Oczekuje się, że konsumenci wydadzą 23,5 miliarda dolarów podczas sprzedaży, co stanowi wzrost o 7,9 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem, zgodnie z danymi Australian Retailers Association.
Po tym, jak COVID-19 nękał Boże Narodzenie w 2021 roku, wielu Australijczyków zamierza w tym roku udać się do restauracji, kawiarni i pubów, ponieważ oczekuje się, że lokale hotelarskie odnotują 30-procentowy wzrost sprzedaży.
Sprzedaż odzieży odnotuje dwucyfrowy wzrost z oczekiwanym wzrostem o 11,4 procent do prawie 2 miliardów dolarów, podczas gdy sprzedaż w domach towarowych wzrośnie o 8,9 procent do ponad 1 miliarda dolarów.
Dyrektor generalny Australian Retailers Federation, Paul Zahra, powiedział, że wyprzedaże w drugi dzień świąt to ważna data w kalendarzu sprzedaży detalicznej, a rok 2022 nie będzie wyjątkiem.
„Oczywiste jest, że romans Australii z zakupami trwa nadal – zakupy i jedzenie poza domem to nadal niektóre z czasów, które kochamy najbardziej w okresie świątecznym” – powiedział.
Wzrost wydatków przypisywano również inflacyjnym cenom i „pogodzie poza sezonem”, co oznacza zimne i wilgotne temperatury, jakich Australia doświadczała przez niezwykle długi okres, co wpłynęło na branżę modową.
Po wydawaniu pieniędzy na prezenty świąteczne eksperci twierdzą, że wyprzedaże w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia będą czasem, w którym Australijczycy wyświadczą sobie przysługę.
„Po Bożym Narodzeniu Australijczycy zwykle kupują dla siebie i swoich rodzin” – powiedziała Zahra.
„To był trudny rok dla wielu, aw tym roku obserwujemy coś, co nazywamy wydatkami na wolność, gdzie ludzie nagradzają się po ciężkim, ciężkim okresie.
„Pośpiech, by wyjść i cieszyć się zmysłami – pić i bawić się – pozostaje stały w tym okresie świątecznym, gdy Australijczycy odzyskują swój mojo po pandemii”.
Wyprzedaże w Czarny piątek mogły być postrzegane przez ogromną liczbę osób, które skorzystały ze zniżek, ale oczekuje się, że wyprzedzą sprzedaż w drugi dzień świąt o 15 procent.
„Przy wciąż rosnących stopach procentowych kupujący skupią się na szukaniu najlepszych ofert po świętach” – powiedział Joe Gaines z Salesforce.
W podziale na stany i terytoria dla osób, które wydają najwięcej na wyprzedaże w drugi dzień świąt, Nowa Południowa Walia bierze górę.
Oczekuje się, że sprzedaż poświąteczna w tym stanie wzrośnie o 9,5 procent w porównaniu z zeszłym rokiem.
Victoria jest na drugim miejscu, co oznacza wzrost o 8,2 procent, podczas gdy Queensland odnotuje wzrost sprzedaży o 7,1 procent.
10 najlepiej płatnych miejsc pracy w Australii, gdzie nie potrzebujesz dyplomu uniwersyteckiego
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu