji w publicznych szkołach podstawowych.
Region Goulburn ma najwyższy wskaźnik braku powołania na poziomie 43 procent, podczas gdy Inner East Melbourne i Półwysep Bayside mają najniższy (15 procent).
Raport wykazał, że szkoły miały szczególne trudności z zatrudnieniem nauczycieli przedmiotów priorytetowych, takich jak technologia cyfrowa i STEM.
Wskaźniki niepowodzeń wzrosły do 44 procent w przypadku technologii cyfrowej, 26 procent w przypadku nauk ścisłych i 27 procent w przypadku matematyki. Ponadto 35 procent stanowisk nauczycieli języków obcych pozostało nieobsadzonych.
Liczba osób ubiegających się o studia za pośrednictwem Victorian Higher Admissions Center znacznie spadła w latach 2014-2021, z 7049 do 3361 wniosków na studia licencjackie i 4395 do 75 wniosków na studia podyplomowe.
Liczba przyjęć spadła dalej w tym samym okresie, do 2091 dla studentów i zaledwie 31 dla doktorantów.
Umowa o szkołach wiktoriańskich, która weszła w życie w zeszłym roku, również zwiększy presję. Porozumienie wymaga od rządu zatrudnienia około 1900 nowych pracowników, aby pokryć wymagania dotyczące mniejszej liczby godzin bezpośrednich dla nauczycieli.
Rządy stanowe i federalne pracują nad wdrożeniem Krajowego planu działania dla nauczycieli, który ma zostać przedstawiony w przyszłym tygodniu.
Tegoroczny budżet państwa obejmował szereg inicjatyw przyciągania i zatrzymywania nauczycieli, w tym 32,2 miliona dolarów na spotkania przedszkolne w szkołach wiejskich, regionalnych, oddalonych i docelowych; 13,6 miliona dolarów na przyciągnięcie większej liczby osób z Pierwszych Narodów do szkolnej siły roboczej; i 12 milionów dolarów na przywrócenie zarejestrowanych nauczycieli do klas.
Przed budżetem wydatki rządowe obejmowały 73,4 miliona dolarów na poprawę wsparcia dla nowych nauczycieli. 59,4 miliona dolarów na nauczanie ścieżek wejścia z innych zawodów; i 46 milionów dolarów na zwabienie nauczycieli na trudne do zatrudnienia stanowiska.
Minister edukacji Natalie Hutchins powiedziała, że liczba nauczycieli w Victorii wzrosła dwukrotnie w stosunku do wskaźnika krajowego.
„Wprowadzamy szereg inicjatyw, które zwiększyły naszą siłę roboczą o dodatkowe 5000 nauczycieli w latach 2020-2022” – powiedziała.
„Wsłuchaliśmy się w potrzeby szkół i wprowadziliśmy ukierunkowane środki mające na celu przyciągnięcie i zatrzymanie nauczycieli – aby otrzymali wsparcie, którego potrzebują, aby zapewnić edukację, na którą zasługują nasze dzieci”.
Otrzymuj najświeższe codzienne wiadomości, pomysły na rozrywkę i długą lekturę. Zarejestruj się, aby otrzymywać biuletyn Wydania Wieczornego tutaj.
„Certyfikowany fanatyk jedzenia. Ekstremalny guru internetu. Gracz. Zły pijak. Ninja zombie. Rozwiązuje problemy. Nieskrępowany miłośnik alkoholu.”
More Stories
Joe McDowell dochodzi do siebie w szpitalu po śmiertelnej strzelaninie w Bamyan
Ro Filippi wzywa do równości płci w sektorze morskim – FBC News
Indie i Chiny toczą ze sobą konflikt graniczny, używając kijów i kamieni