Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

CD Project w Polsce przynosi 66% zysku |  Potężne 790 KFGO

CD Project w Polsce przynosi 66% zysku | Potężne 790 KFGO

Adriana Ebert

GDAŃSK (Reuters) – CD Projekt, największy polski twórca gier, odnotował w czwartek 66% wzrost rocznego zysku netto do 347,1 mln zł (81 mln USD), napędzany flagowymi tytułami „Wiedźmin 3: Dziki Gon” i „Cyberpunk 2077” .

Pomimo braku nowych wydań, wyniki CD Projektu w 2022 roku były drugimi najlepszymi w historii CD Projektu, po 2020 roku, kiedy wypuścił długo oczekiwany Cyberpunk 2077.

„Dzięki solidnej sprzedaży Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3 nasze łączne przychody sięgnęły 953 mln zł, przy 347 mln zł zysku netto” – powiedział w oświadczeniu dyrektor finansowy Piotr Nielubowicz.

„Większość tego zysku – ponad 200 mln zł – zainwestowaliśmy w nasze przyszłe projekty deweloperskie.”

W 2022 roku firma aktywnie pracowała nad Cyberpunkiem 2077, czego efektem były aktualizacje i konsolowa wersja gry nowej generacji. Netflixowa premiera serialu anime „Cyberpunk: Edgerunners” została dobrze przyjęta, przyciągając wielu nowych graczy.

„Popularność serii i pozytywne przyjęcie aktualizacji, która ukazała się na tydzień przed premierą, miały niebagatelny wpływ na sprzedaż Cyberpunka i ogólne nastroje wokół gry, o czym świadczą opinie graczy” — powiedział w oświadczeniu Adam Kisiński. .

„To wyraźna wskazówka, że ​​głębokie zaangażowanie we współpracę z naszymi franczyzobiorcami i poszerzanie ich zasięgu to właściwa droga naprzód” – dodał.

W tym roku CD Projekt wyprzedza wyczekiwany pierwszy i jedyny dodatek do gry Cyberpunk 2077 pod tytułem Phantom Liberty, kampanię marketingową rozpoczynającą się w czerwcu.

Phantom Liberty to ostatnia gra stworzona na własnym silniku RED, CD Projekt przechodzi na zewnętrzny silnik Unreal Engine 5 w swoich nadchodzących projektach, w tym nowej trylogii Wiedźmina, remake’u pierwszej gry – Wiedźmina 1 i kontynuacji Cyberpunka.

CD Projekt Cyberpunk 2077 sprzedał się w ponad 20 milionach egzemplarzy, a sprzedaż trylogii Wither przekroczyła 65 milionów egzemplarzy.

(1 $ = 4,2848 zł)

READ  Wyniki badań w czterech krajach Europy Środkowej, jako że wolność mediów jest „zagrożona” | Wolność prasy

(Reportaż Adriany Ebert Edycja autorstwa Davida Goodmana i Richarda Changa)