Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Australijski rząd obawia się, że nowy podatek węglowy w Europie może zaszkodzić miejscom pracy | Australijska polityka zagraniczna

Rząd Morrisona ponowił obawy, że nowa taryfa węglowa UE może zaszkodzić australijskim miejscom pracy, mimo że główny australijski eksport w dużej mierze uciekł z pierwszej fazy planu.

Eksport do Europy cementu, żelaza i stali, aluminium, nawozów i energii elektrycznej jako pierwszy napotyka potencjalne koszty Nowa polityka klimatyczna została zaprezentowana przez Unię Europejską późnym środowym wieczorem czasu australijskiego.

Mechanizm dostosowania limitów emisji dwutlenku węgla wymagałby od przedsiębiorstw importujących towary z UE zapłaty ceny powiązanej z tym, co zapłaciłyby, gdyby produkty zostały wyprodukowane w ramach unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji.

Celem jest zapobieganie „wyciekowi emisji” – czyli przenoszeniu przemysłu o wysokim poziomie emisji – do krajów o mniej ambitnej polityce klimatycznej. Polityka ma również na celu zachęcenie producentów na całym świecie do zmniejszenia emisji i nakłonienie krajów do przyjęcia bardziej ekologicznej polityki.

Importerzy otrzymają zniżki, jeśli producenci spoza UE mogą udowodnić, że zapłacili już cenę emisji dwutlenku węgla za produkcję towarów w innym kraju – ale rząd Abbott Anuluj australijski system opłat za emisję dwutlenku węgla w 2014r.

Minister Handlu Australii, Dan TehuPowiedział, że rząd będzie starał się zrozumieć pełny wpływ na australijski handel i gospodarkę, ale powiedział, że ważne jest „stymulowanie, a nie karanie, jeśli chodzi o redukcję emisji”.

„Australia jest bardzo zaniepokojona tym, że mechanizm dostosowania limitów emisji w UE jest tylko nową formą protekcjonizmu, która podważy światowy wolny handel i wpłynie na australijskich eksporterów i miejsca pracy” – powiedział Tehan z Japonii, będący ostatnim etapem dwutygodniowej misji handlowej.

Dane handlowe pokazują, że Australia wyeksportowała towary o wartości 11,7 mld USD do krajów UE w roku fiskalnym 2019-20, przy czym główny eksport obejmował węgiel (2,7 mld USD), złote monety (689 mln USD) i złoto (409 mln USD).

Australia nie znajduje się na liście 10 największych eksporterów w sektorach początkowo objętych mechanizmem dostosowania limitów emisji dwutlenku węgla. Chiny, Rosja, Turcja i Wielka Brytania są największymi eksporterami żelaza i stali do Unii Europejskiej.

Analitycy twierdzą, że polityka ta wpłynie bezpośrednio na Australię, ponieważ eksportuje ona niewielkie ilości żelaza do UE, ale także pośrednio, ponieważ Australia dostarcza towary wzdłuż łańcucha dostaw, takie jak tlenek glinu do Mozambiku, który jest wytapiany i eksportowany jako aluminium do UE.

„Rząd australijski twierdzi, że jego podejście do klimatu jest podyktowane technologią, a nie podatkami” – powiedział Richie Merzian, dyrektor Programu Klimatu i Energii w Instytucie Australijskim.

„Jest teraz jasne, że nadchodzą podatki od wysoce zanieczyszczających towarów australijskich, a dochody będą zbierane i inwestowane w naszych konkurentów handlowych”.

Unia Europejska zostawiła drzwi, aby w przyszłości rozszerzyć program na inne sektory. Rząd australijski obawia się również, że inne kraje, w tym Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Japonia, również mogą rozważyć podobną politykę.

Na znak działań w Stanach Zjednoczonych Demokraci zgodzili się w środę na włączenie „zanieczyszczających ceł importowych” do kompleksowego planu budżetowego o wartości 3,5 biliona dolarów. Donosił New York Times Propozycja Demokratów byłaby skierowana do krajów, w których brakuje agresywnej polityki w zakresie zmian klimatycznych, ale zanim stanie się rzeczywistością, musi stawić czoła wielu przeszkodom politycznym i proceduralnym.

UE planuje stopniowo wdrażać swój program, z firmami zobowiązanymi do monitorowania i raportowania w latach 2023–2025, zanim zapłacą od 2026 r.

Klimat został poruszony jako temat podczas trwających negocjacji między Australią a Unią Europejską w sprawie umowy o wolnym handlu.

Guardian Australia rozumie, że podczas tych rozmów Australia podniosła pytania dotyczące funkcjonowania systemu dostosowania limitów emisji dwutlenku węgla.

Unia Europejska wielokrotnie powtarzała, że ​​dostosuje plan do zgodności z zasadami Światowej Organizacji Handlu. Zanim w środę ogłoszono szczegóły, australijscy analitycy pokazali Różne szacunki kosztów Australijskie firmy stawiają czoła.

Tehan powiedział, że rząd analizuje obecnie ustawodawstwo, aby w pełni zrozumieć, czy jest ono zgodne z zobowiązaniami Unii Europejskiej wobec Światowej Organizacji Handlu.

Powiedział, że redukcji emisji dwutlenku węgla nie da się osiągnąć „poprzez podniesienie barier w handlu”.

Zamiast tego, powiedział Tehan, redukcje można osiągnąć poprzez „obniżenie kosztów i przyspieszenie przyjmowania zielonych technologii na całym świecie, szczególnie w krajach rozwijających się”.

Wysoki rangą urzędnik rządu niemieckiego ma Wcześniej odrzucone roszczenia Minister ds. redukcji emisji z Tehanu i Australii, Angus Taylor, powiedział, że graniczne taryfy węglowe mogą stać się nową formą protekcjonizmu.

Rząd australijski stanął w obliczu rosnącej międzynarodowej presji, aby zwiększyć swoje zobowiązania do redukcji emisji, w tym: ze Stanów Zjednoczonych A Zjednoczone Królestwo, ale obywatele byli Kampania przeciwko zdecydowanemu zaangażowaniu do zerowej emisji netto do 2050 roku.

Ambasador Unii Europejskiej w Canberze Michael Bolsch, Powiedział w lutym że Europa chciałaby, aby wszystkie kraje partnerskie zbliżyły się do zera netto do 2050 r. Powiedział również, że wszystkie kraje powinny rozważyć podniesienie swoich celów na 2030 r. w ramach „bardziej ambitnego celu klimatycznego”.

Premier Australii Scott Morrison powiedział, że chce jak najszybciej osiągnąć zero netto, ale najlepiej do 2050 roku. Dzwonił Morrison Wyznaczenie celu firmy na 2050 r. przed konferencją klimatyczną w Glasgow oraz refinansowanie i doradzanie organom Panelu ds. Zmian Klimatu.

READ  Ognista kula słonia i zamek rozrywają londyński dworzec kolejowy London