Na pewno tego doświadczyłeś, a jeśli nie, wydaje się, że wkrótce to zrobisz.
Klienci coraz częściej są proszeni o zjedzenie dodatkowych posiłków na brunch, brunch lub popołudniowy koktajl w niedziele.
Dopłaty w weekendy i święta są legalne i, według Stowarzyszenia Restauracji i Restauracji, są ważną częścią pomagania firmom hotelarskim w osiągnięciu rentowności.
Prawdopodobnie stanie się również bardziej powszechny – i bardziej dotkliwy – wraz ze wzrostem cen produktów i wzrostem wynagrodzeń w hotelach od 1 października.
„Ten koszt musi gdzieś iść” – powiedziała Belinda Clark, dyrektor generalna Stowarzyszenia Restauracji i Restauracji.
„W przeciwieństwie do tego, [restaurants and cafes] Może się nie otworzyć, a myślę, że wszyscy uwielbiamy wypić kawę i wyjść na brunch w weekendy”.
Niektóre restauracje pobierają dodatkową opłatę w soboty, ale większość ograniczy dopłatę do niedziel i świąt.
Jakie są zasady dotyczące opłat dodatkowych?
Australijska Komisja ds. Konsumentów i Konkurencji – która egzekwuje obowiązujące w kraju przepisy dotyczące uczciwego handlu – pozwala restauracjom i kawiarniom pobierać dodatkowe opłaty w weekendy i święta.
Biuro Sprawiedliwego Handlu w Queensland mówi firmom, że nie muszą sporządzać oddzielnych list dni dopłaty i mogą po prostu wyświetlić podwyżkę jako procent na liście „o ile wyświetlają ją w widocznym, jasnym i przejrzystym miejscu”.
Według firm ACCC nie należy pobierać dodatkowych opłat, chyba że tego konkretnego dnia natrafiasz na wysokie koszty.
„Firmy nie mogą wprowadzać konsumentów w błąd co do cen towarów lub usług, w tym wszelkich nieuniknionych lub z góry ustalonych dodatkowych opłat, które mogą mieć zastosowanie do transakcji” – powiedziała rzeczniczka.
Klienci, którzy uważają, że zostali obciążeni nieujawnioną dodatkową opłatą, mogą złożyć skargę Lokalna Agencja Sprawiedliwego Handlu lub Agencja Spraw KonsumenckichRzeczniczka ACCC powiedziała.
Opłata ta wynosi zwykle około 10 procent, według Izby Przemysłowo-Handlowej Queensland (CCIQ).
„To, co możemy zaobserwować, to ogromny ruch” — powiedziała Joanna Minchinton, dyrektor ds. relacji w miejscu pracy w CCIQ.
„Widziałem, jak dopłaty się zmieniają, a ich zakres wynosi od 10 do 20 procent”.
Gdzie trafiają pieniądze?
Minchinton powiedział, że dodatkowe opłaty często pomagają pokryć koszty personelu.
„Dla stałego pracownika, który jest klasyfikowany jako żywność i napoje drugiej kategorii – więc podają napoje, podają jedzenie – stawka wynagrodzenia od poniedziałku do piątku wynosi 22,77 USD za godzinę” – powiedziała.
„A potem, kiedy masz święto państwowe… spada do 51,23 USD za godzinę”.
Stawki kar weekendowych są ważną częścią działalności hotelarskiej, ale oznaczają, że firmy ponoszą dodatkowe koszty w weekendy i święta.
„Naprawdę chcemy mieć pewność, że nasza branża dobrze płaci ludziom” – powiedział Clark.
„Chcemy mieć pewność, że jesteśmy zawodem i cieszymy się, że będziemy pracować w szanowanej branży.
„Oznacza to, że czasami jako konsument musisz zdać sobie sprawę, że w dni, w których dużo płacą, będą naliczane dodatkowe opłaty”.
Stowarzyszenie Restauracji i Gastronomii przeprowadziło ankietę wśród właścicieli firm pod koniec 2021 r., pytając ich, czy nie zapłacili sobie zgodnie ze standardami branżowymi.
„Ponad 60 procent albo płaci sobie mniej niż to konieczne, aby związać koniec z końcem, regularnie lub znacząco, albo nie płaci w ogóle, aby związać koniec z końcem” – powiedział Clark.
Według CCIQ właściciele restauracji i kawiarni osiągają średnią marżę zysku na poziomie poniżej 10 procent swoich przychodów.
„Dodatkowa opłata ma tę zaletę, że pomaga firmie pozostać otwartą, aby zapewnić spotkania towarzyskie, których wszyscy potrzebujemy w weekendy i święta” – powiedział Minchinton.
„Więc myślę, że to właśnie tam, jak sądzę, dodatkowe opłaty pomogą firmie pozostać otwartą”.
Czy to konieczne?
Tak mówią CCIQ i Stowarzyszenie Restauracji i Gastronomii.
Pomocna jest kalkulacja przez firmę grzywien – które są ponad dwukrotnie wyższe od średniego wynagrodzenia w dni świąteczne – oraz wyższe koszty komponentów.
„Te firmy są kluczem do socjalizacji i komunikacji społeczności, a dodatkowe opłaty umożliwiają tym firmom pozostanie otwartym, pozostanie przy życiu i pozostanie przy życiu” – powiedział Minchinton.
Clark powiedziała, że firmy były niechętne, a nawet obawiały się wyższych cen, ale wiele z nich musiało pobierać dodatkowe opłaty, aby utrzymać się na powierzchni.
„W branży jest wiele obaw, aby to zrobić” – powiedziała.
„Musimy upewnić się, że edukujemy jako branżę, że niezależnie od kosztów, aby móc obsługiwać swoich klientów, musisz pobierać opłaty”.
„Nie mówię o ustalaniu wysokich cen, ale chodzi o to, co musisz zrobić, aby związać koniec z końcem”.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu