Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Aston Martin Vantage V12 w szczegółach

Aston Martin ogłosił szczegóły swojego najnowszego Vantage z silnikiem V12 z podwójnym turbodoładowaniem. Marka z Gaydon wyprodukuje tylko 333 modele specjalnie dopracowanego wariantu.

Z mocami wyjściowymi 515 kW przy 6500 obr./min i 753 Nm w zakresie 1800-6000 obr./min z 5,2-litrowego młyna, ostateczny V12 Vantage jest najmocniejszy z dotychczasowych; Mówi się, że przyspiesza od zera do 100 km/hw 3,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h. Silnik współpracuje wyłącznie z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ze źródła ZF, która napędza tylne koła za pomocą mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

Aston Martin twierdzi, że pracował nad zapewnieniem „maksymalnej wydajności i niezrównanej przyjemności” ze swojego modelu szerokokadłubowego (+40 mm), który już zamknął księgę zamówień.

Od czasu zatwierdzenia modelu w grudniu 2021 r. pojawiło się bezprecedensowe zapotrzebowanie na „ikonę przyszłości” i „zapis zainteresowania pod skrzydłami”.

Zastosowanie włókna węglowego w przednim zderzaku, masce, przednich błotnikach i progach oraz lekki akumulator oraz kompozytowy tylny zderzak i pokrywa bagażnika zmniejszają masę własną Vantage wyposażonego w silnik V12, podczas gdy układ wydechowy ze stali nierdzewnej ma dźwięk uduchowiony.

Aby uzyskać optymalną dynamikę, a także szerszy rozstaw kół, V12 Vantage jest wyposażony w nowo skalibrowany adaptacyjny system tłumienia, większe stabilizatory, sztywniejsze tuleje, sprężyny i amortyzatory. AM twierdzi, że sztywność sprężyn tego modelu jest większa (50 procent z przodu i 40 procent z tyłu), wraz z o 13 procent większą sztywnością górnego mocowania i stabilizatorami, które są o 5 procent sztywniejsze z przodu i aż 41 procent na każdą miękkość z tyłu .

Dodatkowe przezroczyste panele przednie i tylne, kolumna kolumny zawieszenia tylnego i kolumna zbiornika paliwa zwiększają sztywność nadwozia o 8%, a sztywność boczną o 6,7%. Zmiany są wspierane przez przekalibrowane ustawienie układu kierowniczego i wyłączanie przez 410 mm karbonowo-ceramiczne tarcze (z sześciotłokowymi zaciskami) i 360 mm tarcze z czterotłokowymi zaciskami (z tyłu).

READ  Recenzja: PreSonus Eris Pro 4

Ostatni Vantage V12 jest dostępny z dwoma 21-calowymi felgami aluminiowymi z gumą Michelin Pilot 4S.

Aby poprawić chłodzenie, przedni grill V12 Vantage jest o 25% większy niż wcześniej. Całość dopełnia otwór wentylacyjny w kształcie podkowy zainstalowany w masce oraz unikalny dyfuzor zintegrowany z tylnym zderzakiem. Tylny spojler przyczynia się do maksymalnego docisku 204 kg przy maksymalnej prędkości, chociaż można go pominąć na platformie roboczej, jeśli nie odpowiada gustowi klienta.

Wnętrze V12 Vantage nie różni się od modelu, na którym jest oparty, z wyjątkiem foteli Aston Martin Sport Plus wykończonych półanilinową skórą z pikowaniem i perforowanym wzorem skrzydeł. Kabriolet, wysokiej jakości fotele z włókna węglowego z sześciostopniową regulacją, które zmniejszają całkowitą masę pojazdu, są opcjonalne.

„Każda wielka marka samochodów sportowych ma samochód mistrzowski. Dla Astona Martina w ostatnich latach tym samochodem był V12 Vantage. Od momentu zaprezentowania pierwszego V12 Vantage RS Concept”, powiedział Tobias Moores, dyrektor generalny Aston Martin. W 2007 roku , nasi klienci i entuzjaści na całym świecie pokochali pomysł zamontowania naszego największego silnika w naszych najmniejszych, najbardziej sportowych modelach.”

„Receptura była udoskonalana przez lata z wielkim sukcesem, ale jej rdzeń pozostał ten sam. Nadszedł czas, aby ukończyć tę odmianę, proporcjonalnie do najbardziej ekscytującego przykładu do tej pory – najszybszego, najmocniejszego i najbardziej aerodynamicznego V12 Widok na zawsze.

„Świętowanie swoich przodków i ucieleśnienie intensywnego skupienia Astona Martina na dynamice jazdy, gwarantuje, że V12 Vantage wyjdzie na najwyższy poziom” – dodał.

Rozpoczęcie produkcji V12 zaplanowano na pierwszy kwartał 2022 r., a pierwsze dostawy mają rozpocząć się wkrótce. Następna generacja Vantage, która ma pojawić się w 2025 roku, będzie całkowicie elektryczna.

Seria podcastów The Road to Payback