Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Cop26: Australia oskarżona o „ukrywanie się” podczas sprzeciwu wobec porozumienia potrzebnego do powstrzymania katastrofalnego załamania klimatu | policjant 26

Australia oskarżona o „chowanie się za innymi” w policjant 26 Szczyt klimatyczny w Glasgow ze sprzeciwem wobec porozumienia jest niezbędny, aby zachować szansę na ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C, progu, powyżej którego naukowcy ostrzegają, że załamanie klimatu szybko stanie się katastrofalne.

Australia jest jednym z kilku krajów, które nie popierają porozumienia w rozmowach COP26, które wymagałoby od wszystkich krajów powrotu do stołu negocjacyjnego w przyszłym roku z silniejszymi zobowiązaniami do redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 roku.

Kwestia pozostaje głównym punktem spornym wśród ponad 190 krajów uczestniczących w rozmowach, które przedłużyły się poza termin piątkowego wieczoru i potrwają do soboty czasu lokalnego, ponieważ negocjatorzy walczą o tę kwestię. Szczegóły potencjalnej oferty.

Australijska delegacja rządowa utrzymywała w rozmowach w dużej mierze niewielką publiczną obecność, odkąd minister ds. redukcji emisji Angus Taylor wrócił do domu na tydzień przed uczestnictwem w szczycie.

Ale kilka źródeł powiedziało Guardian Australia, że ​​rząd Morrisona był przeciwny częściom dossier Zaktualizuj wersję roboczą tekstu negocjacyjnego Opublikowany w piątek przez brytyjskich gospodarzy szczytu, który będzie miał kluczowe znaczenie dla utrzymania szansy na ograniczenie średniego globalnego ogrzewania od czasu rewolucji przemysłowej do 1,5°C.

Bill Hare, dyrektor generalny Climate Analytics, który od 30 lat uczestniczy w szczytach klimatycznych, powiedział, że Australia „chowa się za innymi”, w tym Brazylią, Rosją i Arabią Saudyjską, które próbowały osłabić tekst negocjacyjny.

„Perspektywy dla Australii są najgorsze, jakie widziałem w swojej karierze” – powiedział. „Nie mówi publicznie o swoim stanowisku, ale wyraźnie nie chce, aby w przyszłorocznym procesie wszystkie kraje cofnęły się i zlikwidowały lukę emisyjną do 2030 r.”.

Projekt dokumentu wzywa kraje do ponownego rozważenia i wzmocnienia swoich celów na 2030 r., a do końca przyszłego roku zgodnie z docelowym poziomem temperatury określonym w przełomowym porozumieniu paryskim z 2015 r. – aby utrzymać globalne ogrzewanie znacznie poniżej 2°C powyżej czasów sprzed epoki przemysłowej , oraz „podążać za wysiłkami „Za ograniczenie do 1,5 stopnia Celsjusza.

READ  Teoria wycieków w laboratorium Wuhan - Podcast | Wiadomości z Australii

Zawiera zastrzeżenie, że te wzmocnione zobowiązania muszą „brać pod uwagę różne okoliczności krajowe” – co obserwatorzy postrzegają jako potencjalną klauzulę wyjścia, która podkreśla niewiążący charakter zobowiązań w rozmowach klimatycznych ONZ.

Ale pod innymi względami idzie dalej niż porozumienie paryskie. Stany mówią: rozpoznaj – Na podstawie prac Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu – że skutki byłyby znacznie gorsze przy 2°C niż przy 1,5°C oraz że ograniczenie ogrzewania do minimalnego poziomu wymagałoby „szybkiej, głębokiej i trwałej” redukcji emisji. Obejmuje to zmniejszenie światowych emisji dwutlenku węgla o 45% do 2030 r. w porównaniu z 2010 r. oraz osiągnięcie zera netto do „około połowy stulecia”.

Z oceną z tego tygodnia, że ​​zgodnie z obecnymi celami świat już w tej dekadzie zwiększy emisje o 13%, tekst sugeruje, że kraje powinny uznać, że „w tej krytycznej dekadzie” potrzebne są szybkie działania.

Rząd Morrisona odrzuca to stanowisko. Był jednym z niewielu ważnych emitentów, którzy odmówili zwiększenia celu na 2030 r. Jego oficjalnym celem, wyznaczonym, gdy sześć lat temu był premier Tony Abbott, pozostaje zmniejszenie emisji o 26-28% w porównaniu z poziomami emisji z 2005 r. Wiele z podobnych krajów zobowiązał się do zmniejszenia o połowę emisji do 2030 r..

Australia Planuj osiągnąć zero netto do 2050 r., wydany dwa dni przed wyjazdem Morrisona z Australii na rozmowy w Glasgow, nie zawierał żadnych nowych zasad i opierał się na pracy wolontariuszy ze strony biznesu, konsumentów i rozwoju technologii, aby osiągnąć cel zerowy netto. Redukcje emisji zostaną w znacznym stopniu opóźnione do 2030 i 2040 roku.

Modele wspierające plan, opublikowane w piątek, są zgodne z temperaturą 2°C, a nie 1,5°C. On ona Nie udało się wyjaśnić, jak osiągnąć zero netto Zakładał długie życie dla przemysłu paliw kopalnych, w tym, że przemysł eksportu gazu będzie większy w 2050 roku niż jest dzisiaj.

READ  Płać więcej dni świątecznych w Australii

Sprzeciw Australii wobec sformułowania w projekcie tekstu, który wzywałby kraje do zwiększenia celów na 2030 r. w przyszłym roku, jest zgodny ze stanowiskiem, które premier przedstawił przed podróżą do Glasgow – że rząd Nie podniesie swojego celu na 2030 teraz ani w wyborach federalnych w przyszłym roku Chociaż prognozy wskazują, że kraj przekroczy cel.

Czy i w jaki sposób kraje dokonają przeglądu swoich planów krajowych na 2030 r.? Znane jako składki ustalone na poziomie krajowym (NDC) Teraz w centrum rozmów, ze zaktualizowanym projektem tekstu negocjacyjnego, który ma zostać opublikowany przez szefa Cop26 Aloka Sharmy w sobotę o 8 rano w Glasgow. Tekst ma na celu wyjaśnienie i rozwinięcie porozumienia paryskiego i ma być głównym rezultatem szczytu.

Niektóre kraje próbowały argumentować, że rewizja celów na rok 2030 w przyszłym roku jest niezgodna z porozumieniem paryskim, które wymaga rewizji tylko co pięć lat, ale Inni twierdzili, że traktat paryski pozwolił na eskalację tego zjawiska. Badania przeprowadzone przez Climate Action Tracker wykazały aktualne wkłady ustalone na poziomie krajowym dokonane przez kraje w Glasgow Spowodowałoby to ogrzewanie o co najmniej 2,4°C.

Rob Hales, dyrektor Centrum Zrównoważonej Przedsiębiorczości Uniwersytetu GriffithPowiedział, że rząd Morrisona wydaje się „siedzieć na rękach” na Cop26, jednocześnie wspierając stanowiska zgodne z 2C dla ogrzewania, a nie 1,5C. Powiedział, że reputacja kraju, który utrzymuje oparte na zasadach stosunki międzynarodowe, zostanie „poważnie wystawiona na próbę”, jeśli kraj ten przyczyni się do złagodzenia wyniku w Glasgow.

Stosując podejście „sprawiedliwego udziału”, Hals powiedział, że Australia uwolniła już 42% pozostałych dopuszczalnych emisji z paliw kopalnych od 2013 r., pozostawiając jedynie 58% do 2050 r. „Bez zwiększania ambicji w zakresie celów i planów redukcji emisji z paliw kopalnych, jest jest niemal pewne, że Australia przekroczy swój budżet.

Irwin Jackson, dyrektor ds. polityki w Investor Group ds. zmian klimatycznych i doświadczony obserwator rozmów klimatycznych, powiedział, że inwestorzy instytucjonalni odpowiedzialni za zarządzanie ponad połową globalnych aktywów wezwali rządy do uniknięcia katastrofalnego wzrostu temperatury o ponad 1,5 stopnia Celsjusza. Stanowisko Australii temu nie odpowiada. Powiedział, że jego cel na 2030 r. był znacznie poniżej średniej konkurencji, głównych partnerów handlowych i sojuszników, a nawet mniej niż wymaga nauka.

READ  Covid, Omicron: Wielkie wezwanie do szefa WHO do odwołania wydarzeń teraz w celu „zakończenia pandemii”

„Biznes jak zwykle w przypadku obecnego celu Australii w zakresie emisji do 2030 r. pozostaje poważnym ryzykiem finansowym dla australijskiej gospodarki” – powiedział Jackson.

Biuro Taylora odmówiło komentarza w sobotę. W czwartkowym oświadczeniu minister powiedział, że Australia jest „aktywnym i konstruktywnym uczestnikiem negocjacji w celu zapewnienia pozytywnego wyniku”.

Guardian Australia ujawnił w tym tygodniu, że rząd Morrisona również ujawnił Spróbuj zablokować rekomendację UNESCO Kraje powinny dążyć do ograniczenia ogrzewania do 1,5°C, aby chronić miejsca światowego dziedzictwa przed skutkami kryzysu klimatycznego.

jak Zgłoszone przez OpiekunaInne kwestie sporne dotyczące Cop26 to:

  • Brak finansowania klimatycznego, aby pomóc krajom rozwijającym się w adaptacji. Długo obiecane 100 miliardów dolarów rocznie ze źródeł publicznych i prywatnych miało zostać dostarczone do 2020 r., ale oczekuje się tego dopiero w 2023 r. Kraje rozwijające się chcą dyskusji na znacznie większej puli.

  • Jak radzić sobie z „stratami i szkodami” wynikającymi z wpływu klimatu, których nie można uniknąć dzięki przygotowaniu lub adaptacji. G77+Chiny chcą utrzymać przy życiu możliwość powstania „instrumentu strat i szkód”, przez który bogaci będą płacić Odszkodowania za katastrofy klimatyczne.

  • Jak kraje mierzą i raportują emisje gazów cieplarnianych.

  • Artykuł 6 porozumienia paryskiego dotyczy handlu węglem. Niektóre kraje, w tym Australia, chcą zastosować kompensację emisji dwutlenku węgla, aby spełnić swoje zobowiązania. inni się boją Zalew tanich kredytów węglowych, które nie odzwierciedlają rzeczywistej redukcji emisji.