Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Notatka do Borisa Johnsona: Weź pięść

Polityka i aktualizacje polityki w Wielkiej Brytanii

Najpierw były luki na półkach w supermarketach, potem wysokie rachunki za energię. Teraz na stacjach benzynowych kończy się paliwo. Armia jest gotowa do pomocy. Niecałe dwa tygodnie temu zmiany w gabinecie Borisa Johnsona były ożywieniem w erze post-Covid. Zamiast tego jego zespół wydaje się być coraz bardziej pod wpływem wydarzeń, ale nie jest pod kontrolą. Dla konserwatystów, którzy twierdzą, że są naturalną partią rządu, stanowi to poważne ryzyko. Zdobycie reputacji za wydajność trwa latami. Może się rozbić w nocy.

Rząd może powołać się na łagodzenie, że inne kraje mają niektóre z tych samych problemów. Covid-19 i jego konsekwencje są częściowo winne. Hurtowe ceny gazu rosną w całej Europie z powodu braku podaży, gdy gospodarki powracają po pandemii. Inne kraje Europy Zachodniej doświadczają niedoboru kierowców cargo po tym, jak wielu imigrantów z Europy Wschodniej wybrało Covid z rodzinami w domu.

Niektóre decyzje, które zaostrzyły problemy, poprzedzały rząd Johnsona, chociaż zostały podjęte przez poprzednie administracje Partii Konserwatywnej. Liberalizacja źle obsługiwanego rynku dostaw energii, wraz z nałożeniem limitu cen energii, doprowadziła do porażki dzisiejszych przybyszów pozbawionych kapitału. Zamknięcie magazynu ropy pozostawiło Wielką Brytanię z mniejszymi rezerwami gazu niż jej odpowiednicy w UE, aby złagodzić problemy z dostawami.

Istnieją jednak konkretne powody dla rządu Johnsona, dlaczego wspólne trudności uderzają w Wielką Brytanię jeszcze mocniej. Jednym z nich jest Brexit i umowa handlowa, którą rząd zawarł po Brexicie. Nie jest to, jak wskazują niektóre europejskie media kontynentalne, jedyna ani główna przyczyna problemów Wielkiej Brytanii. Ale to skomplikowany czynnik. Opuszczenie jednolitego rynku doprowadziło do napięć granicznych, które zniechęcają kierowców z UE do podejmowania pracy, która wiąże się z przyjazdem do Wielkiej Brytanii. Koniec swobody poruszania się utrudnił polskim czy rumuńskim kierowcom, którzy wrócili do domu po Covid.

READ  YouTuber patrzy, jak jego Ferrari F8 Tributo za 400 000 $ płonie po przejechaniu przez Kornfeld

Ekonomiczne dostosowanie tej wielkości – nie wspominając o globalnym kryzysie zdrowotnym – zawsze wymagało elastycznego, wydajnego i pragmatycznego rządu. Zamiast tego, podobnie jak w przypadku większości pandemii, rząd Johnsona zawsze wydawał się być poza krzywą. Wynika to po części ze struktury i personelu, które mają niewielkie możliwości reagowania w skoordynowany sposób i przewidywania kryzysów. Gabinet ma również tendencję do postrzegania uzasadnionych ostrzeżeń ze strony ludzi biznesu lub kogokolwiek postrzeganego jako „niewłaściwa strona” debaty o Brexicie jako próby podważenia swojego głównego projektu politycznego.

Zmiany toru były często zbyt małe, za późno. Wydanie zaledwie 5 000 wiz dla kierowców ciężarówek w UE w niewielkim stopniu przyczyni się do złagodzenia problemów w łańcuchu dostaw; Wcale nie jest jasne, ilu ludzi zechce stawić czoła biurokracji i kosztom przyjazdu do Wielkiej Brytanii w ciągu kilku miesięcy, kiedy w Europie jest tyle pracy.

Chęć przesunięcia równowagi na rynku pracy w kierunku pracowników i zachęcenia pracodawców do inwestowania w umiejętności i płace jest uzasadnionym celem. Ale robienie tego wymaga czasu. W międzyczasie rząd musi zrobić to, co jest potrzebne, aby chronić gospodarkę, w tym tymczasowo otworzyć granice, aby zaakceptować osoby z wymaganymi umiejętnościami.

Znaki zapytania dotyczące wydajności mogą stać się śmiertelne dla każdego rządu. Jednak zespół Johnsona postawił swoją przyszłość na realizacji złożonego programu, w tym wyrównania obszarów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji i realizacji „zielonej” rewolucji przemysłowej. Aby mieć jakiekolwiek szanse na sukces, brytyjski premier musiałby zrobić to, do czego namawiał go prezydent Francji Emmanuel Macron w zeszłym tygodniu, i doprowadzić do aresztowania.