Sezon zimowy Campbell River ma swoją premierę 24 stycznia, otwierając go piosenką „Eo”.
Dramat polskiego weterana reżysera Jerzego Skolimowskiego, który otrzymał w tym roku Nagrodę Jury w Cannes, podąża za rozumnym osłem, który konfrontuje się z najlepszymi i najgorszymi, jakie ludzkość ma do zaoferowania.
Opowiedziany za pomocą serii oszałamiających wizualnie winiet z imponującą ścieżką dźwiękową, film przedstawia antropomorficzne oczy osła wyczuwającego swoją drogę przez koła fortuny.
Obejmuje to bezbronne wcięcie w wędrownym cyrku pod opieką wytrzeszczonych oczu Cassandry (Sandra Drzymalska), pędzącą ciężarówką do fabryki kleju przez Mateusza (Mateusz Kosiokiewicz), wyczerpującą przygodę z synem marnotrawnym, który został księdzem Vito (Lorenzo Zurzulo) i Rzut okiem na tak zwane dobre życie w mieszczańskim domu znudzonej gospodyni domowej o imieniu Hrabina (Isabelle Huppert). Pozostaje nam tylko zgadywać, co myśli Eo – po zobaczeniu tego, co najlepsze i najgorsze w ludzkości.
Szef kuchni Skolimowskiego wyjaśnia, że nie różnimy się tak bardzo od zwykłych potworów: rodzimy się, przez chwilę doświadczamy cierpienia i miłości (jeśli mamy szczęście), jesteśmy przypadkowo wykorzystywani w naszej pracy, a potem umieramy. EO, A Kind Tribute to Au Hazard Balthazar Roberta Bressona, to pięknie ilustrowana, przypominająca anegdotę podróż po współczesnej Europie, w której prosi nas, abyśmy żyli z taką samą pokorą i godnością, jak nasze zwierzęta.
„[Skolimowski] Unika tradycyjnej fabuły, aby zrobić coś, co mieści się między fantazją a literaturą faktu, dokument przyrodniczy i przełomowy, nastrojowy utwór. Jeśli za EO kryje się jakieś przesłanie, to jest nim to, że zwierzęta – zwłaszcza osły – wciąż są traktowane z taką brutalnością, podczas gdy to one zdołały uczynić nasz świat pięknym miejscem. […] Jeśli są filmy, które lepiej ogląda się na dużym ekranie w zaciemnionym kinie z włączonym dźwiękiem, to jest to jeden z nich” – czytamy w recenzji filmu The Hollywood Reporter.
Festiwal filmowy jest wynikiem udanej współpracy z Toronto International Film Festival i Tidemark Theatre. To partnerstwo pozwala The Campbell River Group rezerwować filmy, które normalnie nie trafiłyby do kin Campbell River i wyświetlać je w Tidemark Theatre.
Bilety: wstęp 15 USD (+ obowiązujące podatki i opłaty)
Bilety sezonowe i karnety są dostępne na tidemarktheater.com lub 250.287.PINK!
[email protected]
Jak my Facebook I poszliśmy za nim Świergot
Arts Campbell Riverfilm
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Polski Instytut Sztuki Filmowej powołuje nowego prezesa po dymisji Radosława Śmijewskiego
Joanna Lisowska – droga do sławy na polskiej scenie
Ogłoszono tytuły Dni Polskich na rok 2024