Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Dochodzenie wykazało, że pożar w gigantycznym projekcie baterii Tesli w pobliżu Geelong był najprawdopodobniej spowodowany wyciekiem chłodziwa

Władze wyraziły zgodę na wznowienie testów w największym australijskim projekcie baterii Tesla w tym tygodniu, po tym, jak dochodzenia w sprawie lipcowego pożaru wykazały, że prawdopodobną przyczyną był wyciek chłodziwa.

Dwa Megapacki Tesli zapaliły się, gdy 30 lipca wybuchł pożar podczas wstępnych testów w wiktoriańskiej placówce Big Battery w Morapolu, niedaleko Geelong.

Pożar szalał przez cztery dni, zanim strażacy przejęli nad nim kontrolę.

Badanie przeprowadzone przez Energy Safe Victoria wykazało, że „najbardziej prawdopodobną” przyczyną pożaru był wyciek chłodziwa w układzie chłodzenia Megapack, który spowodował zwarcie, które doprowadziło do pożaru jednego z elementów elektronicznych.

Powstałe ogrzewanie spowodowało następnie ucieczkę termiczną i pożar, który rozszerzył się na drugą baterię.

W czasie pożaru akumulator był wyłączony, co, jak stwierdziła firma Energy Safe Victoria (ESV), przyczyniło się do powstania pożaru z powodu braku systemów monitorowania i ochrony, co pozwoliło na niewykrycie początkowej usterki.

Regulator bezpieczeństwa energetycznego Tesla i francuski Neoen wyrazili zgodę na wznowienie testów reaktywacji dużej wiktoriańskiej baterii w środę.

Luis de Sambuchi, dyrektor zarządzający Neoen Australia, powiedział, że bezpieczeństwo było „najważniejszym priorytetem” firmy energetycznej.

„Poświęciliśmy czas, aby zrozumieć przyczynę wypadku i wdrożyliśmy środki, aby upewnić się, że nie powtórzy się on” – powiedział de Samboche.

„Obecnie aktywnie współpracujemy ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, aby zakończyć uruchomienie i testowanie projektu i czekamy na dzielenie się wnioskami z branży w nadchodzących tygodniach”.

ESV powiedział, że od tego czasu wprowadzono kilka zmian, aby zapobiec przyszłym pożarom, w tym sprawdzanie szczelności każdego systemu chłodzenia Megapack przed testowaniem na miejscu oraz wprowadzenie nowego alarmu „zagubionej izolacji jednostki akumulatorowej” dla oprogramowania układowego.

READ  Coles broni „nieodpowiedzialnego” posunięcia po plastikowym zobowiązaniu

Grupa ds. Bezpieczeństwa Energetycznego i Fisher Engineering prowadzą również dwa oddzielne dochodzenia, a niezależny raport ma zostać przedstawiony do listopada.

Oczekuje się, że Victorian Large Battery stanie się największą na półkuli południowej w ramach dążeń rządu wiktoriańskiego do przejścia na energię odnawialną.

Neoen twierdzi, że będzie w stanie odblokować do 250 MW dodatkowej mocy szczytowej dla Victorii i ma zostać ukończony do listopada 2021 roku.