Rodziny osób, które zginęły w dwóch wypadkach, zakwestionowały ugodę, którą Boeing zawarł w 2021 roku, co dałoby mu immunitet.
Amerykański sędzia nakazał w czwartek Boeing Co. stanąć przed sądem w dniu 26 stycznia w związku z oskarżeniem karnym z 2021 r. Po tym, jak rodziny osób zabitych w dwóch wypadkach sprzeciwiły się ugodzie z 2021 r.
Boeing uzyskał zwolnienie z odpowiedzialności karnej w ramach umowy o odroczeniu ścigania o wartości 2,5 miliarda dolarów, którą Departament Sprawiedliwości uruchomił w styczniu 2021 r. W związku z oskarżeniem o spisek 737 Max związanym z wadliwym projektem samolotu.
Rodziny argumentowały, że Departament Sprawiedliwości „kłamał i naruszył ich prawa w tajnym procesie” i zwróciły się do sędziego okręgowego USA Reeda O’Connora o uchylenie immunitetu Boeinga przed ściganiem karnym.
O’Connor z północnego dystryktu Teksasu w Fort Worth orzekł w październiku 2022 r., Że osoby zabite w katastrofach dwóch samolotów Boeing 737 MAX są prawnie liczone jako „ofiary przestępstwa”, a członkowie jego rodziny namawiali go, by poprosił Boeinga o postawienie przed sądem za przestępstwo. Wysyłka.
Boeing i Departament Sprawiedliwości odmówiły komentarza.
O’Connor polecił, aby wszyscy prawowici przedstawiciele osób zidentyfikowanych jako „ofiary przestępstwa”, których zamierzali być przesłuchani w postępowaniu, złożyli zawiadomienie i aby „odpowiednia osoba pojawiła się na rozprawie w imieniu” Boeinga.
Katastrofy w 2018 i 2019 roku w Indonezji i Etiopii, które kosztowały Boeinga ponad 20 miliardów dolarów, zatrzymały najlepiej sprzedający się samolot na 20 miesięcy i skłoniły Kongres USA do uchwalenia przepisów dotyczących remontu certyfikacji samolotów.
Zarówno Boeing, jak i Departament Sprawiedliwości sprzeciwiają się wznowieniu umowy o odroczeniu ścigania, która obejmowała 500 milionów dolarów odszkodowania dla ofiar, 243,6 miliona dolarów grzywny i 1,7 miliarda dolarów odszkodowania dla linii lotniczych.
Departament Sprawiedliwości stwierdził w 2021 r., Że „wprowadzające w błąd oświadczenia, półprawdy i przeoczenia wysyłane do (Federalnej Administracji Lotnictwa) przez pracowników Boeinga utrudniały rządowi zapewnienie bezpieczeństwa podróżującym samolotem”.
W pozwie sądowym z listopada 2022 r. Departament Sprawiedliwości stwierdził, że nie sprzeciwia się postawieniu Boeinga w stan oskarżenia, ale sprzeciwia się unieważnieniu umowy, twierdząc, że „nałoży to poważne trudności na strony i wiele ofiar, które otrzymały odszkodowanie”.
Boeing powiedział w listopadzie, że sprzeciwia się wszelkim próbom wznowienia umowy, nazywając ją „bezprecedensową, niepraktyczną i niesprawiedliwą” i zauważając, że przestrzega umowy od prawie dwóch lat.
We wrześniu 2022 roku Boeing zgodził się zapłacić 200 milionów dolarów na uregulowanie opłat cywilnych nałożonych przez amerykańską Komisję Papierów Wartościowych i Giełd, które wprowadziły inwestorów w błąd co do MAX.
Polskie narodowe linie lotnicze w październiku zwróciły się do O’Connor o uznanie się za ofiarę przestępstwa w sprawie karnej MAX, co może sprawić, że linia lotnicza będzie uprawniona do znacznego odszkodowania.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu