Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

bne IntelliNews – Alegro musi działać szybko, aby zapobiec zalewaniu Amazonii

Jest duża szansa, że ​​szukasz długiej drukowanej książki, zestawu Lego lub nowego laptopa, twoje poszukiwania zaprowadziły Cię do Alegro, najlepszego serwisu e-commerce w Polsce.

Uruchomiony w 1997 roku w celu podążania za sukcesem eBay, Alegro początkowo był rynkiem gier online, ale w związku z rosnącą rolą Internetu w życiu ludzi, witryna szybko stała się przystankiem dla nowych i starych rzeczy.

Alegro z czasem okazało się bardzo popularne, a jego inspiracja, eBay, musiała zrezygnować z wejścia na polski rynek na początku XXI wieku ze względu na brak zainteresowania ze strony polskich kupujących.

Ale strona stoi teraz przed najtrudniejszym wyzwaniem, a amerykańska firma e-zakupowa Amazon bierze ją na prowadzenie na polskim rynku e-commerce Wydanie własnej strony w języku polskim.

Wojna nadchodzi wraz z rozwojem polskiego rynku e-zakupów, a sklepy stacjonarne są tymczasowo zamknięte podczas epidemii COVID-19. Sprzedaż na rynku e-zakupów osiągnęła w ubiegłym roku około 83 mld zł, co oznacza wzrost o 36% w stosunku do 2019 r Konsultacja z najnowszym raportem PwC. To 14% całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce w ubiegłym roku.

PwC twierdzi, że polski rynek e-commerce rośnie obecnie średnio o 12% rocznie, osiągając 162 mld zł (36 mld zł) w 2026 roku.

Robi plusk

Zdając sobie sprawę z odpowiedniego momentu na pozyskanie kapitału, właściciele Alegro postawili na IPO pod koniec 2020 roku. Plik Oferta za 10,6 mld zł W październiku w bezsennej warszawskiej armii odbiło się głośno – rekord GPW i jedna z największych debiutów w Europie w zeszłym roku. Alegro to obecnie jedna z największych spółek na warszawskiej giełdzie, której kapitalizacja wynosi 61 mld zł (21 13,21 mld zł).

Po debiucie giełdowym Alegro jest kontrolowane przez fundusze private equity Sinven, Fermira i Mid Europa Partners, które w 2016 roku kupiły Alegro od południowoafrykańskiego właściciela Nazpers za 25 3,25 miliarda dolarów. Fundusz zadebiutował 25% akcji spółki na GPW.

READ  Poland Tour - Essential Racing Preview

Ponieważ 79% polskich konsumentów korzysta z Alegro do zakupów online, nie jest zaskakujące, że firma osiągnęła wyjątkowo dobre wyniki w roku epidemii. To Opublikował zysk netto 261 mln zł (57,38 mln euro), wzrost o 110% r / rw czwartym kwartale.

Zysk przed odliczeniem odsetek, podatku, amortyzacji i kredytu (EBITDA) wzrósł o 35% r / r do 514 mln zł. Zysk netto wzrósł dzięki wzrostowi o 61% r / r do 1,3 mld zł w okresie październik-grudzień. Wartość biznesu ogółem – wskaźnik wartości towarów sprzedanych ogółem w serwisach e-commerce – wzrosła o 58% r / r do 10,85 mld zł w czwartym kwartale.

Alegro oczekuje, że GMV wzrośnie o prawie 20% do 2021 r., Prognozując jednocześnie ponad 20% wzrost przychodów. Firma co najmniej podwoi w tym roku swoje nakłady inwestycyjne do 560-600 mln zł.

Jednak dobre dane z rynku wschodzącego i Alegro zwróciły uwagę Amazona, uruchamiając 3 marca swój sklep z domeną .pl, sprawiając, że polska scena e-commerce z dnia na dzień stała się bardzo konkurencyjna.

Ponieważ Amazon tak poważnie wprowadza zakłócenia na polskim rynku, tym razem inny scenariusz podobny do eBaya raczej się nie rozegra.

Amerykański sprzedawca internetowy działa w Polsce od 2014 roku, zatrudniając 18 000 osób w 10 centrach logistycznych, zanim uruchomiono polskojęzyczną stronę internetową, zazwyczaj zlokalizowaną w małych miejscowościach w pobliżu dużych miast, takich jak Bośnan, Wrocław czy Lots. Firma jest już największym amerykańskim pracodawcą w Polsce i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem w 38 milionach krajów.

Oczekuje się, że wejście Amazona spowoduje wzrost ogólnego wskaźnika zakupów online w handlu detalicznym z obecnych 14% do 20%.

Czkawka podczas oceny

W odpowiedzi akcje Alegro spadły o prawie 30% w 2021 roku, a analitycy argumentują, że wartość firmy staje się teraz bardziej realna po pojawieniu się Amazona.

„Wejście Amazona na polski rynek, jedno z największych zagrożeń firmy, od początku tego roku przekłada się na problemy z wyceną” – napisał analityk Tomas Kessner na stronie Polish Stock Analysis. Palić w piecu.

Na krótkoterminowy spadek cen akcji wpłynęła decyzja głównych akcjonariuszy Alegro o rozpoczęciu przyspieszonego procesu budowania księgi popytu w połowie marca w celu sprzedaży około 7,5% istniejących akcji.

READ  Nieoficjalne Muzeum Jabłka w Polsce to tech time-warp

Może to jednak pomóc w dłuższej perspektywie czasowej, ponieważ zwiększyła liczbę akcji w wolnym obrocie o ponad 30%, co jest bardzo atrakcyjne dla inwestorów zagranicznych. Indeks MSCI wkrótce ogłosi, że podwyższa wagę Alegro z 0,25 do 0,35, co zaowocuje 139 milionami dolarów pasywnych kredytów.

Mimo to w połowie marca księgarnia zaskoczyła analityków, docierając w ciągu 180 dni od debiutu. „Trudno to powiązać z ostatnim oficjalnym wejściem Amazona na polski rynek” – powiedział giełdzie Conrad Kishepolsky, analityk z Haidong Bank. Grawerowanie piękna.

„Otoczenie konkurencyjne Alegro wyraźnie się zaostrza. Dodatkowo Alegro wkracza w kategorię automatycznych paczkomatów, co sprawi, że będzie to biznes bardziej kapitałochłonny ”- dodał analityk.

Aby bronić się przed Amazon, Alegro wkracza do branży paczkomatów, która początkowo miała założyć małą sieć 1500 maszyn w całym kraju.

To postawi go w bezpośredniej konkurencji z Infosys, liderem na rynku, który obsługuje ponad 11 000 szafek. Ogólnie wydaje się, że polski rynek e-commerce stanie się bardzo trudnym miejscem do osiągania solidnych zysków w ciągu najbliższych kilku lat.