Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Pojazd na biegu jałowym zaostrza lokalne zanieczyszczenie w dni ze złą pogodą

Pojazd na biegu jałowym zaostrza lokalne zanieczyszczenie w dni ze złą pogodą

Możesz nawet nie zdawać sobie sprawy, że to robisz, ale jeśli Twój silnik pracuje na biegu jałowym, gdy czekasz w kolejce do jazdy, zwłaszcza w dni, kiedy powietrze jest już naprawdę złe, możesz przyczynić się do zwiększonego zanieczyszczenia powietrza w lokalnym hotspocie . .

nowy Stań przez naukowców z University of Utah monitorowali jakość powietrza w miejscach testowania COVID-19 drive-thru, aby ocenić wpływ pracy na biegu jałowym na jakość powietrza i stwierdzili, że podczas wahań temperatury emisje z niepracujących pojazdów powodowały lokalne ogniska zanieczyszczenia na obszarze testowym, co mogło prowadzić do narażania pracowników wykonujących testy na COVID na podwyższone poziomy zanieczyszczenia powietrza.

powiedział główny autor badania Daniel Mendoza, adiunkt na Wydziale Nauk o Atmosferze Uniwersytetu Utah i wizytujący adiunkt na Wydziale Urbanistyki i Urbanistyki. „Jest postrzegany jako sposób na zmniejszenie narażenia i zwiększenie komfortu, ale ma negatywne skutki uboczne”.

Badanie zostało opublikowane w czasopiśmie Environmental Research: Health.

Wpływ na jakość powietrza

Jakość powietrza to wielka sprawa wzdłuż Wasatch Front w stanie Utah, gdzie geografia doliny przypominająca misę stwarza warunki, które zazwyczaj prowadzą do ataków niezdrowej jakości powietrza w zimie. Tam, gdzie powietrze na dnie Doliny Jeziora Słonego jest zimne, a pokrywające ją powietrze jest ciepłe, zimne powietrze, zupa emisji z samochodów i budynków, jest uwięzione blisko powierzchni. Epizody te nazywane są inwersjami temperatury.

Wewnątrz tej atmosferycznej zupy znajdują się nie tylko cząsteczki i chemikalia wydobywające się z rur wydechowych i kominów, ale także produkty reakcji chemicznych zachodzących w atmosferze. Niektóre z tych reakcji wytwarzają cząstki o średnicy mniejszej niż 2,5 mikrona lub PM2.5 Cząsteczki wystarczająco małe, aby dotrzeć do najgłębszych części płuc i prawdopodobnie do krwioobiegu. Nasze rozumienie wpływu cząstek stałych na zdrowie2.5 Wciąż się rozwija – ale nie jest dobrze oddychać.

READ  Nowe rakiety i więcej statków kosmicznych do latania w roku 2023 Space Coast

Wśród środków podjętych przez Utahnów w celu poprawy jakości powietrza jest kampania mająca na celu ograniczenie pracy na biegu jałowym, czyli zawsze wtedy, gdy pojazd się nie porusza, ale nadal emituje emisje. Salt Lake City zakazał niepotrzebnej bezczynności dłuższej niż dwie minuty.

„Badanie to pokazuje, jak ważna jest ocena potencjalnych negatywnych skutków dla zdrowia i bezpieczeństwa, jakie impreza typu drive-through może mieć dla uczestników imprezy i pracowników oraz dokładnej jakości lokalnego powietrza” – powiedział Corbin Anderson, dyrektor Air Quality. Biuro Departamentu Zdrowia Hrabstwa Salt Lake. „Wpływ jakości powietrza powinien być podstawowym kryterium przy podejmowaniu decyzji o sposobie przeprowadzenia imprezy.

Wcześniejsze badania w szkołach podstawowych w hrabstwie Salt Lake, przeprowadzone przez Mendozę, który jest również adiunktem na Wydziale Pulmonologii w College of Medicine, oraz współpracowników, w tym Tabitha Penny, profesor nauk politycznych, wykazały wymierny wzrost zanieczyszczenia powietrza poziomy po godzinach odbioru i przywozu do szkoły.

Odczyty w punktach testowych na COVID

Miejsca przeprowadzania testów na COVID-19 były okazją do zbadania skutków zanieczyszczenia powietrza w kolejkach, ponieważ w niektórych punktach kierowcy godzinami stali w kolejkach, czekając na badanie. Ponadto trzy miejsca testowe znajdowały się w pobliżu stacji monitorowania powietrza Departamentu Jakości Powietrza Utah (UDAQ), co umożliwiło porównanie mobilnego sprzętu monitorującego rozmieszczonego w miejscach testowania COVID i wysokiej jakości pomiarów na stacjach monitorujących.

Naukowcy monitorowali PM2.5 Koncentracje w trzech lokalizacjach: Highland High School w Salt Lake City, Utah Department of Workforce Services w Midvale i State Fairgrounds w Salt Lake City. W porównaniu ze stacjami monitorującymi UDAQ, miejsca testowania COVID znajdowały się dalej od dróg i innych źródeł skażenia. Badanie trwało od stycznia do kwietnia 2022 roku.

„Muszę przyznać, że wolelibyśmy mieć możliwość wdrożenia od początku do połowy stycznia, kiedy ludzie czekają do czterech godzin na testy” – powiedział Mendoza. Powiedział, że liczba odwiedzających spadła bardzo szybko w okresie badania, z ponad 100 testów dziennie w styczniu do około 12 testów dziennie w kwietniu. Operatorzy witryn testowych zgłaszali szczyty natężenia ruchu na początku i na końcu każdego dnia testowego – być może wzorzec przejazdu bardziej przypomina bank niż restaurację typu fast food.

READ  NSF promuje postęp technologiczny w celu poprawy jakości życia osób niepełnosprawnych

Dni puczu i bez puczu

W dni, w których nie ma inwersji, miejsca przeprowadzania testów na COVID wykazują mniej cząstek2.5 Stężenia w porównaniu z miejscami kontroli UDAQ, nawet przy zaparkowanych samochodach w kolejce. Jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że miejsca testowe znajdują się daleko od źródeł zanieczyszczeń z czujników UDAQ.

Ale w czasach przewrotów, panie premierze2.5 Stężenia na poligonach były zbliżone lub wyższe od mierzonych na stacjach monitorujących UDAQ.

„Podczas inwersji, ponieważ powietrze jest w stagnacji, utrzymuje się nadmierne lokalne zanieczyszczenie (bezczynne samochody na miejscu testowym), czasami poprawiając odczyty zanieczyszczeń w porównaniu z witrynami UDAQ” – powiedział Mendoza.

Mendoza powiedział, że spadek ruchu samochodowego w okresie objętym badaniem, do zaledwie kilku samochodów na godzinę, wzmacnia znaczenie wpływu nawet niewielkiego spowolnienia na ponadlokalną jakość powietrza.

Pracownicy służby zdrowia przeprowadzający testy podjęli środki w celu ochrony przed narażeniem na wirusa wywołującego COVID-19. Ale nadal mogą być narażeni na zanieczyszczenie powietrza nagromadzone w dniach przesilenia.

„Chociaż pierwszy samochód w kolejce – ten, w którym pasażerowie są testowani – miał wyłączyć silnik, samochody za nim prawdopodobnie tego nie zrobiły” – powiedział Mendoza. „Podczas gdy pracownicy nosili maski, które mogły chronić ich przed niektórymi zanieczyszczeniami, byli prawdopodobnie narażeni, szczególnie w okresach niestabilności”.

następne kroki

Następnym krokiem, jak mówi Mendoza, jest pomiar jakości powietrza w obszarach o dużym natężeniu ruchu, a nawet podczas ruchliwej jazdy, w celu zbadania wpływu zwalniania samochodu na lokalną jakość powietrza.

Ale w międzyczasie — następnym razem, gdy znajdziesz się w kolejce do jazdy, czy to w dni dachowania, czy nie, po prostu wyłącz silnik i wyświadcz przysługę sobie, swojemu samochodowi i współkierowcom.