Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Brak porozumienia w sprawie polskiego ruchu lotniczego, który mógłby spowodować zawieszenie samolotów Przez Reuters

Brak porozumienia w sprawie polskiego ruchu lotniczego, który mógłby spowodować zawieszenie samolotów Przez Reuters

© Reutera. PLIK ZDJĘCIE: Samoloty lądują na warszawskim lotnisku 16 kwietnia 2010 r. REUTERS/Peter Józek/PLIK ZDJĘCIE

Alan Sharlish i Anna Cooper

WARSZAWA (Reuters) – Polska nie osiągnęła w piątek porozumienia z kontrolerami ruchu lotniczego w sporze o płace i warunki, co skłoniło linie lotnicze do zbliżenia się do tego, co według europejskich władz może odwołać loty grupowe, powiedziała rzeczniczka związku zawodowego.

Zakłócenie, które dotyczy nie tylko lotów do i z Polski, ale także przelotów przez przestrzeń powietrzną kraju, może rozpocząć się 1 maja, dzień po zakończeniu okresu wypowiedzenia dla kontrolerów ruchu lotniczego, którzy zdecydowali się zrezygnować, zamiast zaakceptować regulamin pracy. . Powiedz, że to zagraża bezpieczeństwu.

Rzeczniczka powiedziała, że ​​rozmowy zostaną wznowione w niedzielę po południu.

Eurocontrol powiedział, że polski urząd lotnictwa cywilnego drastycznie zmniejszy liczbę lotów w polskiej przestrzeni powietrznej, jeśli nie zostanie osiągnięte porozumienie.

„Od 1 maja Polski Urząd Lotnictwa Cywilnego wdroży program anulowania lotów w celu zmniejszenia liczby lotów do/z polskiej przestrzeni powietrznej” – powiedział Eurocontrol w e-mailowym oświadczeniu.

„Oczekuje się, że będzie wystarczająca liczba kontrolerów, aby zbliżyć się do warszawskich lotnisk, aby obsłużyć … o łącznej przepustowości około 170 lotów. Oba warszawskie lotniska miały obsłużyć średnio 510 lotów dziennie w maju”.

Jak podaje Stowarzyszenie Polskich Kontrolerów Ruchu Lotniczego, 180 z 206 kontrolerów pracujących w Warszawie zdecydowało się zrezygnować, zamiast zaakceptować nowe warunki pracy. Czterdzieści cztery ze 180 już wyjechało, a okres wypowiedzenia dla pozostałych 136 kończy się 30 kwietnia.

Związek twierdzi, że propozycje obniżenia wynagrodzeń kontrolerów ruchu lotniczego i zwiększenia maksymalnej liczby godzin, które mogą przepracować w systemie zmianowym z ośmiu do dwunastu, są nie do przyjęcia.

„Dążymy do bezpieczeństwa i powrotu kultury bezpieczeństwa pracy, a to oznacza środowisko zaufania, które buduje, a nie kupuje” – powiedziała w czwartkowym oświadczeniu.

READ  Iran zakazuje wydobywania bitcoinów z powodu przerw w dostawie prądu w tym kraju

Wiceminister infrastruktury Marcin Horala powiedział wcześniej, że żądania dotyczące wynagrodzeń kontrolerów ruchu lotniczego nie są realistyczne, biorąc pod uwagę skutki pandemii COVID-19, która obniżyła opłaty, jakie Polska Agencja Żeglugi Powietrznej (PAŻP) pobiera od linii lotniczych.