Alan Sharlish i Anna Cooper
WARSZAWA (Reuters) – Polska nie osiągnęła w piątek porozumienia z kontrolerami ruchu lotniczego w sporze o płace i warunki, co skłoniło linie lotnicze do zbliżenia się do tego, co według europejskich władz może odwołać loty grupowe, powiedziała rzeczniczka związku zawodowego.
Zakłócenie, które dotyczy nie tylko lotów do i z Polski, ale także przelotów przez przestrzeń powietrzną kraju, może rozpocząć się 1 maja, dzień po zakończeniu okresu wypowiedzenia dla kontrolerów ruchu lotniczego, którzy zdecydowali się zrezygnować, zamiast zaakceptować regulamin pracy. . Powiedz, że to zagraża bezpieczeństwu.
Rzeczniczka powiedziała, że rozmowy zostaną wznowione w niedzielę po południu.
Eurocontrol powiedział, że polski urząd lotnictwa cywilnego drastycznie zmniejszy liczbę lotów w polskiej przestrzeni powietrznej, jeśli nie zostanie osiągnięte porozumienie.
„Od 1 maja Polski Urząd Lotnictwa Cywilnego wdroży program anulowania lotów w celu zmniejszenia liczby lotów do/z polskiej przestrzeni powietrznej” – powiedział Eurocontrol w e-mailowym oświadczeniu.
„Oczekuje się, że będzie wystarczająca liczba kontrolerów, aby zbliżyć się do warszawskich lotnisk, aby obsłużyć … o łącznej przepustowości około 170 lotów. Oba warszawskie lotniska miały obsłużyć średnio 510 lotów dziennie w maju”.
Jak podaje Stowarzyszenie Polskich Kontrolerów Ruchu Lotniczego, 180 z 206 kontrolerów pracujących w Warszawie zdecydowało się zrezygnować, zamiast zaakceptować nowe warunki pracy. Czterdzieści cztery ze 180 już wyjechało, a okres wypowiedzenia dla pozostałych 136 kończy się 30 kwietnia.
Związek twierdzi, że propozycje obniżenia wynagrodzeń kontrolerów ruchu lotniczego i zwiększenia maksymalnej liczby godzin, które mogą przepracować w systemie zmianowym z ośmiu do dwunastu, są nie do przyjęcia.
„Dążymy do bezpieczeństwa i powrotu kultury bezpieczeństwa pracy, a to oznacza środowisko zaufania, które buduje, a nie kupuje” – powiedziała w czwartkowym oświadczeniu.
Wiceminister infrastruktury Marcin Horala powiedział wcześniej, że żądania dotyczące wynagrodzeń kontrolerów ruchu lotniczego nie są realistyczne, biorąc pod uwagę skutki pandemii COVID-19, która obniżyła opłaty, jakie Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) pobiera od linii lotniczych.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu