Partnerstwo mające na celu sprowadzenie współczesnej sztuki azjatyckiej do Perth rozpoczęło się od zbadania „niewygodnego” traktowania pracowników tekstyliów.
Bada również, w jakim stopniu sztuczna inteligencja (AI) rządzi naszym życiem.
22 lipca, na dużej platformie pełnej barów na parterze Galerii Sztuki WA (AGWA), mieszkająca w Bangkoku artystka Kawita Vatanajyankur owinęła się czerwonym sznurkiem i użyła swojego ciała do „zawiązania” sznurków wokół barów. występ na żywo zatytułowany The Mental Machine: Working in the Self-Economy .
„Firma koncentruje się na pracy w branży fast fashion [and] Jak pracownicy przemysłu odzieżowego są traktowani jak maszyny” – powiedział Vatanajiankur.
„[In a previous work] Używałem siebie jako maszyny do robienia na drutach materiału, tuby, a potem zdałem sobie sprawę, że robienie na drutach jest formą kreatywności i produkcji.
Podczas spektaklu Vatanagyankur staje przed wyborem – jeśli się podda, jest wolna, ale też nic nie zostawia, wycofuje się z pracy.
„Przerażająca” warstwa sztucznej inteligencji
Vatanajyankur mówi, że jej występ w AGWA ma dodatkową „dość przerażającą” warstwę.
Kieruje nią dwie ekranowe wersje stworzone przez sztuczną inteligencję i przeprowadzi rozmowę, która poprowadzi ją na scenie.
Stworzona we współpracy z Pat Pataranutaporn z Massachusetts Institute of Technology (MIT) Media Lab, sztuczna inteligencja została zaprogramowana tak, aby mieć jej twarz i głos, a także przeszkolona z jej danych osobowych.
Każda sztuczna inteligencja jest zaprogramowana, aby wierzyć w inną filozofię – jedną w wartość całkowitej wolności, a drugą w to, że ucisk może być źródłem kreatywności.
„[They have] Rozmowy na tematy ucisku, wolności oraz znaczenia reguł i nakazów.
Oprócz komentarza na temat warunków, w jakich żyją nisko opłacani pracownicy branży fast fashion, artykuł zachęca także widzów do zastanowienia się nad tym, w jakim stopniu zostali zmanipulowani za pomocą algorytmów i uczenia maszynowego.
„Nasze decyzje w dużej mierze opierają się na decyzjach, które są nam dane, ponieważ badają nas, nasze działania, czego szukamy i nasze dane osobowe.
„Nasze pomysły są przekazywane tym algorytmom”.
Nowy trend na targach państwowych
Dramatyczny występ Vatanajyankura 22 lipca zasygnalizował rozpoczęcie nowej inicjatywy w AGWA, spółce prywatnej zakładającej instytut współczesnej sztuki azjatyckiej.
Instytut, pięcioletnia inicjatywa wspierana przez fundację Simon Lee Charitable Foundation z siedzibą w Perth, ma na celu wspieranie karier obecnie praktykujących artystów i udostępnianie publiczności zachodniej Australii ich pracy.
„Jesteśmy tutaj, aby zaprezentować współczesną sztukę i idee Azji oraz zwiększyć zdolność AGWA do współpracy z azjatyckimi artystami, aby mieć kolekcję reprezentującą region” – powiedziała Rachel Sisla, kierownik kreatywny instytutu.
Jest to część wizji AGOA, aby odnowić i zmodernizować Targi Państwowe, aby przyciągnąć nową publiczność nowymi pokazami, ponieważ zostały odnowione w zeszłym roku.
„Chcieliśmy zaprezentować sztukę, artystów i pomysły, do których ludzie normalnie nie mieliby dostępu lub mogli nigdy się nie spotkać, mówiąc:„ Hej, to jest dla ciebie ”- powiedział Sisla.
„[AGWA is] Naprawdę chce objąć wszystkie różne formy sztuki i być może obszary, które wcześniej niekoniecznie były ich siłą, ale naprawdę wypchnij się na zewnątrz, aby zobaczyć: „Cóż, co możemy zaoferować wszystkim naszym fanom?”
Od samotnego studenta do międzynarodowej gwiazdy
Oprócz pracy Vatanajyankura, w foyer galerii można zobaczyć „Puberty, 2022”, niezwykle odważną i kolorową instalację artysty multimedialnego z Hongkongu, Wonga Pinga.
Odnosząc się do wyglądu wczesnych gier komputerowych i grafiki komercyjnej, Sisla powiedział: „Mówi o problemach, których wszyscy doświadczamy i z którymi naprawdę możemy się odnieść”.
Chociaż jest teraz znany na całym świecie i wystawiany na całym świecie, Wong rozpoczął swoją karierę w Perth w szkole średniej, a następnie rozpoczął zupełnie nowy kurs na Curtin University w zakresie projektowania multimediów.
„Powiedział, że nie ma pojęcia, co to za kurs, po prostu wziął go, ponieważ nie było egzaminu” – powiedział Sisla.
Kiedy Wong wrócił do Hongkongu, „robił tylko małe animacje dla swoich przyjaciół, lokalnych zespołów indie z Hongkongu i inne rzeczy, aby przesłać je do Internetu” – powiedział Sisla.
„[He] Zebrała tam kilku zwolenników, a następnie zwróciła uwagę świata sztuki współczesnej.
„Jest teraz międzynarodowym artystą, który właśnie pojawił się w Berlinie i Nowym Jorku. Więc to dla niego miły powrót”.
W ciągu pięcioletniego partnerstwa z Fundacją Simona Lee celem było zapewnienie silnych więzi AGWA z nowymi współczesnymi artystami, a także dodanie prac do stałej kolekcji, wspierając stały kontakt z artystami w regionie.
„Jestem bardzo podekscytowany ludźmi z Australii Zachodniej i Perth” – powiedział Sisla podczas publicznej imprezy inauguracyjnej projektu.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”
More Stories
Nie żyje stara Taylor Swift. Poważnie, tym razem.
Ministerstwo Kultury odwołuje dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Radosława Schmegulskiego
Francuska farba w rowkach – Entertainment News