Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Google wdraża pierwszą fazę usuwania śledzących plików cookie

Google wdraża pierwszą fazę usuwania śledzących plików cookie

Nadszedł ten dzień, ponieważ Google uruchomiło dziś pierwszą fazę swojej strategii usuwania plików cookie.

W zeszłym miesiącu Google w końcu potwierdził, kiedy rozpocznie usuwanie śledzących plików cookie dla niektórych użytkowników.

Według Google:

4 stycznia rozpoczniemy testowanie ochrony przed śledzeniem, nowej funkcji, która ogranicza śledzenie między witrynami, domyślnie ograniczając dostęp witryny do plików cookie stron trzecich. Udostępnimy to 1% użytkowników Chrome na całym świecie, co będzie kamieniem milowym na naszej drodze Inicjatywa Ochrony Prywatności Wycofanie dla wszystkich plików cookie stron trzecich w drugiej połowie 2024 r., pod warunkiem że brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków rozwiąże wszelkie pozostałe wątpliwości dotyczące konkurencji.

W ujęciu procentowym nie wydaje się to dużo, ale faktycznie tak robi 1% użytkowników Chrome 30 milionów ludzi. Dlatego od dzisiaj wielu użytkowników zostanie przeniesionych do bardziej przyjaznego dla prywatności narzędzia Google do śledzenia danych, co dla reklamodawców będzie oznaczać dużą zmianę w śledzeniu w sieci.

Testowani użytkownicy Chrome zobaczą to nowe powiadomienie po otwarciu aplikacji:

Wpływ usunięcia przez Google śledzących plików cookie będzie znaczący, ponieważ pliki cookie tradycyjnie dostarczają kluczowych informacji, które pomagają zasilać ekosystem ukierunkowanej reklamy online. Zamiast tego alternatywa Google umożliwia anonimowe sortowanie użytkowników według list tematów, dzięki czemu marki nadal będą mogły wyświetlać swoje reklamy określonej części użytkowników, ale nie będą mogły korzystać z mikrotargetowania na podstawie szczegółów tego, co ludzie wchodzili w interakcję w różnych witrynach.

Prawdopodobnie doprowadzi to do gorszej skuteczności kampanii, co będzie oznaczać mniej pieniędzy dla wydawców internetowych i ogólne gorsze wrażenia użytkowników z Internetu dzięki bardziej ogólnym reklamom. Jednocześnie dla wielu firm zwiększy to koszty targetowania reklam.

Google jest jednak zdeterminowane kontynuować swoją inicjatywę dotyczącą ochrony danych, która zmusi większą liczbę marketerów do przejścia na nową fazę prób i błędów, aby dowiedzieć się, jak najlepiej wykorzystać narzędzia piaskownicy Google w celu uzyskania maksymalnej skuteczności.

READ  Arrowhead mówi graczom „Helldivers 2”, aby zmienili recenzje na negatywne na temat tetheringu PSN

Prawdziwy wpływ na większość ludzi zajmie trochę czasu, ale dzisiejszy dzień wyznacza ważny moment tej zmiany.

Nie ma wątpliwości, że większa kontrola danych jest ważna, ale zmiany w Google, a także szersze zmiany w Apple i, poprzez regulacje UE, również w pewnym sensie idą za daleko, odchodząc od opcjonalnych filtrów do szeroko zakrojonych zmian.

Ale w tę stronę zmierza Internet i Google pracuje nad tym od lat.

Teraz czekamy i zobaczymy efekty, ale znowu rok 2024 będzie rokiem dużych przemian dla digital marketerów.

Google zamierza wycofać śledzące pliki cookie do końca roku.