Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Australijski Instytut ogłasza alarm bezpieczeństwa paliwowego

Australijski Instytut ogłasza alarm bezpieczeństwa paliwowego

Australijscy kierowcy, którzy już zmagają się z rosnącymi cenami benzyny, otrzymali ponure ostrzeżenie dotyczące podaży paliwa w tym kraju.

Australijscy kierowcy są ostrzegani o pilnym problemie, gdy trwa wojna na Ukrainie.

Zależność kraju od zewnętrznego paliwa nadal rośnie pomimo obaw o bezpieczeństwo międzynarodowe.

W przypadku kolejnego poważnego kryzysu zapasy paliwa w Australii mogą się wyczerpać za mniej niż miesiąc.

Instytut Australijski obawia się, że kraj jest zbyt zależny od zagranicznej ropy.

„Każdy Australijczyk powinien się martwić, że 91 procent australijskich paliw – takich jak benzyna i olej napędowy – jest powiązanych z importem” – powiedział Richie Merzian z instytutu.

Rosyjska inwazja na Ukrainę uwidoczniła powiązania między bezpieczeństwem międzynarodowym a uzależnieniem od paliw.

Pan Merzian określił sytuację jako „problem bezpieczeństwa narodowego”.

Chociaż prawie trzy czwarte australijskich paliw płynnych jest używanych w transporcie, Australijski Instytut znalazł rozwiązania, takie jak elektryfikacja pojazdów, które nadal są pomijane.

Na wsparcie dwóch pozostałych rafinerii ropy naftowej w Australii przeznaczono ponad 2 miliardy dolarów.

Ale w najnowszym budżecie federalnym na samochody elektryczne nic nie przewidziano.

W nowym raporcie Australijski Instytut stwierdził, że gdyby wszystkie samochody osobowe zostały przestawione na technologię elektryczną, 33 procent importowanej ropy można by zastąpić energią pochodzącą z kraju.

Ponadto w przypadku awarii większość pojazdów będzie nadal działać.

Od stycznia tego roku Australia oficjalnie miała tylko 68 dni paliwa płynnego, co jest poniżej 90-dniowego wymogu MAE.

Oczekuje się, że podaż w tym kraju potrwa tylko 32 dni w oparciu o średnie dzienne spożycie w ciągu ostatniego roku.

„Rząd australijski stara się to wzmocnić, włączając około 21 dni paliwa w tranzycie do Australii lub na statkach zacumowanych w zagranicznych portach – z których większość to statki zagraniczne” – powiedział Merzian.

READ  „Podstępny” sposób na podłączenie słuchawek bezprzewodowych do telewizora w samolocie

„Nie ma gwarancji, że to paliwo dotrze do Australii w przypadku kryzysu”.

Rząd federalny nie opublikował jeszcze wyników swojego raportu o bezpieczeństwie paliwowym z 2019 r., budząc obawy, że przegląd może zostać pogrzebany, jeśli koalicja przegra w następnych wyborach.

„Wysokie ceny benzyny już szkodzą Australijczykom. Jedynym długoterminowym rozwiązaniem jest pozbycie się ropy. Wiąże się to ze zwiększeniem wydajności paliwowej i przejściem na pojazdy elektryczne” – powiedział Merizan.

„Australia pozostaje w tyle na arenie międzynarodowej, jeśli chodzi o efektywność paliwową.

„Słabe normy paliwowe i brak krajowej polityki dotyczącej pojazdów elektrycznych sprawiają, że Australię należy do najmniej oszczędnych flot w OECD i daleko w tyle za resztą świata pod względem popularności pojazdów elektrycznych”.