Pasażerom rannym w dziwacznym wypadku samolotu z Sydney zaoferowano prezenty pieniężne, ale firma prawnicza nalegała, aby na razie niczego nie podpisywały.
Boeing 787 Dreamliner linii LATAM Airlines lecący z Sydney do Auckland nagle stracił wysokość, wyrzucając pasażerów w powietrze i raniąc co najmniej 50 osób. To najnowszy głośny wypadek z udziałem jednego z samolotów nowej generacji Boeinga.
Na początku tego miesiąca ratownicy medyczni musieli przebadać około 50 pasażerów i członków załogi po tym, jak podczas lotu LA800 doszło do nagłego spadku wysokości, przez co ludzie latali po kabinie z powodu „problemu technicznego”.
Pasażerom zaoferowano odszkodowanie w wysokości od 2300 do 7650 dolarów, ale nie powinni niczego podpisywać bez porady prawnej, powiedział Peter Carter, dyrektor Carter-Kapner Law.
Carter powiedział, że będzie reprezentował co najmniej 15 pasażerów w walce o należne odszkodowanie od linii lotniczej.
„Pasażerowie, którzy się z nami skontaktowali, cierpią z powodu szeregu umiarkowanych lub poważnych obrażeń, a niektóre z tych osób mogą kwalifikować się do znacznie wyższego odszkodowania, jeśli okaże się, że winę ponosi linia lotnicza” – powiedział.
„Pasażerowie powinni dopilnować, aby jakakolwiek akceptacja stosunkowo niewielkiej kwoty nie naruszała innych praw, jakie mogą im przysługiwać w zakresie odszkodowania”.
Carter powiedział pasażerom, że powinni to zrobić, jeśli zdecydują się przyjąć płatność
Brak zgody na jakiekolwiek warunki podczas przyjmowania płatności.
Dodał: „W takim przypadku być może będziemy mogli złożyć roszczenie przeciwko Boeingowi lub dostawcy systemu, które będzie wówczas obejmować wyłącznie obrażenia emocjonalne i psychiczne”.
„Dokładne zbadanie tych kwestii wymaga czasu, ale niezależnie od wyniku, ważna rada jest obecnie taka, że wszelkie przyjęcie przez pasażerów jakiejkolwiek kwoty pieniężnej od LATAM nie może naruszać ich praw do przyszłych roszczeń”.
Konwencja Montrealska z 1999 r. – jednolite prawo regulujące odpowiedzialność linii lotniczych na całym świecie – dopuszcza straty do 260 000 dolarów australijskich w przypadku uznania winy linii lotniczych.
Carter powiedział, że nawet pasażerowie, którzy nie odnieśli obrażeń fizycznych, ale doznali traumy psychicznej, mogą kwalifikować się do odszkodowania.
„Wszyscy pasażerowie lotu, niezależnie od tego, gdzie mieszkają, mogą ubiegać się o odszkodowanie” – powiedział, zauważając, że z firmą kontaktowali się pasażerowie z Australii, Nowej Zelandii i Brazylii.
Latam Airlines nie odpowiedziały na prośbę o komentarz.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu