Australijscy kierowcy, którzy już zmagają się z rosnącymi cenami benzyny, otrzymali ponure ostrzeżenie dotyczące podaży paliwa w tym kraju.
Australijscy kierowcy są ostrzegani o pilnym problemie, gdy trwa wojna na Ukrainie.
Zależność kraju od zewnętrznego paliwa nadal rośnie pomimo obaw o bezpieczeństwo międzynarodowe.
W przypadku kolejnego poważnego kryzysu zapasy paliwa w Australii mogą się wyczerpać za mniej niż miesiąc.
Instytut Australijski obawia się, że kraj jest zbyt zależny od zagranicznej ropy.
„Każdy Australijczyk powinien się martwić, że 91 procent australijskich paliw – takich jak benzyna i olej napędowy – jest powiązanych z importem” – powiedział Richie Merzian z instytutu.
Rosyjska inwazja na Ukrainę uwidoczniła powiązania między bezpieczeństwem międzynarodowym a uzależnieniem od paliw.
Pan Merzian określił sytuację jako „problem bezpieczeństwa narodowego”.
Chociaż prawie trzy czwarte australijskich paliw płynnych jest używanych w transporcie, Australijski Instytut znalazł rozwiązania, takie jak elektryfikacja pojazdów, które nadal są pomijane.
Na wsparcie dwóch pozostałych rafinerii ropy naftowej w Australii przeznaczono ponad 2 miliardy dolarów.
Ale w najnowszym budżecie federalnym na samochody elektryczne nic nie przewidziano.
W nowym raporcie Australijski Instytut stwierdził, że gdyby wszystkie samochody osobowe zostały przestawione na technologię elektryczną, 33 procent importowanej ropy można by zastąpić energią pochodzącą z kraju.
Ponadto w przypadku awarii większość pojazdów będzie nadal działać.
Od stycznia tego roku Australia oficjalnie miała tylko 68 dni paliwa płynnego, co jest poniżej 90-dniowego wymogu MAE.
Oczekuje się, że podaż w tym kraju potrwa tylko 32 dni w oparciu o średnie dzienne spożycie w ciągu ostatniego roku.
„Rząd australijski stara się to wzmocnić, włączając około 21 dni paliwa w tranzycie do Australii lub na statkach zacumowanych w zagranicznych portach – z których większość to statki zagraniczne” – powiedział Merzian.
„Nie ma gwarancji, że to paliwo dotrze do Australii w przypadku kryzysu”.
Rząd federalny nie opublikował jeszcze wyników swojego raportu o bezpieczeństwie paliwowym z 2019 r., budząc obawy, że przegląd może zostać pogrzebany, jeśli koalicja przegra w następnych wyborach.
„Wysokie ceny benzyny już szkodzą Australijczykom. Jedynym długoterminowym rozwiązaniem jest pozbycie się ropy. Wiąże się to ze zwiększeniem wydajności paliwowej i przejściem na pojazdy elektryczne” – powiedział Merizan.
„Australia pozostaje w tyle na arenie międzynarodowej, jeśli chodzi o efektywność paliwową.
„Słabe normy paliwowe i brak krajowej polityki dotyczącej pojazdów elektrycznych sprawiają, że Australię należy do najmniej oszczędnych flot w OECD i daleko w tyle za resztą świata pod względem popularności pojazdów elektrycznych”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Wayne Swan Szyling solarny zaczyna nabierać kształtu
Osoba, która przeżyła raka w Nowej Południowej Walii, zostaje z rachunkiem za wodę w wysokości 15 000 dolarów
Nadzór Wielkiej Tesli nad australijskimi drogami wywołuje ostrzeżenie: „Bądźcie czujni”