Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Beef and Wellmania Netflix to nowa granica w opowiadaniu różnych historii

Beef and Wellmania Netflix to nowa granica w opowiadaniu różnych historii

Pod pewnymi względami przejście od Bajecznie bogatych Azjatów do Wołowiny nie zajęło dużo czasu, ale pod innymi względami dotarcie tutaj zajęło dużo czasu.

mięsoPopularny serial Netflixa z Alim Wongiem i Stephenem Yeunem w rolach głównych przyciąga krytyczną fanfarę, rzadko spotykaną w jakimkolwiek nowym serialu. Jest parny, mroczny i przezabawny, z odrobiną egzystencjalnego lęku dorzuconego na dokładkę.

Seria obraca się wokół dwóch nieznajomych, którzy niszczą sobie życie i swoje życie w eskalacji sporu po incydencie drogowym. I już jest w rozmowie o nagrodach — i nic dziwnego, ponieważ od scenariusza i reżyserii, przez występ, po ścieżkę dźwiękową, mięso zgodnie z jej ambicjami.

I pomimo dwóch głównych postaci pochodzenia azjatyckiego, twórcy treści pochodzenia azjatyckiego i drugoplanowej obsady zdominowanej przez aktorów pochodzenia azjatyckiego, aspekt aktorski mięso To jest drugorzędne w stosunku do serialu.

To dlatego, że w kolejnych pięciu latach Szalenie bogata AzjatkaZaczynał w Hollywood jako pierwszy całkowicie azjatycki aktor głównego nurtu westernu od ćwierć wieku, a aktorstwo ewoluowało. To wielka chwila, po części dlatego, że jest trochę ukradkowa. Jeśli go nie szukałeś, mogłeś go przegapić.

znaki w mięso Są Amerykanami pochodzenia azjatyckiego, ale są też mieszkańcami Los Angeles, są bogaci i borykają się z problemami, są energiczni i anonimowi, są mądrzy i głupi. I przydarzyła im się ta szalona rzecz, która nie miała nic wspólnego z ich pochodzeniem kulturowym.

Opowieść o mięso Każdemu może się to przytrafić, niezależnie od pochodzenia, ale postacie są zakorzenione w specyfice ich kulturowego pochodzenia. Nie jest bezbarwny ani ślepy na kolory, który często jest biały.

to jest różnica. Są to postacie imigrantów drugiego pokolenia, ale nie krzyczą „historia imigrantów”, ponieważ nie każdy aspekt społeczeństwa diaspory dzieje się codziennie ze względu na ich kulturę, ale ich pochodzenie może wpływać na sposób, w jaki wchodzą w interakcje z pewnymi rzeczami, lub mogą odgrywać rolę w jak się tam dostały.

READ  Rachel Ziegler odrzuciła Oscary: gwiazda West Side Story nie została zaproszona

Weźmy na przykład postać Yoona, Danny’ego. Danny dokonuje wielu złych wyborów w swoim życiu z powodu kombinacji czynników, które składają się na jego osobowość, ale jego główną motywacją jest synowski obowiązek wobec rodziców. Kieruje nim potrzeba wsparcia matki i ojca po tym, jak stracili hotel w wypadku, za który czuje się odpowiedzialny.

Ciężar Danny’ego można odnieść do innych środowisk imigranckich, ale on ma szczególną wagę z doświadczeń koreańsko-amerykańskich drugiego pokolenia. Dodaj do tego związek postaci z koreańsko-amerykańskim kościołem.

Te części Dany’ego nie są powodem do opowiadania mięso istnieje, ale wzbogacają jego świat.

Ty też mięsoObsada drugoplanowa, składająca się głównie z postaci z Azji i Ameryki, w tym kilku postaci niezwiązanych z przyszłymi rodzicami. Często w zachodnich filmach lub serialach telewizyjnych, w rzadkich przypadkach, gdy występuje więcej niż jedna postać z marginalizowanego środowiska kulturowego, są one rodzinne.

mięso Nie jest sam w tym ruchu. Australijski serial Netflixa Wilmania W głównej obsadzie są trzy azjatycko-australijskie postacie, grane przez JJ Fonga, Remy’ego Haya i Alexandra Hodge’a. Żaden z nich nie jest spokrewniony.

Fong gra Amy, najlepszą przyjaciółkę głównej bohaterki Liv, Celeste Barber, postać grana przez Dalberta jest jej przyszłym zięciem, a Hodge gra ukochaną Liv, Isaaca.

W Sydney, gdzie Australijczycy pochodzenia azjatyckiego stanowią ponad 20 procent populacji, ma sens tylko to, że krąg Liścia miałby więcej niż jedną azjatycką ikonę.

Fong powiedział news.com.au: „Amy była wszechstronną osobą i naprawdę podobało mi się, że nie zrobili tego z powodu bycia Chinką. Uwielbiałem to, że była naprawdę zadziorną, ambitną, odnoszącą sukcesy kobietą, matką, partnerką i wszystkie inne rzeczy.

„W co chcę grać. Nigdy nie chcę, żeby chodziło o moją rasę, co zawsze miało miejsce w przeszłości. Czuję, że coraz więcej, tak to jest, a role, w które wchodzę, nie zawsze o to chodzi”.

Chociaż historia Amy nie jest związana z jej chińskim pochodzeniem, nadal jest zakodowana jako azjatycka Australijka poza jej wyglądem – w domu rodzinnym są sceny, w których jej rodzice mówią po chińsku. To detale, które składają się na warstwę postaci.

READ  Grecja odzyskuje obrazy Picassa i Mondriana skradzione z wystawy w 2012 r.

Fung został zabity Wilmania Twórca postu, Benjamin Lu. „Byłem naprawdę wdzięczny, że mogłem grać i mieć również Benjamina Law w swoim narożniku, co było świetne. Myślę, że Amy jest postacią Benjamina, który jest samowystarczalny, że się o nią troszczy i napisał” on napisał.

Law, scenarzysta i prezenter telewizyjny, pracował nad niektórymi z nielicznych australijskich projektów ekranowych ze znaczącą reprezentacją azjatycko-australijską, m.in. prawo rodzinnetrzysezonowa komedia oparta na jego doświadczeniach z dzieciństwa, gdy dorastał jako jedyny Azjata w mieście Queensland.

Australijskie historie np prawo rodzinneI Nowa Złota Góra (nad którym również działało prawo), W.J Głodne duchy Obracające się wokół doświadczeń imigrantów, te programy są dodatkiem do amerykańskich filmów, takich jak Lulu Wang Do widzeniaLee Isaaca Chunga minary I Bajecznie bogaci Azjaci Opowiedział nam piękne, wzruszające i rezonujące historie, których tak długo nie widziano.

Te historie przynależności są głęboko empatyczne i pomagają ludziom łączyć się i rozumieć osoby o różnych historiach.

Ale to nie jedyne historie, jakie się tam pojawiają – i nie są to jedyne doświadczenia, jakie ma społeczność diaspory azjatyckiej.

Fong również występuje Mleczarnia, czarna komedia kiwi osadzona w postapokaliptycznym scenariuszu, w którym wszyscy mężczyźni zginęli z powodu pandemii, pozostawiając kobiety, by prowadziły to miejsce. Jest jedną z trzech bohaterek serialu, a wszystkie trzy postacie to Azjaci i Nowozelandczycy.

Ponownie, historia nie dotyczy ich pochodzenia azjatyckiego, historia dotyczy trzech kobiet próbujących poradzić sobie z traumą i parodią życia w dystopijnym świecie. I tak się składa, że ​​pochodzą z Azji.

Hii, który również wystąpił Spider-Man: Daleko od domuI Smak I bronaPowiedział news.com.au, że zamierza grać postacie, które mają powód, by być poza swoją rasą, ale przy wszystkich postępach, jakie poczyniła branża, wciąż ma wiele do zrobienia.

READ  Yoram Gross: Google Doodle o australijskim reżyserze, animatorze i scenarzyście w jego 95. urodziny

„Wciąż borykamy się z tym w branży, w Australii. Kiedy często trafiam na przesłuchania, nie ma tam oryginalności ani głębi. I sprowadza się to do posiadania kogoś takiego jak Benjamin w projekcie.

„Różnorodność nie zaczyna się i nie kończy przed kamerą wraz z obsadą. Różnorodność należy doceniać i celebrować na każdym poziomie, a dla naszej branży oznacza to ludzi stojących za kamerą w pokojach scenarzystów, producentów i producentów wykonawczych. Jaka jest równowaga w pochodzeniu kulturowym, poziomie socjoekonomicznym, płci, wszystkim?

„Widziałem wiele scenariuszy w ciągu ostatniego roku lub dwóch w tym kraju, które są po prostu trochę kwadratowe i myślę, że naprawdę powinniśmy się temu przyjrzeć, ponieważ nie jest to prawdziwa opowieść i nie stanowi dla dobra historia.”

Hii powiedział, że w Australii nadal głównie bierze udział w przesłuchaniach do ról gościnnych lub drugoplanowych, ale w Stanach Zjednoczonych były to głównie główne role. „To jest część, w której mówię:„ Australia, możemy zrobić coś lepszego niż to ”.

Twierdzenie Hii, że to, kto opowiada historię, ma takie samo znaczenie, jak aktorzy na ekranie, ma w sobie wiele prawdy.

mięsoTwórca filmowy Lee Sung Jin ma na swoim koncie takie ambitne komedie, jak np Dolina Krzemowa I Tuca i Bertieale jest też osobą wychowaną w koreańsko-amerykańskim Kościele.

Tak więc, kiedy pisał sceny z Dannym w kościele, wynikało to z jego bycia utalentowanym twórcą telewizyjnym oraz z żywego doświadczenia kulturowego.

Kiedy Ali Wong i Randall Park byli współautorami scenariusza komedii romantycznej Zawsze bądź możeZrobili to jako artyści, którzy mają moc tworzenia i odgrywania tych postaci.

To wspaniale mięso I Wilmania Część kolejnego pokazu różnorodności jest na ekranie, ale akcja się nie skończyła i nie kończy tutaj, ale przynajmniej ewoluuje.

Przeczytaj powiązane tematy:Netflixa