Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

FNE Film Meets Games: Q&A z Magdaleną Zimecką, dyrektorem zarządzającym polskiego ORKA Film

Warszawa: FNE rozmawiało z Magdaleną Zimecką, dyrektorem zarządzającym polskiej firmy Film ORKAO ich aktualnych projektach i działaniach.

Magdalena Zhemica – Dyrektor generalny Studio Filmowe Orca. absolwent Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina w Warszawie. produkt komercyjny w studiu filmowym OTO; założony pierwsza kawiarnia studio dźwiękowe w 1999 roku, wyrazić Sklep postprodukcyjny w 2007 roku. Przez 15 lat pracowałem w zarządzie ORKA – jednego z największych studiów produkcyjnych i postprodukcyjnych w Polsce – jako współwłaściciel. Wizjonerski lider, wyznaczający alternatywne ścieżki rozwoju firmy, z „Kulturą bezpośredniego działania” i zawsze myślący nieszablonowo.

ORKA Film to polska firma produkcyjno-postprodukcyjna założona w 1995 roku. Choć początkowo skupiała się na rynku komercyjnym, ORKA bardzo szybko urosła do rangi najlepszego polskiego obiektu filmowego oferującego kompleksową linię produkcyjno-postprodukcyjną dla największych Polskie i międzynarodowe projekty filmów komercyjnych i fabularnych. W ciągu blisko 20 lat działalności ORKA zgromadziła pod jednym dachem najnowsze technologie w Polsce.

Europa Środkowo-Wschodnia to jedna z najważniejszych lokalizacji dla globalnych twórców gier i studiów, a artyści z regionu coraz częściej pracują zarówno przy filmach, jak i grach. FNE przygląda się, jak te dwa segmenty przemysłu rozrywkowego zbiegają się i dlaczego ten kierunek jest ważny dla przyszłego rozwoju obu.

FNE: Kiedy powstała ORKA i jakie są Twoje dotychczasowe główne zadania i projekty strategiczne?

Magdalena Zhemica: ORKA powstała w 1995 roku w Warszawie. Od początku naszym celem było zapewnienie najwyższej jakości. Materiały wideo zawsze traktujemy z szacunkiem. Lata rozwoju dały nam możliwość bycia liderem zarówno na rynku, jak i na rynku komercyjnym. Jako producent wykonawczy zaczynamy teraz rozwijać własne projekty filmów fabularnych.

FNE: Nad jakimi dużymi projektami firma obecnie pracuje?

Magdalena Zhemica: Obecnie pracujemy nad smarkacz i plusk Wyreżyserowany przez fińskiego reżysera Teemu Nikki i wyprodukowany przez It’s Alive Films, jest to film fantasy dla dzieci z dużą liczbą ujęć z efektami wizualnymi. Był to jeden z największych sukcesów 2022 roku nieskończona burza Reżyseria: Małgorzata Szumowska i Michał Englert, produkcja Maven Screen Media i JamTart Productions, z udziałem Naomi Watts. Byliśmy zaangażowani w ten projekt jako studio postprodukcyjne i VFX oraz jako producent.

READ  Japoński film „Yoko” zdobywa pierwszą nagrodę na Festiwalu Filmowym w Szanghaju

FNE: Co wyróżnia Twoją firmę na tle innych firm i jaki sprzęt techniczny oferujesz zainteresowanym artystom?

Magdalena Zhemica: ORKA to wyjątkowe miejsce, w którym znajdziesz zaawansowane technicznie rozwiązania postprodukcyjne oraz wsparcie doświadczonych producentów. Pracujemy nad projektami od początku, literackimi od developmentu po cały proces produkcji i postprodukcji. Pozyskujemy fundusze jako koproducenci i przeprowadzamy cały proces produkcyjny, łącznie z efektami specjalnymi i dźwiękiem, aby nadać materiał zgodnie z wymaganiami tak wymagających platform jak Netflix czy Kanał +.

Niedługo otworzymy The Reference SPOT, który jest już naszą drugą kinową salą referencyjną z doskonałym projektorem laserowym i ekranem. Nasi artyści zawsze pracują na najnowszych, wysokiej jakości wersjach oprogramowania. Zawsze staramy się współpracować z naszym wewnętrznym zespołem malarskim.

ORKA zatrudnia ponad 50 osób, doskonałych grafików i świetnych producentów z doświadczeniem w pracy przy dużych międzynarodowych projektach.

FNE: Co możesz nam powiedzieć o programie zniżek gotówkowych, ponieważ zapewniasz swoim klientom wyjątkowe usługi, korzystając z różnych zachęt. Ile produktów zagranicznych ubiegało się o rabat gotówkowy w 2022 roku?

Magdalena ZhemicaRabaty gotówkowe są zwykle postrzegane jako opcja komercyjna za konkretną usługę. Ale w ORKA patrzymy na to inaczej: sugerujemy również stosowanie systemu rabatów gotówkowych również w przypadku budżetów postprodukcyjnych i efektów wizualnych. Daje większe możliwości budżetowe i elastyczność oraz wydłuża harmonogram wydatków uwzględnionych w systemie rabatów gotówkowych.

FNE: Jak ważna jest Polska dla koprodukcji i fotografii produktowej z krajów FNE?

Magdalena Zhemica: Polska to duży i bezpieczny kraj o bardzo długiej historii w kinie, oscarowy i znakomity Szkoła Filmowa w Łodzi. Od gór po morze, znajdziesz najtrudniejszą scenę filmową. Istnieje również wiele możliwości zebrania pieniędzy na międzynarodowe koprodukcje. Ten model robienia filmów jest głównym priorytetem produkcyjnym ORKI.

FNE: Konwergencja filmów i gier jest obecnie gorącym tematem. Co możesz nam powiedzieć o związku między branżą gier a kinem w swoim doświadczeniu?

READ  5. sezon The Crown: Judi Dench Beef Plot Evolution z Netflix Royale

Magdalena Zhemica: Teraz łączą się wszystkie gałęzie nauk technicznych. Eksperci z różnych dziedzin tej pracy dzielą się między sobą swoimi odkryciami i osiągnięciami.

Moim zdaniem nadszedł czas, aby połączyć siły i wykorzystać potencjał zdobyty podczas filmowania w grach i na odwrót. Gry będą stawały się coraz bardziej kinowe, będą miały bogatą fabułę i świetne postacie. W filmach akcja będzie coraz bardziej przypominać fabułę wielowarstwowych gier.

To świetna okazja dla producentów filmowych na rozszerzenie działalności i wejście na lukratywny rynek finansowania gier. Projekty filmowe w naturalny sposób od razu zaczną przygotowywać wersję gry, co zwiększy możliwości pozyskiwania funduszy.

FNE: Jak postrzegasz ewolucję relacji między przemysłem filmowym a grami?

Magdalena ZhemicaPraca z filmem to naturalny sposób na integrację naszych branż. Ale wolę iść dalej. Na etapie tworzenia filmu, pracując nad scenariuszami, budżetowaniem i planem finansowania, w ORKA weźmiemy pod uwagę zarówno gry, jak i filmy. Planowanie od początku da nam możliwość znalezienia partnerów w branży filmowej, którzy zjednoczą nasze wysiłki. Mam nadzieję, że wkrótce na naszej stronie www.orkafilm.pl