Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Gigantyczny znak „Ukrzyżowanie” w Forest Lawn przechodzi metamorfozę

Gigantyczny znak „Ukrzyżowanie” w Forest Lawn przechodzi metamorfozę

Małe armie architektów krajobrazu zajmują się bujnymi trawnikami i pagórkami, gdzie prywatne drogi o nazwach takich jak „Memory Lane” i „Baby Land” prowadzą obok ekstremalnych kapliczek, kolumbariów i replik renesansowych posągów.

Na szczycie znajduje się Mount Forest Lawn, wzgórze, na którym mieści się teatr zwany Salą Ukrzyżowania-Zmartwychwstania, zbudowany tylko dla jednego dzieła: dzieła polskiego artysty Jana Styki o wymiarach 50 na 45 stóp zatytułowanego „Ukrzyżowanie”. Jeden z największych obrazów religijnych na świecie. Uznane za cud przełomu XIX i XX wieku, to dzieło sztuki należy do krótkotrwałego gatunku obrazów panoramicznych – zawieszonych w promieniu prawie 360 ​​stopni płócien, które oferują widzom niedrogą, wciągającą podróż, często do widoków chrześcijaństwa lub pełnych napięcia scen bitewnych.

Teatr i przylegające do niego muzeum sztuki stanowią część Forest Lawn Memorial Park – cmentarza o powierzchni 300 akrów, który stał się charakterystycznym punktem Los Angeles od czasu jego założenia przez Huberta Eatona w 1917 r. Miejsce pochówku Michaela to mieszanka architektury, sztuki i antyków. wieczne domy Jacksona, Carole Lombard, Jimmy’ego Stewarta, Walta Disneya i niezliczonych innych gwiazd, z płaskimi nagrobkami, dzięki którym szmaragdowo zielone wzgórza i widoki na centrum Los Angeles pozostaną niezakłócone.

Obraz znajduje się za jedną z największych na świecie zasłon – dwukrotnie szerszych niż ekran IMAX – i można go oglądać z 700 czerwonych aksamitnych miejsc. Aby do niego dotrzeć, zwiedzający muszą przemierzyć mieszaninę architektoniczną, wejść przez prymitywnie naśladowaną fasadę włoskiej katedry, a następnie przejść przez witrażowe przejście w stylu francuskiego gotyku przed wejściem do wielkiej sali kinowej. Tam Jezus Stika, zbliżając się do swoich ostatnich chwil na Golgocie, spogląda w stronę niebiańskiego światła Clegg, w otoczeniu Maryi, apostołów i tysięcy statystów.

We wrześniu br. zwiedzający zobaczą nowy program obrazu, będący pierwszym poważnym remontem od czasu otwarcia Sali Stalowej w Wielki Piątek w 1951 r. Obraz zawsze przedstawiał dramatyczne widowisko dźwiękowo-świetlne, symulujące grzmoty i błyskawice, z ogniem -isiarkowa narracja i podwójny czas jako zapowiedź… Nabożeństwa pogrzebowego na cmentarzu. (Uczucie męki Chrystusa zostało opowiedziane tylko w połowie, a Eaton zlecił artyście z Południowej Kalifornii, Robertowi Clarkowi, wyprodukowanie kontynuacji: Zmartwychwstanie. To mniejsze dzieło zostało dodane do sali w 1965 roku).

READ  Urocza jazda, ale niewiele więcej - The New Indian Express

James Fishburne, dyrektor Forest Lawn Museum i rezydent historyk sztuki, na nowo stworzył audiowizualny program Ukrzyżowania, oddzielając świeckość od sacrum i opisując podróż obrazu z Europy Wschodniej do Stanów Zjednoczonych, gdzie według Forest Lawn Zgodnie z tradycją Eaton został znaleziony w piwnicy Opery w Chicago owinięty wokół słupa telefonicznego. Jeśli poprzednia wersja programu przypominała nocną rozrywkę religijną, nową wersją jest Midday History Channel. Rozlega się głos Boga, błyskawice i przerażające sygnały muzyczne.

„Forest Lawn Museum to nietradycyjna instytucja artystyczna, ale z pewnością jest częścią działającego cmentarza” – powiedział Fishburne, który zauważył, że historycznie głównymi odbiorcami obrazu było kilku pogrążonych w żałobie gości, którzy przychodzą do teatru, aby ulżyć stres.

„Dołożyliśmy wszelkich starań, aby zwiększyć atrakcyjność tego doświadczenia” – wyjaśnił Fishburne. „Szczerze mówiąc, chcę, żeby wszyscy go odwiedzili. Chcę, żeby odwiedzili go wszyscy z południowej Kalifornii, chcę, żeby odwiedzili go wszyscy z kraju i całego świata i wiem, że to ambitny cel. „

Fishburne, kustosz muzeum, jest weteranem marynarki wojennej i byłym pracownikiem Instytutu Badawczego Getty, specjalizującym się w renesansowych monetach papieskich, i czuje się jak w domu wśród przedsiębiorców pogrzebowych i konsultantów ds. pochówku. Jego powołanie w 2018 r. oznaczało radykalne odejście od Forest Lawn Museum – przestrzeni galerii sztuki o powierzchni 5400 stóp kwadratowych i przylegającego do nich teatru, które w dużej mierze pozostały niezmienione od 72 lat.

Allison Brosshoff, była dyrektor Forest Lawn Museum, powiedziała, że ​​kiedy przejęła władzę w 2001 roku, wystawa Michała Anioła sprawiała wrażenie, jakby stała tam od dziesięcioleci.

„Musieli podjąć decyzję” – dodała. „Robimy coś z tym muzeum czy nie?”

Forest Lawn postanowił coś zrobić. „Chcę złożyć hołd tym, którzy byli przede mną, niektórym z nich znam, a niektórym nie, ale myślę, że było to stopniowe uświadamianie sobie historycznego znaczenia tego miejsca” – powiedział Fishburne.

READ  Wewnątrz obchodów urodzin syna Arika Arjuna Rampala

Teraz pełni rolę gwiazdorską, występując w towarzyszącym muzeum audiowizualnym pokazie „Ukrzyżowania”. Dodano nowy, 12-metrowy cyfrowy ekran wideo z fajnymi animatronikami wędrującymi po świecie, „zdecydowanie inspirowanymi Indianą Jonesem” – przyznał Fishburne. Czasami pojawia się w całym filmie jako przewodnik, współpracując z profesjonalnym narratorem, aby opowiedzieć historię obrazu, surrealistyczną architekturę Forest Lawn i epigraficzne detale kompozycji Styki. Wiele uwagi poświęcono nowym diodom LED, które definiują postacie i sceny na obrazie.

Transformacja Fishburne’a nadaje przedstawieniom teatralnym bardziej akademicki, techniczny i historyczny ton, co znacznie różni się od jego poprzedniego programu. Celem było stworzenie ekspozycji, która zrównoważyłaby jego dawny opis jako niemal religijnej atrakcji przydrożnej z jej przyszłością jako dzieła sztuki.

„To było bardzo religijne” – powiedział Brushoff, który odegrał kluczową rolę w ostatniej aktualizacji programu w 2006 roku.

„Ludzie nigdy wcześniej o tym nie słyszeli”. Asha Shekhter, artystka ucząca plastyki w Pratt Institute na Brooklynie w Nowym Jorku i Art Center College of Design w Pasadenie w Kalifornii dla Stika. „To pomysł zbudowania całej konstrukcji, w której w bardzo teatralny sposób umieści się jedno dzieło. Pokazuje możliwość tworzenia sztuki, która nie będzie leżała w białym pudełku przez pięć tygodni, ale mogłaby trwać przez czas nieokreślony Schechter przez wiele lat zapraszał do zwiedzania obrazu grupy uczniów, zaznaczając, że może być pod wrażeniem – nie tylko jego wielkości, ale także konfrontacji ze śmiertelnością i wizualną estetyką wiecznego upamiętnienia.

Sarah Vilas jest dyrektorką Vilaslavasai Panorama, jednego z niewielu zachowanych obiektów malarstwa panoramicznego w kraju. W koordynacji z uruchomieniem nowego programu Fishburne zwróciła się do Vilas i jej organizacji o pomoc w zorganizowaniu wystawy poświęconej historii tych panoram, również w Forest Lawn Museum.

„Można powiedzieć, że obrazy panoramiczne nie są przedkinem, ale kinem samym w sobie” – stwierdził Vilas. „Sposób, w jaki aktywowane jest widzenie peryferyjne, sprawia, że ​​wszystko staje się bardziej empiryczne i naprawdę otwiera inny rodzaj pamięci”.

READ  Sean Penn pomaga ukraińskim uchodźcom w Polsce

Dla Vilasa, który jest także malarzem, zainstalowanie stiki w kinie z jawnie teatralną oprawą było jak najbardziej sensowne.

„Kurtyna otwiera się i zamyka, a sytuacja psychologiczna jest taka sama” – powiedziała.

Czy renowacja stiki może zasygnalizować nowe życie dla programu muzealnego cmentarza?

„Gdyby ktoś powiedział: «Wolałbyś mieć wystawę w Forest Lawn Museum czy w MOCA?» Od razu wybrałbym Forest Lawn Museum.