Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Aston Martin V12 Vantage zawsze będzie legendą

Aston Martin V12 Vantage zawsze będzie legendą

W 2007 roku Aston Martin zrobił coś naprawdę śmiesznego. RS .Vantage Concept Wziął 6,0-litrowy silnik V12, normalnie spotykany w wyścigówce DBRS9 GT i umieścił go w Vantage, mniejszym samochodzie niż współczesny Ford Focus. Pomysł przyszedł z mocą 600 koni mechanicznych, mapowaniem przepustnicy z samochodu wyścigowego i reklamami strumieniowymi, że Aston Martin stworzył coś dobrego. Dwa lata później pojawił się V12 Vantage. Spraw, by wielu ludzi było szczęśliwych.

Aston Martin / Max Air

Dzięki mocy 510 koni mechanicznych z 6,0-litrowego silnika V12 działającego na tylne koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów (z zabawnie dużą gałką zmiany biegów), opony Pirelli P Zero rozwijają się lepiej, gdy jest ładna pogoda. Recenzje w tamtym czasie były pozytywne, więc dlaczego nie? Rozmawiając z dziennikarzami, którzy prowadzili go podczas jego premiery, wydawało się, że Aston stworzył coś naprawdę wyjątkowego, z którego można korzystać na co dzień, zamiast być odkładanego na bok do torów i wystawianych na aukcjach. Narodził się w czasach, gdy Aston V12 był królem i musiał być dopasowany do prawie wszystkiego (jak Jaguar i 5.0 Supercharged V8). Najmniejszy silnik V12, choć potwierdzony przez Jeremy’ego Clarksona Na maksymalna prędkość(naprawdę cudowna) recenzja To był „koniec”, rozpoczynający serię V12 Vantages. Jako nowy bliski nam Aston Martin przekazał kontrolery emocjonalne (tak, tak nazywano kryształowy klucz) do oryginalnego sześciobiegowego drążka, a później do mocniejszego V12 Vantage S.

v12 zaleta

Ta dźwignia zmiany biegów jest niesamowicie masywna.

Aston Martin / Max Air

Niewiele samochodów jest tak starych jak Aston Vantage ostatniej generacji. Jej rodowód, pozycja i egzystencja nie przypominają czegoś z 2000 roku. Koła V12 ładnie wypełniają łuki, agresywny Bodykit delikatnie wskazuje na dodatkowe mięśnie, a zespół wentylacyjny maski z włókna węglowego usuwa wszelkie wątpliwości, że pakuje coś innego niż „ogromny”. Otwarcie przełącznika w gnieździe Start/Stop w konsoli środkowej powoduje znajomy ryk, po którym następuje ryk 12-cylindrowy, który nigdy więcej nie zostanie wyprodukowany.

READ  Samsung wprowadza na rynek nowe składane smartfony w 40 krajach

Wewnątrz silnik V12 Vantage nie różni się znacząco od jego odpowiednika V8. Najważniejsza jest masywna skrzynia biegów i oczywiście hałas przechodzący przez kabinę. Sprzęgło nie jest zbyt ciężkie, zmiana biegów jest krótka i teksturowana, a do jego działania nie są potrzebne żadne duże wlewy gazu. To jest łatwe.

Dzięki 420 lb.-ft., przeniesienie V12 Vantage nie zajmuje dużo czasu. Ładne wtapianie przepustnicy daje V12 niski, powolny dźwięk, a dźganie go przy niskiej prędkości sprawia, że ​​śpiewa i lata. Niesamowicie płynne sterowanie, zwinna jazda, łatwość obsługi… niespodzianka. Nic dziwnego, że ludzie wspominają ją czule – bez względu na to, jak szybko wywołuje na twojej twarzy wielki, głupi uśmiech i jest na tyle mała, że ​​nie powinieneś się dziwić, gdy robi się ciasno.

v12 zaleta

Aston Martin / Max Air

Jednak jego prowadzenie sprawia, że ​​zastanawiasz się, dlaczego Aston Martin poczuł potrzebę jego zbudowania. Czy silnik V8 był wystarczająco dobry, na pewno? DB9 i jego gigabitowa wersja V12 nie potrzebowały żadnego grzmotu, DBS poradził sobie z trudnymi zadaniami dość dobrze. Okazuje się, że według Marka Foxa, byłego inżyniera produkcji w Aston Martin, wyszło to z czystej ciekawości.

„To był projekt„ sobotni poranek ”. Zasadniczo chłopcy zhakowali prototyp DB9 do Vantage, aby zobaczyć, co się wydarzy. jakby miał V12.” Fox powiedział, że gdy kot wyszedł z worka, właściwi ludzie byli zainteresowani, a projekt został podświetlony na zielono.

v12 zaleta

Aston Martin / Max Air

Fox zgłosił się na ochotnika, aby zobaczyć, jak faktycznie zostanie zbudowany – w Gaydon były dwie linie, jedna dla podwozia V12 i jedna dla podwozia V8. Myśląc nieco naprzód, Fox zrobił trochę matematyki i odkrył, że próba zamontowania podwozia V8 na linii V12 nie przyniesie nikomu nic dobrego, ale jest odwrotnie. Jeździł samochodami rozwojowymi i chociaż przyznał, że mogą być wyczuwalne w dotyku w wilgoci, ich reputacja była przereklamowana. „Sfałszowałeś mnie [development car] Pewnego razu. to było niesamowite. To była bestia i trzeba było uważać, ale była i nadal jest świetna.

Po zużyciu pierwszego samochodu pojawiła się nowsza, bardziej skupiona wersja w kształcie litery „S”. Ta maszyna miała 563 koni mechanicznych i 457 funtów, bardziej sportowy pakiet i dopracowany wygląd. Podobnie jak jego poprzednik, nie było z kim zadzierać. Przede wszystkim był dostępny tylko ze sportową siedmiobiegową automatyczną skrzynią manualną (siedmiobiegowa dogleg wyszła później), która nie jest najlepsza, jeśli traktuje się ją jak zwykły samochód, ale podnosi się, gdy pociągniesz za wiosło i jest gładka jak przyzwoity sztyft. Nie zostaniesz jednym z największych, ale wybaczysz jej – Vantage bez jakiegoś groteskowego dziwactwa byłby jakoś gorszy niż jeden. Dodatkowa moc jest świetna, co sprawia, że ​​już szybki samochód jest jeszcze bardziej kuszącą propozycją. S nadało silnikowi V12 Vantage bardziej „sportowy” charakter, a dodatkową zaletą było to, że zostawianie go w domu każdego dnia było przestępstwem. Hałas jest odurzający, rytm płynny i pospieszny, a jego ręcznie szyta kabina jest koniecznością.

v12 zaleta

Aston Martin / Max Air

Nie był to pierwszy samochód, który był zwiastunem Porsche, ale później wydawało się, że cieszy się popem Stuttgartu. Płaski sześciocylindrowy silnik na zawsze będzie mądrzejszy. Skrzydlaty V-12 preferuje ścieżkę młota — duży silnik, duża moc, duży hałas, świetna zabawa.

Następny V12 Vantage byłby ostatnim tego rodzaju wykończeniem, którego Clarkson tak się obawiał, ale biorąc pod uwagę, że jego poprzednicy narodzili się z sprawdzania, czy mocowanie masywnego pudełka pasuje do okrągłego otworu, to wspaniale, że kiedykolwiek będzie istniało. Czy będzie to 911 łapiący Angerbst, czy tylko mniejszy krążownik o głupim, silnym charakterze, dopiero się okaże. Jeśli cokolwiek podobnego do poprzedników, z pewnością byłby to dobry czas, choć uroczo ułomny.

Ta treść jest tworzona i utrzymywana przez stronę trzecią i jest importowana na tej stronie, aby pomóc użytkownikom podać ich adresy e-mail. Możesz znaleźć więcej informacji na temat tej i podobnych treści na piano.io

READ  „Nikt nie chce grać w tę kompilację klasy VI” — Doktor braku szacunku rzuca Call of Duty na tryb „Efekt” w Warzone 2