Władze wyraziły zgodę na wznowienie testów w największym australijskim projekcie baterii Tesla w tym tygodniu, po tym, jak dochodzenia w sprawie lipcowego pożaru wykazały, że prawdopodobną przyczyną był wyciek chłodziwa.
główne punkty:
- Dochodzenie przeprowadzone przez Energy Safe Victoria mówi, że pożar jest „najprawdopodobniej” spowodowany nieszczelnością układu chłodzenia Megapack
- Uważa się, że spowodowało to zwarcie w akumulatorze, co doprowadziło do pożaru
- Podejmowane są dodatkowe środki bezpieczeństwa, aby można było wznowić testy na miejscu
Dwa Megapacki Tesli zapaliły się, gdy 30 lipca wybuchł pożar podczas wstępnych testów w wiktoriańskiej placówce Big Battery w Morapolu, niedaleko Geelong.
Pożar szalał przez cztery dni, zanim strażacy przejęli nad nim kontrolę.
Badanie przeprowadzone przez Energy Safe Victoria wykazało, że „najbardziej prawdopodobną” przyczyną pożaru był wyciek chłodziwa w układzie chłodzenia Megapack, który spowodował zwarcie, które doprowadziło do pożaru jednego z elementów elektronicznych.
Powstałe ogrzewanie spowodowało następnie ucieczkę termiczną i pożar, który rozszerzył się na drugą baterię.
W czasie pożaru akumulator był wyłączony, co, jak stwierdziła firma Energy Safe Victoria (ESV), przyczyniło się do powstania pożaru z powodu braku systemów monitorowania i ochrony, co pozwoliło na niewykrycie początkowej usterki.
Regulator bezpieczeństwa energetycznego Tesla i francuski Neoen wyrazili zgodę na wznowienie testów reaktywacji dużej wiktoriańskiej baterii w środę.
Luis de Sambuchi, dyrektor zarządzający Neoen Australia, powiedział, że bezpieczeństwo było „najważniejszym priorytetem” firmy energetycznej.
„Poświęciliśmy czas, aby zrozumieć przyczynę wypadku i wdrożyliśmy środki, aby upewnić się, że nie powtórzy się on” – powiedział de Samboche.
„Obecnie aktywnie współpracujemy ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, aby zakończyć uruchomienie i testowanie projektu i czekamy na dzielenie się wnioskami z branży w nadchodzących tygodniach”.
ESV powiedział, że od tego czasu wprowadzono kilka zmian, aby zapobiec przyszłym pożarom, w tym sprawdzanie szczelności każdego systemu chłodzenia Megapack przed testowaniem na miejscu oraz wprowadzenie nowego alarmu „zagubionej izolacji jednostki akumulatorowej” dla oprogramowania układowego.
Grupa ds. Bezpieczeństwa Energetycznego i Fisher Engineering prowadzą również dwa oddzielne dochodzenia, a niezależny raport ma zostać przedstawiony do listopada.
Oczekuje się, że Victorian Large Battery stanie się największą na półkuli południowej w ramach dążeń rządu wiktoriańskiego do przejścia na energię odnawialną.
Neoen twierdzi, że będzie w stanie odblokować do 250 MW dodatkowej mocy szczytowej dla Victorii i ma zostać ukończony do listopada 2021 roku.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu