Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Driving Like the Wind — pierwsza jazda Maserati Grecale |  Tarmac na żywo |  silniki |  Technika

Driving Like the Wind — pierwsza jazda Maserati Grecale | Tarmac na żywo | silniki | Technika

Podobnie jak wiele ich tabliczek znamionowych od lat 60. XX wieku, prestiżowa włoska marka całkowicie nowych samochodów Maserati, Grecale, nosi nazwę słynnego śródziemnomorskiego wiatru. Ale co najważniejsze, niezależnie od tego, który model znajdziesz za kierownicą (GT, Modena lub Trofeo), ten wspaniały SUV jest jak jazda na huraganie.

Grecale może być najnowszym i najlepszym modelem Maserati, ale nadal jest wierny ich całkowicie włoskiemu dziedzictwu i ma wiele ukłonów w stosunku do modeli, które go poprzedzały.

Przód ma charakterystyczną osłonę chłodnicy Maserati, która jest niezwykle niska jak na SUV-a. Trójząb znajduje się z przodu i na środku, a tuż pod tym, co odkryliśmy, znajduje się augola (zwisający element z tyłu głowicy) – jak się okazuje, ta augola jest również na kołach, kto wie!

Recenzja Maserati Grecale NZ

W każdym razie reflektory są inspirowane MC20 (szczególnie w przypadku świateł do jazdy dziennej), a duże dolne wloty powietrza umożliwiają przepływ dużej ilości powietrza do komory silnika i wokół jego charakterystycznego kształtu. Przednie błotniki oferują zarówno zmienny styl ID, jak i potrójne boczne żaluzje, które są podstawą projektów Maserati od 1947 roku.

Recenzja Maserati Grecale NZ

Koła mają rozmiary od 19 do 21 cali i mają niesamowite nazwy, takie jak Thetis, Crio i Pegaso, dzięki którym ten luksusowy SUV o długości 4,85 m i długości 1,67 m pewnie trzyma się drogi. Reszta funky profilu tego SUV-a jest uzupełniona trójzębem na słupku C i większym niż zwykle korkiem wlewu paliwa (aby zrobić miejsce na ładowanie EV w jeszcze nieprzybyłym Folgore), podczas gdy z tyłu znajdują się tylne światła typu bumerang zainspirowany układem wydechowym Giugiaro 3200. GT i poczwórne końcówki układu wydechowego.

Recenzja Maserati Grecale NZ

„Najlepszy w swojej klasie” to twierdzenia wynikające z imponującego wykorzystania przestrzeni wewnętrznej i komfortu przez Grecale, ale jest on również lepszy od wielu pod względem jazdy, prowadzenia, przyspieszenia (Trofeo), prędkości maksymalnej (ponownie Trofeo), jakości dźwięku i rozległego wykorzystanie materiałów Subtelności, takie jak drewno, włókno węglowe i skóra — wydaje się, że jest naciągnięty, ale po wejściu do środka czujesz się dobrze.

READ  Jak używać klawiatury i myszy na klawiaturach
Recenzja Maserati Grecale NZ

Ostatnio pojawił się trend w kierunku materiałów i wykończeń, które „w dotyku” lub „wyglądają” jak konkretna rzecz, czy to drewno, włókno węglowe czy coś innego, ale kiedy siedzisz w Maserati, naprawdę odkrywasz, czego ci brakuje. Zapach prawdziwej skóry, ten dotyk prawdziwego (ale wysoko przetworzonego) drewna, tkanego włókna węglowego i aluminium, które „stukają” po dotknięciu – naprawdę trudno to opisać, ale wiesz, kiedy spotykają się z nim twoje zmysły.

Technologia została również znacznie zaktualizowana, z dużym 12,3-calowym środkowym ekranem sterującym systemem informacyjno-rozrywkowym i innym 8,8-calowym ekranem poniżej do sterowania klimatyzacją, który ma „poręczne” przesuwanie w górę w celu obniżenia temperatury w celu uzyskania temperatury Chłodnica i bok do regulacja mocy wentylatora bocznego – jest bardzo dobrze.

Recenzja Maserati Grecale NZ

Nad dwoma centralnymi ekranami znajduje się zegar Grecale, który oprócz tego, że jest kolejnym klasycznym „must have” Maserati, jest także cyfrowym wyświetlaczem (po raz pierwszy w tej marce), co oznacza, że ​​możesz spędzać czas w trybie analogowym lub cyfrowym z różnymi twarze.

Recenzja Maserati Grecale NZ

Zestaw wskaźników jest również cyfrowy, prezentując kierowcy czyste i jasne informacje, a opcjonalny wyświetlacz przezierny pozwala nawet nosić okulary przeciwsłoneczne Polaroid!

Dla audiofilów dźwięki Grecale są możliwe dzięki wciągającemu systemowi dźwiękowemu Sonus faber 3D z maksymalnie 21 głośnikami, jednak muszę przyznać, że wolę przyjemne dźwięki wydobywające się spod maski, szczególnie V6 Trofeo.

Przeszycia deski rozdzielczej mają podwójny wzór siodełka, a siedzenia są wytłoczone z Maserati, to bardzo elegancki SUV.

Recenzja Maserati Grecale NZ

Grecale jest dostępny w trzech wersjach, GT, napędzanej czterocylindrowym silnikiem hybrydowym o mocy 300 KM (224 kW); Modena z czterocylindrowym, łagodnym silnikiem hybrydowym o mocy 330 KM (246 kW); oraz Trofeo, napędzany wysokowydajnym silnikiem benzynowym V6 o mocy 530 KM (395 kW) opartym na silniku MC20 Nettuno. Później kolekcja Grecale zostanie uzupełniona debiutem wersji Full-Electric, wykorzystującej technologię 400V.

READ  Wczesne wykrycie raka dróg żółciowych ma kluczowe znaczenie w przypadku rzadkich pacjentów z wątrobą
Recenzja Maserati Grecale NZ

Zaczęliśmy dzień od jazdy, ups, w salonie Winger w Newmarket Auckland i uwzględniliśmy wszystkie powyższe informacje, a także śniadanie i kilka podwójnych filiżanek kawy. To miał być wspaniały dzień.

Po formalnościach wskoczyliśmy do Grecale i pojechaliśmy na północ w kierunku Warkworth, na szczęście dostałem podstawowy poziom (podstawa jest lepsza niż top marki) GT na start.

SH1 był zgodny z oczekiwaniami, mam na myśli luksusowy SUV z wystarczająco dużym silnikiem, jadący wzdłuż ruchliwego odcinka najbardziej ruchliwej autostrady w Nowej Zelandii z dozwoloną prędkością, odetchnął z ulgą. Jednak to, co pozwoliło mi zrobić, to lepiej poznać ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), których jest wiele.

Maserati Grecale

Znalezienie parku w Warkworth w środku tygodnia było trudniejsze, niż myślałem, i wydawało się, że wszyscy mają ten sam pomysł. W każdym razie bonus związany z koniecznością kręcenia się po ciasnych drogach miejskich i wykonywania zakrętów za 3 punkty sprawił, że użyłem kolejnej nowej funkcji Grecale, czyli wioseł!

Tak, jestem w pełni świadomy, że Maserati są dostarczane z fajnymi aluminiowymi stałymi łopatkami i wiem też, że są one używane do ścigania się w górę iw dół skrzyni biegów, ale zamiast tradycyjnej dźwigni zmiany biegów, wybór napędu (D, R, P itp. ) odbywa się za pomocą rzędu przycisków poniżej ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego. Sprytni ludzie z Maserati zdecydowali więc, że podczas potrzeby szybszej jazdy/cofania (np. trzypunktowe zakręty), zamiast sięgania do przycisków, łopatki pełnią funkcję ograniczników jazdy do przodu i do tyłu – naprawdę dobry pomysł.

Z kolejną kawą za pasem (i odpiętym paskiem), zmieniłem bieg na Modenę i skierowałem się na zachód do Good from Scratch Cooking School w Muriwai. Nie martw się, nie musieliśmy sami gotować obiadu.

Jazda przez wąski obszar Nowej Zelandii była, że ​​tak powiem, „bardziej porywająca”. Dodatkowe konie Modeny sprawiły, że jechaliśmy dobrze (5,3 sekundy 0-100 km/h), a adaptacyjne niebiańskie zawieszenie / 21-calowe stopy na zakrętach gustownie. Pokrętło trybu jazdy na kierownicy zostało przełączone na Sport i zarówno SUV, jak i kierowca cieszyli się jazdą.

READ  Canalys: Globalna sprzedaż smartfonów spadła o dwucyfrową wartość w pierwszym kwartale 2022 r.

Lunch był rozkoszą z pysznym menu przygotowanym przez znanych szefów kuchni Michaela i Belindę, a ponieważ Grecale jest na wskroś Włochem, wszystkie obiady pochodziły z lokalnych źródeł (z wyjątkiem krewetek).

Czas wracać do Newmarket, dla mnie to było Trofeo, a to oznaczało długą drogę.

Oczywiście Trofeo jest najlepszym trio, a sam dźwięk wydechu powinien sprawić, że sięgniesz po kartę Amex. Jest niesamowicie szybki z czasem 0-100 km/h wynoszącym 3,8 sekundy, a wspomniany dźwięk silnika jest wzmacniany w kabinie dzięki połączeniu z wielowymiarowym immersyjnym systemem dźwiękowym Sonus faber.

Ponownie pokrętło trybu jazdy obróciło się zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przez krótką chwilę SUV wjechał w Corsę, ale kiedy zdałem sobie sprawę, że ten tryb wyścigowy zatrzymał wiele asyst, wróciłem do sportu – człowiek powinien znać swoje granice.

Trzaski i huki z rury wydechowej są wystarczająco głośne, by obudzić zmarłych, ale prędkość i prowadzenie Trofeo sprawią, że ponury żniwiarz potrząsa kosą z niedowierzaniem — w końcu to luksusowy SUV. Aby naprawdę zrozumieć, jak dobrze się bawiłem, dostałem telefon od Maserati w Newmarket z pytaniem, czy rzeczywiście wracam ich samochodem!

Maserati Grecale

Wyjątkowy na co dzień to motto, od którego pochodzi nazwa Maserati Gricale i łatwo zrozumieć, dlaczego. GT, Modena i Trofeo powinny zostać przemianowane na ładniejsze, większe i fajniejsze, a podekscytowanie i uśmiechy rosną z każdym szczeblem drabiny planszowej. W najbliższej przyszłości powinienem odbyć kolejną przejażdżkę, ale z drugiej strony Maserati może się martwić, że następnym razem nie dam rady.