Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Dwie opcje dla francuskiego ożywienia gospodarczego

Jak widać w innych krajach Europy Zachodniej, ożywienie we Francji jest napędzane przez konsumentów i ponowne otwarcie branży hotelarskiej i detalicznej.

Stopa bezrobocia we Francji spadła w drugim kwartale do 8%, a biorąc pod uwagę liczbę osób w paryskich barach i sklepach na Polach Elizejskich, prawdopodobnie ponownie spadnie w pozostałej części 2021 roku.

W rzeczywistości, ING to podkreślił Jednym z głównych problemów wpływających na ożywienie we Francji jest niedobór siły roboczej.

Ten skoncentrowany na wzroście wybór we Francji uwzględnia ożywienie wywołane przez konsumentów po COVID-19, ale także szersze implikacje łatwej polityki pieniężnej.

Europejski Bank Centralny debatuje, jak, a co ważniejsze, kiedy, złagodzenie polityki pieniężnej i wybór drogi naprzód będzie mieć duży wpływ na francuskie akcje.

iShares MSCI France UCITS ETF

– reklamy –

Pierwszym wyborem jest szeroki produkt W MSCI France UCITS ETF Który śledzi duże i średnie francuskie akcje.

Skład indeksu dobrze pasuje do kluczowych tematów, które, jak widzimy, pchają francuską gospodarkę wyżej pod względem ożywienia konsumentów i bieżących warunków finansowych.

Dwie największe spółki ETF to LVMH i L’Oréal. Obie są globalnymi firmami, które zapewniają ekspozycję na francuską gospodarkę i apetyt na ryzyko dla europejskich akcji, ale globalne ożywienie.

Rosnąca sprzedaż w segmencie luksusowym sprawiła, że ​​LVMH jest szczególnie atrakcyjną perspektywą, biorąc pod uwagę, że grupa odnotowała przychody w wysokości 28,7 mld euro w pierwszej połowie 2021 r., co oznacza wzrost o 56% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.

Sam L’Oreal również odnotował skok przychodów do 20,7% (LFL), co przełożyło się na 21% wzrost zysku na akcję.

Oprócz ściągania dwóch głównych składników indeksu, ETF zapewnia inwestorom korzystne pozycje z francuskiej gospodarki.

BNP Paribas, pośrednik i dobroczyńca rozwijającej się gospodarki francuskiej, zdobył 3,7% indeksu, odnotowując 26% wzrost zysku netto w drugim kwartale.

READ  Rail Baltica publikuje plan zamówień o wartości 2 miliardów euro / artykuł

Carrefour

Akcje Carrefoura spadły od czasu nieudanej fuzji z kanadyjską Alimentation Couche-Tard Inc. Słabością jest to, że przy obrotach akcji poniżej 16 euro zdumiewa się. Proponowana fuzja kosztowała 20 euro.

Zaciekła walka wokół Morrisona podkreśla zainteresowanie największymi europejskimi markami supermarketów i prawdopodobnie ponownie rozbudzi zainteresowanie Carrefourem.

Pomimo potencjalnej aktywności w zakresie fuzji i przejęć, grupa osiągnęła 34% wzrost zysku na akcję w pierwszym półroczu dzięki silnemu wzrostowi we wszystkich regionach geograficznych.

Francja, która zdecydowanie pozostaje największym rynkiem Carrefour, odnotowała w pierwszym półroczu przychody, wyłączając paliwo, o 4,7% (LFL) do 9,65 mld euro.

Najsilniejszy wzrost odnotowała Ameryka Łacińska, gdzie sprzedaż wzrosła o 10,5 procent do 5,79 miliarda euro.

Przy skorygowanym dochodzie netto w wysokości 337 mln euro w pierwszym półroczu akcje są wyceniane atrakcyjnie.

Zakładając, że widzimy większy wzrost w drugiej połowie, wskaźnik P/E może mieścić się w przedziale 16x-18x, co jest więcej niż rozsądne, biorąc pod uwagę stopę dywidendy na poziomie 3%.

Firma mówi również o możliwości stopniowego wycofywania jednostek międzynarodowych, w tym w Polsce, która jest szczególnie trudnym rynkiem do przełamania. Tesco porzuciło swoją polską jednostkę na początku tego roku.