Przecław News

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej w Wiadomościach Przecławia.

Gra komputerowa, która pomaga pracownikom służby zdrowia zwalczać rozprzestrzenianie się wirusa Covid

Szwajcarskich pracowników służby zdrowia, którzy byli zajęci walką z pandemią, zachęca się do relaksu przy grze komputerowej, która nie tylko odwraca uwagę, ale także dostarcza wiedzy potrzebnej do walki z Covid-19 w prawdziwym życiu.

Gracze „Escape Covid-19” kierują się serią scenariuszy, z którymi codziennie stykają się pracownicy służby zdrowia w szpitalach i placówkach opieki długoterminowej.

Każde wyzwanie – od wyjścia z domu po dojazd do pracy, a zwłaszcza w pracy – ma na celu pomóc pracownikom pierwszej linii zmienić ich zachowanie w prawdziwym świecie, aby lepiej chronić się przed rozprzestrzenianiem się wirusa.

Dr Melanie Saban siedzi ramię w ramię z pracownikami ratunkowymi wysyłającymi ostrzeżenia w szpitalach Uniwersytetu Genewskiego (HUG), jak to działa.

Zaczyna się łatwo dla anestezjologa i entuzjasty IT, którzy pomogli w burzy mózgów i opracowaniu gry.

W filmie Escape Covid-19 budzisz się z kaszlem i gorączką, decydujesz się na test Covid i czekasz na wyniki przed pójściem do pracy i zakochujesz się.

Ale gdy zostanie przetestowany pasywnie i wejdzie do akcji, gra staje się bardziej skomplikowana.

„Stażysta pyta, na jakiej pozycji (pozycjach) należy nosić maskę N95 / FFP2 zamiast standardowej”.

W obliczu długiej listy opcji Suppan wybiera kilka opcji, w tym „resuscytację” i „wspomaganie oddychania”, i są one prawidłowe.

Ale kliknęła również, aby użyć wymazów z nosa, a zrzędliwy czerwony wirus koronowy wydawał się wskazywać, że źle zrozumiała.

„Pomysł jest taki, aby było zabawne, zabawne i lekkie… niemoralne” – powiedział Supan AFP.

– „Rzeczywiste korzyści” –

Badacze z HUG opracowali „poważną grę”, dostępną online w językach francuskim, niemieckim, włoskim i angielskim, aby pomóc pracownikom służby zdrowia zrozumieć najlepsze praktyki pozwalające uniknąć epidemii w pracy.

Profesor Stephan Harbarth kieruje szpitalnym oddziałem zapobiegania infekcjom i pomógł swojemu zespołowi w opracowaniu protokołu i ekspertyz proceduralnych stojących za „Escape Covid-19”.

READ  Wzorce wymierania i wschodów zmieniają się po masowych wymieraniach

Przyznał, że „tradycyjna higiena w szpitalach i zapobieganie infekcjom w szpitalach nie zawsze jest najbardziej ekscytującym tematem”.

„Uważamy, że fajna gra, wraz z innymi metodami komunikacji, jest bardziej skuteczna w pomaganiu ludziom w zmianie ich zachowania”.

Badanie opublikowane w Journal of Medical Internet Research na początku tego miesiąca wykazało, że gra była znacznie bardziej skuteczna niż zwykłe broszury informacyjne w inspirowaniu zmian zachowań wśród pracowników.

Wzięło w nim udział około 300 pracowników izby przyjęć w Genewie, którzy otrzymali pisemne materiały na temat odpowiednich procedur lub zostali poproszeni o zagranie w grę komputerową.

„Badanie mierzy realne korzyści” – powiedział Soban.

„Ci, którzy grali w tę grę, byli trzy razy bardziej skłonni powiedzieć, że chcą zmienić swoje zachowanie w porównaniu z tymi, którzy otrzymali normalne przedmioty”.

– Przeprowadź test, trzymaj się z daleka –

Niezbędne jest zachęcanie do zmiany zachowań wśród pracowników służby zdrowia.

Od początku pandemii szpitale i placówki opiekuńcze stały się tragicznie inkubatorami epidemii Covid-19.

Początkowo Harbarth powiedział, że większość uwagi skupiano się na ochronie lekarzy i pielęgniarek przed zakażeniami podczas opieki nad pacjentami z Covid-19.

Ale po pewnym czasie stało się jasne, że bezobjawowi pracownicy służby zdrowia również przenosili wirusa, często na pacjentów bez Covid.

„Zdaliśmy sobie sprawę, że musimy bardzo uważać, aby nie zmienić osobników w wektory lub, jeśli wolisz, w komary, które mogłyby zarazić chorych” – powiedział Harbarth.

Istniała potrzeba radykalnej zmiany postaw wśród pracowników służby zdrowia, którzy byli przyzwyczajeni do wielogodzinnej pracy i nie pozwalania, by kaszel lub oddychanie ich odstraszały.

Teraz kazano im odejść przy najmniejszym objawie i testować nawet bez objawów.

„To naprawdę całkowita zmiana naszego naturalnego modelu” – powiedział Harbarth. „Gra pomogła nam to zrobić”.

READ  Hippo talk: badanie, które podkreśla cel komunikacji i odpowiedzi | dzikie zwierzęta

W rzeczywistości powiedział, że gra zasługuje na uznanie za znaczną redukcję zakażeń wirusem COVID-19 nabytych w szpitalach w ostatnich miesiącach.

Patrząc w przyszłość, Harbarth powiedział, że ma nadzieję, że gry będą szerzej wykorzystywane do wzmacniania ważnych informacji medycznych, w tym szczepień.

„To duże wyzwanie” – powiedział, zauważając, że nie wszyscy pracownicy szpitala zgadzają się na wstrzyknięcie preparatu Covid.

„Fajna gra… może być dobrym narzędziem do rozpowszechniania dokładnych informacji”.

nl / rjm / nrh