Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Czy ADHD jest użytecznym wskaźnikiem problemów ze zrozumieniem?

Czy ADHD jest użytecznym wskaźnikiem problemów ze zrozumieniem?

W niedawnym badaniu opublikowanym w Raporty naukoweW tym badaniu naukowcy ocenili znaczenie cech zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) jako predyktorów problemów ze zrozumieniem.

pobyt: Cechy ADHD są ważniejszym predyktorem problemów internalizacyjnych niż cechy autystyczne. Źródło zdjęcia: StepanPopov/Shutterstock

Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) opisywane są jako trudności w komunikacji społecznej oraz powtarzające się, ograniczające tendencje w zachowaniu. Oprócz podstawowych objawów zaburzeń ze spektrum autyzmu, znaczna liczba badań dotyczyła powiązań między problemami ze zdrowiem psychicznym a ZA, zwłaszcza zaburzeniami internalizacyjnymi. Warto zauważyć, że problemy z internalizacją były również związane z obniżoną jakością życia, zdrowiem fizycznym i aktywnością społeczną w ASD, co czyni je krytycznymi celami interwencji. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) to kolejna choroba neurorozwojowa związana z zaburzeniami introspektywnymi, takimi jak lęk, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne (OCD) i depresja. Jednak badania dotyczące kwestii wewnętrznych i praktyki klinicznej koncentrują się bardziej na ASD niż na ADHD.

o studiowaniu

W tym badaniu naukowcy zbadali wyraźne powiązania między zgłaszanymi przez siebie cechami ADHD i ASD a problemami z internalizacją.

Rekrutację przeprowadziła firma Prolific, która dostarczyła reprezentatywnej próby dorosłej populacji Wielkiej Brytanii, z uwzględnieniem wieku i płci. Próba obejmowała 504 osoby w wieku od 18 do 79 lat. W Międzynarodowej Standardowej Klasyfikacji Wykształcenia uczestnicy wskazali swój wiek, płeć i poziom wykształcenia w przedziale od zera do siedmiu. Nie zebrano żadnych dodatkowych danych dotyczących rozpoznania klinicznego.

28-itemowy iloraz spektrum autyzmu (AQ-Short) oceniał społeczne i niespołeczne cechy ASD, uzyskując wynik w zakresie od 28 dla niektórych cech autystycznych do 112 dla kilku cech autystycznych. AQ-Short może być używany zarówno przez mężczyzn, jak i kobiety. Ponadto skala samoopisu ADHD (ASRS) mierzy cechy ADHD. Jego 18 pozycji odzwierciedlało częstość objawów związanych z nadpobudliwością/impulsywnością i nieuwagą, z wynikami w zakresie od zera dla braku cech ADHD do 72 dla kilku cech ADHD. Warto zauważyć, że w obecnym dochodzeniu niezawodność ASRS była wysoka.

READ  Badania Westmead wykazały, że gen „hamujący” stan zapalny może pomóc w ujawnieniu wyników choroby nerek - thepulse.org.au

7-itemowa skala zaburzeń lękowych uogólnionych (GAD-735) mierzy, jak często ludzie doświadczali objawów lęku w ciągu ostatnich dwóch tygodni, co daje wynik od 0 dla braku lęku do 21 dla bardzo lęku. 9-punktowy Moduł Depresji w Kwestionariuszu Zdrowia Pacjenta (PHQ-936) oceniał częstość objawów depresyjnych w ciągu ostatnich dwóch tygodni, uzyskując wynik od 0 dla braku depresji do 27 dla dużej depresji.

wyniki

Wyniki badania wykazały, że żaden z obserwowanych punktów danych nie został zidentyfikowany jako wielowymiarowe wartości odstające. Wizualna ocena wykresu QQ reszt normatywnych oraz wykresu punktowego porównującego pozostałości normatywne ze standaryzowanymi wartościami oczekiwanymi sugerowała, że ​​założenia homeopatii i normalności mogły zostać naruszone.

Zgodnie z oczekiwanym nakładaniem się ADHD i ASD, ujawniono pośrednie powiązania między cechami ASD i ADHD. Lęk i depresja zostały powiązane z cechami ASD i ADHD. Depresja i lęk również wykazywały silny związek. Aby wyeliminować wiele problemów współliniowości w analizie wielowymiarowej, depresja i lęk zostały połączone w złożoną ocenę problemów z internalizacją. Trudności z internalizacją były związane z ASD, jak również z cechami ADHD.

Wiek, płeć i poziom wykształcenia były czynnikami w analizie regresji wielokrotnej badającej określone powiązania między cechami ASD i ADHD a kwestiami internalizacji. Problemy z internalizacją są jednoznacznie przewidywane przez cechy ASD i ADHD. Współczynniki beta wskazywały, że cecha ADHD była dokładniejszym predyktorem niż cecha ASD. Zespół zauważył jednak, że porównanie współczynników beta nie było wystarczające do określenia względnej ważności predyktorów.

Jako najsilniejszy predyktor problemów z internalizacją, cechy ADHD wyraźnie przewyższały cechy ASD. Dochodzenie wykazało również, że ten szacowany związek dominacji miał wskaźnik nawrotów wynoszący 100%. Wskazuje to, że cechy ADHD zawsze będą przeważać nad cechami ASD jako predyktorem problemów z internalizacją na poziomie populacji.

Zespół porównał również modele, które zawierają predyktor będący przedmiotem zainteresowania, a mianowicie cechy ADHD lub cechy ASD, z modelami zerowymi, które obejmują inne zmienne. Czynniki Bayesa (BF10) sklasyfikowały cechy ASD i ADHD jako niezależne predyktory problemów z internalizacją. Istniały „ekstremalne” dowody na to, że cechy ADHD i ASD przewidywały problemy z internalizacją, chociaż cechy ADHD były znacznie bardziej predykcyjne niż cechy ASD. Ogólny trend wyników był taki sam zarówno dla analiz lęku, jak i depresji.

READ  Niezniszczalna „czarna skrzynka” w najdrobniejszych szczegółach zarejestruje upadek naszej planety

wniosek

Wyniki badania wykazały, że ADHD i ASH specyficznie przewidywały zaburzenia internalizacyjne, takie jak depresja i lęk. Co ważne, cechy ADHD były znacznie lepszym predyktorem problemów z internalizacją, a związek ten jest praktycznie gwarantowany we wszystkich populacjach. Chociaż potrzebne są dodatkowe badania, aby powtórzyć te odkrycia i wyjaśnić procesy stojące za obserwowanymi powiązaniami, to badanie dostarczyło istotnych nowych dowodów związanych z zaburzeniami neurorozwojowymi i zdrowiem psychicznym dorosłych.