Australijscy kierowcy, którzy już zmagają się z rosnącymi cenami benzyny, otrzymali ponure ostrzeżenie dotyczące podaży paliwa w tym kraju.
Australijscy kierowcy są ostrzegani o pilnym problemie, gdy trwa wojna na Ukrainie.
Zależność kraju od zewnętrznego paliwa nadal rośnie pomimo obaw o bezpieczeństwo międzynarodowe.
W przypadku kolejnego poważnego kryzysu zapasy paliwa w Australii mogą się wyczerpać za mniej niż miesiąc.
Instytut Australijski obawia się, że kraj jest zbyt zależny od zagranicznej ropy.
„Każdy Australijczyk powinien się martwić, że 91 procent australijskich paliw – takich jak benzyna i olej napędowy – jest powiązanych z importem” – powiedział Richie Merzian z instytutu.
Rosyjska inwazja na Ukrainę uwidoczniła powiązania między bezpieczeństwem międzynarodowym a uzależnieniem od paliw.
Pan Merzian określił sytuację jako „problem bezpieczeństwa narodowego”.
Chociaż prawie trzy czwarte australijskich paliw płynnych jest używanych w transporcie, Australijski Instytut znalazł rozwiązania, takie jak elektryfikacja pojazdów, które nadal są pomijane.
Na wsparcie dwóch pozostałych rafinerii ropy naftowej w Australii przeznaczono ponad 2 miliardy dolarów.
Ale w najnowszym budżecie federalnym na samochody elektryczne nic nie przewidziano.
W nowym raporcie Australijski Instytut stwierdził, że gdyby wszystkie samochody osobowe zostały przestawione na technologię elektryczną, 33 procent importowanej ropy można by zastąpić energią pochodzącą z kraju.
Ponadto w przypadku awarii większość pojazdów będzie nadal działać.
Od stycznia tego roku Australia oficjalnie miała tylko 68 dni paliwa płynnego, co jest poniżej 90-dniowego wymogu MAE.
Oczekuje się, że podaż w tym kraju potrwa tylko 32 dni w oparciu o średnie dzienne spożycie w ciągu ostatniego roku.
„Rząd australijski stara się to wzmocnić, włączając około 21 dni paliwa w tranzycie do Australii lub na statkach zacumowanych w zagranicznych portach – z których większość to statki zagraniczne” – powiedział Merzian.
„Nie ma gwarancji, że to paliwo dotrze do Australii w przypadku kryzysu”.
Rząd federalny nie opublikował jeszcze wyników swojego raportu o bezpieczeństwie paliwowym z 2019 r., budząc obawy, że przegląd może zostać pogrzebany, jeśli koalicja przegra w następnych wyborach.
„Wysokie ceny benzyny już szkodzą Australijczykom. Jedynym długoterminowym rozwiązaniem jest pozbycie się ropy. Wiąże się to ze zwiększeniem wydajności paliwowej i przejściem na pojazdy elektryczne” – powiedział Merizan.
„Australia pozostaje w tyle na arenie międzynarodowej, jeśli chodzi o efektywność paliwową.
„Słabe normy paliwowe i brak krajowej polityki dotyczącej pojazdów elektrycznych sprawiają, że Australię należy do najmniej oszczędnych flot w OECD i daleko w tyle za resztą świata pod względem popularności pojazdów elektrycznych”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu