Jak widać w innych krajach Europy Zachodniej, ożywienie we Francji jest napędzane przez konsumentów i ponowne otwarcie branży hotelarskiej i detalicznej.
Stopa bezrobocia we Francji spadła w drugim kwartale do 8%, a biorąc pod uwagę liczbę osób w paryskich barach i sklepach na Polach Elizejskich, prawdopodobnie ponownie spadnie w pozostałej części 2021 roku.
W rzeczywistości, ING to podkreślił Jednym z głównych problemów wpływających na ożywienie we Francji jest niedobór siły roboczej.
Ten skoncentrowany na wzroście wybór we Francji uwzględnia ożywienie wywołane przez konsumentów po COVID-19, ale także szersze implikacje łatwej polityki pieniężnej.
Europejski Bank Centralny debatuje, jak, a co ważniejsze, kiedy, złagodzenie polityki pieniężnej i wybór drogi naprzód będzie mieć duży wpływ na francuskie akcje.
iShares MSCI France UCITS ETF
– reklamy –
Pierwszym wyborem jest szeroki produkt W MSCI France UCITS ETF Który śledzi duże i średnie francuskie akcje.
Skład indeksu dobrze pasuje do kluczowych tematów, które, jak widzimy, pchają francuską gospodarkę wyżej pod względem ożywienia konsumentów i bieżących warunków finansowych.
Dwie największe spółki ETF to LVMH i L’Oréal. Obie są globalnymi firmami, które zapewniają ekspozycję na francuską gospodarkę i apetyt na ryzyko dla europejskich akcji, ale globalne ożywienie.
Rosnąca sprzedaż w segmencie luksusowym sprawiła, że LVMH jest szczególnie atrakcyjną perspektywą, biorąc pod uwagę, że grupa odnotowała przychody w wysokości 28,7 mld euro w pierwszej połowie 2021 r., co oznacza wzrost o 56% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
Sam L’Oreal również odnotował skok przychodów do 20,7% (LFL), co przełożyło się na 21% wzrost zysku na akcję.
Oprócz ściągania dwóch głównych składników indeksu, ETF zapewnia inwestorom korzystne pozycje z francuskiej gospodarki.
BNP Paribas, pośrednik i dobroczyńca rozwijającej się gospodarki francuskiej, zdobył 3,7% indeksu, odnotowując 26% wzrost zysku netto w drugim kwartale.
Carrefour
Akcje Carrefoura spadły od czasu nieudanej fuzji z kanadyjską Alimentation Couche-Tard Inc. Słabością jest to, że przy obrotach akcji poniżej 16 euro zdumiewa się. Proponowana fuzja kosztowała 20 euro.
Zaciekła walka wokół Morrisona podkreśla zainteresowanie największymi europejskimi markami supermarketów i prawdopodobnie ponownie rozbudzi zainteresowanie Carrefourem.
Pomimo potencjalnej aktywności w zakresie fuzji i przejęć, grupa osiągnęła 34% wzrost zysku na akcję w pierwszym półroczu dzięki silnemu wzrostowi we wszystkich regionach geograficznych.
Francja, która zdecydowanie pozostaje największym rynkiem Carrefour, odnotowała w pierwszym półroczu przychody, wyłączając paliwo, o 4,7% (LFL) do 9,65 mld euro.
Najsilniejszy wzrost odnotowała Ameryka Łacińska, gdzie sprzedaż wzrosła o 10,5 procent do 5,79 miliarda euro.
Przy skorygowanym dochodzie netto w wysokości 337 mln euro w pierwszym półroczu akcje są wyceniane atrakcyjnie.
Zakładając, że widzimy większy wzrost w drugiej połowie, wskaźnik P/E może mieścić się w przedziale 16x-18x, co jest więcej niż rozsądne, biorąc pod uwagę stopę dywidendy na poziomie 3%.
Firma mówi również o możliwości stopniowego wycofywania jednostek międzynarodowych, w tym w Polsce, która jest szczególnie trudnym rynkiem do przełamania. Tesco porzuciło swoją polską jednostkę na początku tego roku.
„Całkowity miłośnik kawy. Miłośnik podróży. Muzyczny ninja. Bekonowy kujon. Beeraholik.”
More Stories
Narodowy Bank Zjednoczonych Emiratów Arabskich stwierdził, że poniedziałkowa przerwa w świadczeniu usług, która dotknęła klientów, nie była cyberatakiem
Stopy procentowe w Polsce są stabilne; Nowe prognozy gospodarcze są zgodne z oczekiwaniami Artykuły
Ekspert ds. kredytów hipotecznych Mark Burris odpowiada na pytanie nurtujące każdego właściciela domu